C. Muresan a scris:
Răspuns: DA, cu precizarea că deși lista membrilor trebuie ținută la zi, comunicarea la judecătorie se poate face când apar și alte modificări importante ale statutului, de ex. după schimbarea componenței / prelungirea mandatului consiliului director, nu chiar după fiecare retragere / primire a câte unui membru.
Asa a fost in trecut, insa de cand cu Decizia ICCJ (RIL) 19/2023 domeniul e total bulversat si inca nu e clarificat complet.... e insa clar ca nu e finalizata procedura de primit noi membri pana nu apar si in RAF....
Acum unele bănci pretind fotocopii ale buletinelor tuturor membrilor, o solicitare excesivă, pentru că legea cere doar datele de identificare ale asociaților (numele, prenumele, CNP, seria și numărul actului de identitate pentru persoanele fizice). Acestea figurează în lista depusă la judecătorie, nu și în extrasul din registrul asociațiilor și fundațiilor (unde actualizările se fac cu anonimizarea datelor personale).
Cerinta bancilor pare excesiva, dar legislatia de prevenire si combatere a spalarii banilor le cam permite sa ceara si ele toate informatiile despre "beneficiarii reali" ai unui ONG, si cum nefericitele formulari actuale din OG 26/2000 faca sa se poate interpreta ca trebuie considerati si declarati ca beneficiari reali nu doar membrii CD, si toti membrii unei asociatii ( mai ales cand nu e asociatie cu numar mare sau foarte mare de membri ex. mii / zeci de mii / sute de mii) nu prea ai cum eticheta ca abuziva solcitarea bancii, ea se prevaleaza la randul ei de cerintele BNR si ONPCSB, uneori cam exagerate si chiar absurde...