avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 353 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Nerecunoasterea unor drepturi ale functionarilor ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Nerecunoasterea unor drepturi ale functionarilor publici pe perioada delegarii in alta localitate.

Buna ziua,
Lucrez ca functionar public intr-o primarie care administreaza cateva localitati care sunt in componenta UAT-ului ( statiuni turistice de interes national). Am primit o dispozitie de delegare de atributii pentru 60 de zile calendaristice intr-una din aceste localitati (statiuni), la un centru de informare, aflat la 6 km de locul permanent de munca. Cu aceasta ocazie, am solicitat ulterior, printr-un referat, aprobarea deplasarii cu auto personal si decontarea cheltuielilor in conditiile legii, precum si acordarea unei indemnizatii de delegare, in cuantum de 23 lei pentru fiecare zi lucratoare din perioada de delegare, conform prevederilor legale actualizate. (Anexa la H.G. nr. 714 / 2018 „privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului”, modificata prin Ordinul nr. 1235/2023 al Ministrului Finantelor Publice). Referatul a ajuns la Directorul Directiei Economice care refuza sa-l semneze si sa-l dea mai departe spre aprobare primarului, pe motiv ca localitatea (statiunea) in care trebuie sa ma deplasez este in componenta UAT-ului si ca nu se justifica acordarea acestei diurne. Asa considera directorul, fara sa-si justifice afirmatia, fiind doar o parare personala a acestuia, fara a fi sustinuta de vreun argument de natura legala. Am incercat sa-i dau un exemplu asemanator in care Primaria Bucuresti ar delega atributii unui salariat intr-unul din sectoare, sau in localitatea Magurele, care apartin de Bucuresti si sunt la o distanta cuprinsa intre 5 si 50 km de locul