BUNA ZIUA,
AM UN SRL LA TARA,FARA SALARIATI DOAR ASOCIAT UNIC, PENTRU CARE A TREBUIT SA FAC CARD DE CREDIT CA SA PLATESC IMPOZITUL FORFETAR.
AS VREA SA IL INCHID SI SA TREC PE UN ALT STATUT JURIDIC--ACELA DE ASOCIATIE FAMILIARA.
PUTETI SA IMI SPUNETI, VA ROG, DACA ACESTE ,A.F-URI PLATESC IMPOZIT FORFETAR?, SUNT OBLIGATE SA AIBE CONTABIL AUTORIZAT?
PT MENTINEREA ACELEIASI LOCATII, MAI TREBUIESC AUTORIZATII NOI DE LA :ELECTRICA, MEDIU, SANITAR-VETERINAR?
MULTUMESC.::(
O asociatie familiala tine contabilitate in partida simpla adica nu face inregistrari contabile si nu intocmeste balanta de verificare si bilant.....depune declaratii privind venitul obtinut conform codului fiscal prin intermediul formularelor puse la dispozitie de DGFP.,deci nu aveti nevoie de contabil autorizat.
Modul in care sunteti impozitat este descris in vectorul fiscal pe care l-ati completat la deschiderea AF.
Impozitarea se face pe baza declaratiei de anticipare a veniturilor , trimestrial si apoi cu regularizare anuala. In prima parte a anului urmator are loc o regularizare a impozitului pe baza documentelor de venituri si de cheltuieli aferente anului incheiat, astfel ca PFA-ul / AF-ul sau Intreprinderea Individuala poate avea de platit sau de recuperat impozit. Deci nu platiti impozit forfetar ,....deocamdata , daca nu le mai vine vreo idee .....
cat despre autorizatii , la infiintarea AF-ului , depinde de ce obiect de activitate aveti , e posibil sa va fie solicitate
Multumesc pentru raspuns,aveti dreptate cu orizontul individual.
Am numai pierderi cu SRL-ul, ma tem ca imi mai trebuie inca un card de credit ca sa platesc incetarea activitatii .Ce ar fi necesar sa fac si de cati bani ar fi nevoie?
Etape pentru dizolvarea, lichidarea, radierea unei firme, a unui SRL:
•La Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunal se depun: hotararea adunarii generale pentru modificarea actului constitutiv privind dizolvarea si/sau numirea lichidatorilor si dovezile privind achitarea taxelor de registru, a taxei judiciare de timbru, a timbrului judiciar si a taxei de publicare a hotararii in Monitorul Oficial.
•Dupa 30 de zile de la publicarea hotararii de dizolvare in Monitor, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunal se depun: daca este cazul, contractul de administrare incheiat intre societatea supusa dizolvarii si lichidarii si lichidatorul persoana juridica si dovada privind achitarea taxelor legale.
•Dupa efectuarea lichidarii, la Oficiul Registrului Comertului trebuie depusa cererea de radiere insotita de actele: bilantul de lichidare aprobat de asociati, dovada agentiei de mediu (daca e cazul), certificatul de atestare fiscala, certificatul de inregistrare (in original) si dovada privind plata taxelor legale. in cazul societatilor comerciale cu raspundere limitata, dizolvarea se poate efectua in doua etape, respectiv cele de la punctele 1 si 3. Taxele si tarifele pentru operatiunile efectuate de Oficiile de Registru ale Comertului de pe langa tribunale sunt prevazute de HG nr. 913/2004. Pentru mai multe informatii despre inregistrarile in Registrul Comertului si costurile aferente puteti consulta site-ul Registrului comertului, la sectiunile "Formalitati" si "Taxe/Tarife"