avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Ref. e-transport
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Ref. e-transport

Bună ziua,

Vă scriu pentru a vă cere un sfat cu privire la legislația românească privind transportul de mărfuri denumită „ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidarea fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene”.

În general, preocuparea noastră se referă la obligația de raportare prin intermediul RO e-Transport. Permiteți-mi să descriu pe scurt situația noastră: în fiecare zi societatea A din Polonia trimite în România colete cu o greutate totală de peste 500 kg ( de exemplu, aproximativ 900-1000 kg) și valoarea tuturor tranzacțiilor depășește 10.000 RON. Pot exista colete expediate ca urmare a unei singure tranzacții cu o valoare care depășește 10.000 RON. Mărfurile nu sunt mărfuri cu risc fiscal, transportate cu autoturisme de până la 3,5 tone fiecare. Locul de livrare este GLS Oradea, societate care depozitează și transportă. Cumpărătorul mărfii este societatea B din România, cu locul de livrare depozitul GLS Oradea. Coletele individuale sunt distribuite de GLS RO din depozitul GLS Oradea către clienții finali ai societății B din România, din România (clienții sunt facturați în sistemul e-Factura RO).

Acestea fiind spuse, am aprecia ajutorul dumneavoastră în ceea ce privește:
a) dacă transportul de mărfuri este supus înregistrării la RO e-transport? În caz afirmativ, ar trebui să fie înregistrat începând de la granița României până la GLS Oradea?
b) dacă societatea poloneză de transport rutier este obligată să se înregistreze și să dispună de un sistem de poziționare GPS furnizat de autoritatea română?
c) la ce mijloc de transport/vehicul se aplică regulamentul - ce greutate maximă admisă - este de 2,5 tone sau 3,5 tone ?
d) dacă trebuie să fim înregistrați în RO e- Transport, cum facem acest lucru și ce date pentru RO e-transport trebuie furnizate în ceea ce privește mărfurile care sunt transportate în România folosind transportul internațional?
e) care este lista actuală a mărfurilor cu risc ridicat?

Întreb toate cele de mai sus, din calitatea mea de persoană de conducere a societății B din România.

Vă mulțumesc în avans!

Alte discuții în legătură

Referitor la declararea bunurilor cu risc fiscal ridicat in sistemul ... anicarodica1969 anicarodica1969 Referitor la declararea bunurilor cu risc fiscal ridicat in sistemul RO e-Transport, procedura vizeaza vehiculele de minimum 3.5 tone iar valoarea BRFR sa fie ... (vezi toată discuția)
Cand trebuie completat un cmr adrianaluchian adrianaluchian Buna ziua, va rog sa ma ajutati un raspuns. Cand trebuie o firma transportatoare sa completeze un CMR pe trasee strict pe teritoriul Romaniei si pe ce ... (vezi toată discuția)
Operatiune economica cu 4 informatiioperatiuni informatiioperatiuni Buna ziua, Avem urmatoarea situatie societate A (Romania) - producator societate B (Italia) care are reprezentant fiscal in Romania societate C ... (vezi toată discuția)