avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 862 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Un ONG poate funcționa fără spatiu birou?
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Un ONG poate funcționa fără spatiu birou?

Un ONG poate funcționa fără spatiu birou. ?
Am înființat Asociația Ortodox Sf Împărați Constantin și Elena Bacău în 2023. Am avut un spatiu birou. Am stat în acel spatiu o perioada. Acum nu mai suntem în acel spatiu.
Am luat documente acte cu mine unde stau eu. La ANAF sau judecătorie figuram la adresa in care am deschis ONG la început.
Cum mă sfătuiți. Cum mă învățați. . Deci pot funcționa mai departe sau nu. ? Ce trebuie sa fac ?
Ultima modificare: Luni, 22 Iulie 2024
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 17:47, 6 August 2024
Asociatia trebuie sa aibă un sediu. Primul asa cum scrieți, a fost declarat in acte la înființarea asociatiei. Dacă între timp schimbați sediul, trebuie sa operați schimbarea si în acte la judecătorie.
Sediul poate fi declarat și la adresa unuia dintre membrii în baza unui contract de comodat prin care proprietarul cedează asociației dreptul de folosinta a unei camere.
Ultima modificare: Luni, 22 Iulie 2024
george-neagu, moderator
Un ONG nu trebuie sa aiba un sediu fizic functional, unde sa desfasoare prorpiu-zis activitate, deci sediul poate fi si de tip "casuta postala" dar el trebuie sa existe dpdv juridic ( sa aiba asociatia contract de comodat sau inchiriere valabil pt acel spatiu, chiar daca in contract scrie ca nu se desfasoara prorpiu-zis activitate acolo) si la acel sediu trebuie sa se afle actele contabile si cele constitutive ( daca nu s-a parcrus procedura de declarare "sediu fiscal" diferit de sediul social, ca atunci actele contabile si altele pot fi la adresa de sediu fiscal). Dar nu e nevoie sa fie la acea adresa un membru al asociatiei, cu atat mai putin cineva din Consiliul Director sau persoana cu functie executiva, insa trebuie sa va asigurati ca cineva care este zilnic pe acolo preia si va anunta daca vine vreo corespondenta pe adresa respectiva de sediu, ca autoritatile de regula sunt obligate sa trimita documentele oficiale ex. citatii, somatii, notificari etc. la adresa de sediu social, chiar daca ONG-ul a declarat o adresa de corespondenta diferita de cea a sediului social. IN CONCLUZIE nu trebuie sa functionati sau sa aveti "omul Dvs" la adresa declarata ca sediu, si puteti se functionati si numai virtual, prin corespondenta electronica cu exteriorul si ca legaturi intre persoanele din asociatie, dar trebuie sa aveti oficial o adresa de sediu intr-o cladire functionala ( nu o ruina sau loc viran sau cort....) si pentru care trebuie sa aveti un contract in vigoare ( de comodat, locatiune etc.) sau alta dovada ca aveti dreptul sa declarati ca sediu acel imobil ( ex. sunteti chiar porpiretar sau uzufructuar al sediului), De stiut ca se pot declara un numar nelimitat de sedii in aceeasi incapere , nu exista vreo limita, si ca si daca e declarat intr-un apartament de bloc, daca se prevede in acte ca nu se desfasoara activitate la acel sediu, nu e nevoie de acordul vecinilor sau al asociatiei de proprietari.....

~ final discuție ~