Persoanele respective si situatiile in care se pot accesa datele respective trebuie prevazute intr-un regulament propriu al fiecarei asociatii de proprietari. De obicei datele se acceseaza in cazul unor incidente/evenimente, atunci cind e chemata si politia sa cerceteze .
"Prin urmare, este important ca fiecare asociație să aibă o documentație internă în care acest lucru să fie reflectat. De asemenea, hotărârea de a se instala un sistem de supraveghere video trebuie luată în cadrul adunării generale a asociației de proprietari.
În asemenea situații, dincolo de obligațiile pe care le au asociațiile de proprietari de a găsi un temei pentru prelucrarea datelor, este important ca acestea să mai respecte o serie de principii, printre care:
-principiul legalității, echității şi transparenţei (toate activitățile de prelucrare trebuie să respecte prevederile legale);
-principiul limitării legate de scop (trebuie identificat, de la început, un scop pentru care sunt prelucrate datele, iar prelucrarea să se facă doar în acel scop; odată prelucrate astfel, datele nu vor putea fi folosite pentru alte motive - de exemplu, filmările făcute pentru siguranță nu vor putea fi folosite pentru a adăuga încă o persoană la cheltuieli);
-principiul reducerii la minimum a datelor: prelucrarea datelor adecvate, relevante şi limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate (aici se explică de ce ar fi justificată instalarea de camere de supraveghere la intrarea în scară, de exemplu, dar nu și la fiecare etaj);
-principiul limitării legate de stocare: datele sunt păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele (e clar că, dacă nu a existat niciun pericol în zonă, într-o anumită perioadă de timp, nu se justifică păstrarea filmărilor, pentru a mă referi la același exemplu);
-principiul integrității şi confidenţialității - prelucrarea datelor într-un mod care asigură securitatea adecvată a datelor cu caracter personal, inclusiv protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare.."
www.avocatnet.ro/articol_565...