avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 574 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Schimbare titular contract telefonie mobila
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Schimbare titular contract telefonie mobila

Buna seara,

Expun pe scurt o situatie in speranta ca vom primi o idee de rezolvare a problemei.
- Am detinut pe PF 2 abonamente la o firma de telefonie mobila, abonamente care in 2007 au fost trecute pe firma (firma noastra). Abonamentele au in prezent 20 si mai bine de ani vechime

- Urmeaza sa inchidem firma si, in urma consultarilor cu contabila, am mers la reprezenttanta operatorului de telefonie pentru a cere trecerea numerelor din nou pe PF (preluarea abonamentelor care in momentul de fata au perioada contractuala in derulare pana in martie, respectiv iunie 2025.

- Raspunsul primit a fost ca nu se poate face preluare de abonamente de pe firma (s-ar fi putut doar invers - PF-PJ), ci doar rezilierea contractelor care implica o taxa de reziliere de 150 de euro/numar. Alternativa ar fi ca operatorul sa emita in continuare facturi pe firma, iar noi sa le achitam ca si cand firma ar fi in activitate pana la data expirarii abonamentelor. Nelamurirea e si mai mare, ma intreb cat de legat pot ei emite facturi pe o firma radiata (mai ales in e-factura - ma gandesc ca le va fi imposibil la un moment dat). In fine, intrebarea e:

S-a mai lovit cineva de o situatie similara? Exista o rezolvare fara a fi nevoiti sa achitam taxa de reziliere in conditiile in care ne-am aratat disponibilitatea de a prelua abonamentele pe PF?

Am cerut deja unui alt operator detalii cu privire la o eventuala portare a numerelor - mi s-a transmis acelasi lucru - ca daca sunt in perioada de derulare a contractelor, trebuie achitata taxa de reziliere.

E ceva de noaptea mintii. In ultima instanta vom achita taxele si vom schimba si operatorul, dar intrebarea e - E normal? E acceptabil? Au ceva de pierdut la varianta propusa de noi?
Ultima modificare: Sâmbătă, 24 Februarie 2024
cristiana_h, utilizator
Cel mai recent răspuns: cristiana_h , utilizator 09:21, 25 Februarie 2024
Revin cu rectificari, dupa ce am studiat un pic cazuri similare:

- taxa de reziliere este ilegala, presupun ca ce isi doresc ei e plata unor despagubiri pentru prea-bunele oferte de care am profitat la un moment dat (implicand automat si prelungiri de abonamente pentru perioade de 24 de luni).

Apropo, in contul online apare un ultim aditional in 30.09.2022 cu mentiunea "not signed" (nesemnat de client, doar cu stampila operatorului), iar urmatoarele prelungiri au fost facute fara ca firma sa semneze/stampileze ceva sau sa primeasca in reprezentanta sau pe mail vreun act care sa ateste prelungirea.

Luand in calcul ca nu e o firma deschisa ieri si care se inchide azi, si nici o oferta de care am profitat ieri (ci cu un an in urma) si solicitam modificarea azi, ca ne-am exprimat dorinta de a prelua abonamentele (nu de a rezilia contractul), care e logica pentru care nu s-ar putea face schimbarea?

Practic daca le-am baga sub nas direct certificatul constatator de dizolvare/radiere, probabil ca ar fi fortati sa inchida abonamentele (nu stiu cui ar mai imputa plata despagubirilor), insa am prefera sa nu pierdem numerele de telefon,

~ final discuție ~