Toate acte exeplu livret militar,carnet de munca etc a ars in incendi acuma 10 ani. OMUL RESPECTIV ESTE OM FARA ADAPOST. ACUMA VENIT TIMPUL SA MERGA LA PENSIE DAR NARE NICI UN ACT. DE UNDE SE POT SCHOATE UN ACT DUPLICAT .EXEMPLU PENTRU LIVRET MILITAR,CARNET DE MUNCA loc judeti. etc Foarte frumos cer sa dati un raspuns ,pe care mereu foarte frumos multumesc
1. Livretul militar Il puteti declara pierdut si sa obtineti un duplicat
Legea 446/2006
art.52
...
(3) Pierderea livretului militar se comunică în scris centrului militar pe raza căruia domiciliază, în termen de 5 zile, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, în termen de 10 zile de la constatare.
2. Reconstituirea vechimii in munca (in cazul in care s-a pierdut carnetul de munca) se face pe baza adeverintelor de vechime, intocmite de catre angajatori/lichidatorii acestora in cadrul carora s-a prestat activitate in baza contractelor individuale de munca sau de catre inspectoratele teritoriale de munca pe baza unei cereri insotita de urmatoarele documente :
- Monitorul Oficial al Romaniei in care s-a publicat pierderea carnetului de munca;
- copie C.I.
3. Reconstituire vechime in munca :
Mai intai, este necesar sa declarati pierduta cartea de munca in Monitorul Oficial, prin care sa evidentiati demersurile de reconstituire a actului.
Anuntul privind pierderea carnetelor de munca emise in temeiul Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
Cu o copie a anuntului sa mergeti la toti angajatorii, care sa va dea o adeverinta prin care sa va reconstituie perioada de munca petrecuta in unitate. Aici problema este mai complexa, intrucat o parte din angajatori mai exista , iar unii nu. Astfel:
- pentru perioadele de dinainte de 1990 , va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime , iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator
- pentru perioadele cuprinse intre 1990 pana la 01.01.2011- numai angajatori din sectorul privat -, va puteti adresa direct ITM-ului in raza careia a avut sediul fostul angajator, sens in care veti depune o solicitare in care trebuie sa mentionati datele dvs de identificare, nume,prenume, CNP, adresa ,precum si societatile la care ati lucrat - de preferabil sa scrieti numele corect si CUI-ul acestora. La solicitare veti atasa : copie C.i., copie Monitor Oficial unde ati publicat pierderea carnetului de munca.
- pentru perioadele de dupa 01.01.2011, va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime, iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator sau sa luati legatura cu lichidatorii judiciari sau cu detinatorii legali ai arhivei.