Potrivit art. 11 alin. 1 din legea nr. 196/2018, asociația de proprietari are ca scop administrarea, exploatarea, întreținerea, repararea, reabilitarea și modernizarea proprietății comune, menținerea în stare bună a imobilului, iar potrivit art. 55 alin. 1 lit. m, comitetul executiv asigură urmărirea comportării în timp a construcției, pe toată durata de existență a acesteia.
1. Având în vedere cele de mai sus precum și faptul că desprinderea acoperișului s-a produs ca urmare a unei furtuni, reponsabilitățile nu pot fi stabilite decât prin realizarea unei expertize tehnice de specialitate cu verificarea documentației care a stat la baza edificării acoperișului ( dacă acoperișul a fost edificat ulterior recepției finale a construcției ).
2. Dacă cheltuielile pentru despăgubirea proprietarilor celor două autoturisme cât și pentru reparația acoperișului vor fi suportate de către proprietarii din întreg condominiu ( înțeleg că asociația de proprietari s-a înființat pentru un condominiu alcătuit din mai multe blocuri) sau numai de către proprietarii din blocul cu pricina, este o chestiune de fond ce nu poate fi lămurită decât prin analiza modului în care a fost atribuită proprietatea comună indiviză în actele de proprietate, coroborat cu specificațiile din acordul de asociere cu privire la:
- enumerarea și descrierea părților aflate în proprietate comună și regulile de folosință a părților comune ;
- cota-parte indiviză ce revine fiecărui proprietar din proprietatea comună.
chriss81 a scris:
Repartizare cheltuieli reparații asociație sau bloc?
Bună seara,
În cazul în care, urmare unei furtuni, s-a desprins o parte din acoperișul unui bloc și acesta a căzut pe doua mașini cine este răspunzător de acest lucru (președintele/adiministratorul/comitetul executiv al asociației/locatarii blocului care face parte din asociatie) și, de asemenea, cine trebuie sa suporte cheltuiala - Asociația sau blocul respectiv?
Dacă exista și un temei, v-aș ruga.
Multumesc,