Am următoarea problema: Sunt functionar public. Seful meu s-a pensionat în urma cu o luna. Eu eram înlocuitorul lui cu delegare de atributii. La o zi după ce s-a pensionat am primit decizie de delegare pe perioada nedeterminata pe funcția lui și sa îndeplinesc si sarcinile mele. Eu zic ca nu este ok, nu pot fi în același timp și sef si subaltern. În condițiile în care seful meu trebuia sa aibă 2 înlocuitori, este legal ca eu sa fiu obligat sa ocup 2 functii si sa primesc salariu pt una?
Legea nr.153/2017
art. 30 Exercitarea cu caracter temporar a unei funcții de conducere
...... (2) În perioada în care persoana angajată/numită exercită cu caracter temporar o funcție de conducere, aceasta beneficiază de drepturile salariale aferente funcției de conducere respective.
1. Nu se pot delega atribuții pe perioadă nedeterminată.
Codul Administrativ - Art. 438 - Limitele delegării de atribuţii
(1) Delegarea de atribuţii corespunzătoare unei funcţii publice vacante se dispune motivat prin act administrativ de către persoana care are competenţa de numire în funcţia publică, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic, în condiţiile prezentului cod.
2. De asemenea, doar atribuțiile funcției publice de secretar general al UAT pot fi delegate în totalitate, pentru toate celelalte funcții publice delegarea atribuțiilor poate fi doar parțială.
Art. 438 alin. 3 Delegarea de atribuţii corespunzătoare unei funcţii publice nu se poate face prin delegarea tuturor atribuţiilor corespunzătoare unei funcţii publice către acelaşi funcţionar public. Funcţionarul public care preia atribuţiile delegate exercită pe perioada delegării de atribuţii şi atribuţiile funcţiei publice pe care o deţine, precum şi atribuţiile parţial preluate, cu excepţia situaţiei în care atribuţiile delegate presupun exercitarea controlului ierarhic asupra funcţiei deţinute.