Buna ziua,
Membrii unei asociatii profesionale solicita ca pentru plata cotizatiei anuale sa primeasca facturi fiscale.
Va rugam sa ne precizati daca este un cadru legal care reglementeaza emiterea de facturi pentru plata cotizatiei anuale si ce implica acest lucru.
Membrii asociatiei profesionale nu sunt conditionati de obtinerea si mentinerea autorizarilor pe care le detin de calitatea de membru.
Multumim.
Este o eroare generata de neintelegerea naturii juridice a cotizatiei. Cotizatia NU este o plata pentru o prestare de servicii sau o livrare de bunuri si apartenenta la o asociatie nu este un contract pentru o prestare de servicii, prin urmare nu se incadreaza in vreuna dintre situatiile in care Codul Fiscal prevede facturarea. Unele persoane care stiu ceva contabilitate dar nu stiu legislatia au imnpresia eronata ca nu poti face o plata daca nu ai primit de la beneficiaru lei o factura. Idee fala. Sunt numeroase cazuri in care poti si trebuie facuta plata fara a avea factura, ba chiar nici nu se poate emite "factura". Unii mai emit documente intitulate "factura" care insa dpdv juridic si fiscal NU sunt facturi. Ex, asa-zise facturi proforma sau facturi de cheltuieli... La fel cum nu se emit facturi pt amenzi sau impozite sau sponsorizari sau donatii sau salarii sau servicii de asigurari etc.