Buna ziua
Nu puteti desfasura sub nicio forma activitati juridice.
LISTA
CUPRINZÂND ACTIVITĂŢILE INTERZISE A FI DESFĂŞURATE DE UNELE CATEGORII DE AGENŢI ECONOMICI
d) În domeniul activităţilor juridice
1. Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
"Art. 1 - (2) Profesia de avocat se exercita numai de avocaţii înscrişi în tabloul baroului din care fac parte, barou component al Uniunii Naţionale a Barourilor din România, denumită în continuare U.N.B.R."
Această activitate este prevăzută la clasa CAEN
6910 • Activităţi juridice.
1. CAEN 7022
Această clasă include acordarea de consultații, îndrumare și asistență operațională pentru firme și alte organizații pe probleme de management, cum ar fi: planificarea strategică și organizatorică, procese de retehnologizare, managementul schimbărilor, reducerea costurilor și alte probleme financiare; obiective și strategii de marketing; planificarea, și politici privind resursele umane; strategii de compensare și pensionare; planificarea producției și planificarea controlului.
Aceste servicii pentru afaceri pot include consultanță, îndrumare sau asistență operațională pentru firme și servicii publice cu privire la:
- proiectarea metodelor sau procedurilor contabile, programe de contabilizare a costurilor, proceduri de control bugetar
- consultanță și asistență acordată firmelor și serviciilor publice pentru planificare, organizare eficientă și control, managementul informației etc.
CAEN 7022 exclude consultanță și reprezentare juridică, vezi CAEN 6910 care include , redactarea de documente juridice.
2. CAEN 8291 - Activități ale agențiilor de colectare si a birourilor (oficiilor) de raportare a creditului
Include colectarea plăților pentru pretendenți și remiterea plăților colectate către aceștia, cum sunt serviciile de colectare a facturilor sau a datoriilor.
Această clasă include de asemenea activitățile de compilare a informațiilor, cum ar fi istoricul creditelor și al ocupării în muncă a persoanelor și istoricul creditelor întreprinderilor, și furnizarea de informații către instituții financiare, comercianți cu amănuntul și alții, care au nevoie să evalueze solvabilitatea acestor persoane și întreprinderi.
Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Realitatea, în majoritatea asociațiilor de proprietari, stă în felul următor:
- au restanțe de mii de lei, iar în unele cazuri depășesc zeci de mii lei. Restanțieri sunt de negăsit pentru că nimeni nu s-a ocupat să îi înscrie într-o carte de imobil. Au cumpărat apartamente sau garsoniere pe care, uneori, le închiriază și atât.
- nu au cărți tehnice ale imobilului
- convocatoarele, procesele-verbale de ședință și răspunsurile la solicitările locatarilor sau diverse instituții nu sunt întocmite corect sau lispsesc cu desăvârșire
- predările se fac ”pe vorbe” de la un președinte la altul sau de la un administrator la altul, iar documentele nu sunt ordonate
- nu au statutul actualizat și nu au regulament
- au camere de supraveghere montate dar nu au nicio documentație și tot așa.
Prietenește, am recuperat/refăcut câteva cărți tehnice, am scos ceva extrase de informare și am înscris câteva ipoteci legale la OCPI, conform Legii nr. 196/2018 și le-am dat exemple cum să solicite informații de unde au nevoie de răspunsuri. Dar nu pot face acest lucru din prietenie, mereu. Și fiecare bloc are probleme lui. Când le-am explicat de trimiterea notificărilor cu confirmare de primire și conținut declarat deja vorbeam altă limbă...
Vreau să ajut, dar nu pot suporta cheltuielile: benzină, hârtie, toner etc. tot timpul.
Cu tot respectul pentru domnii avocați, niciunul nu va face muncă administrativă la blocuri și nici zeci de drumuri pentru rezolvarea unor probleme.
Ce trebuie făcut, în acest caz? Mai adaug un cod CAEN să pot presta anumite servicii?
Înțeleg că executarea (partea privind notificarea și înscrierea ipotecilor la OCPI) o pot face. Pentru obținerea unui titlu executoriu la instanță va fi un avocat.
Vă mulțumesc, încă o dată pentru eventualele soluții!