Va supun o speta si am nevoie de un punct de vedere cum ar trebui rezolvata situatia. Daca unui angajat i se acorda un nr de tichete mai putin decat ar avea dreptul in luna respectiva, cum se va regla acest lucru? Exista reglarea in luna urmatoare? Si daca da, cum se procedeaza cu impozitul retinut . De exemplu in iulie angajatul avea dreptul la 23 de tichete. A primit 20. Daca eu vin in luna august si ii acord acele 3 tichete la care avea dreptul in luna iulie + tichetele in august, ce justificari trebuie sa am la baza? Se impoiteaza toate tichetele acordate in luna august chiar daca depasesc ca nr , nr de zile lucratoare in luna? Sau ce solutie ar exista in acest caz?
ContabilGB
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
I se acorda diferenta de trei tichete in luna august.
I se retin contributiile pentru cele trei tichete din salariul lunii august.
Intocmiti o nota in care mentionati ce s-a intamplat si de ce nu i s-au acordat la timp tichetele, atasati nota la lista de tichete si la stat.
Platiti contibutiile pana pe 25 sept.
Ce mi s-a spus si as vrea sa stiu daca este asa...cel putin mie mi se pare absurd...intr-o luna nu este permis sa se impoziteze (ca tichet de masa) un numar de tichete mai mare decat numarul maxim de zile lucratoare din luna respectiva. Tot ceea ce depaseste trebuie impozitat ca alt venit de natura salariala.....este intradevar asa? daca acel surplus de tichete acordat in august este aferent lunii iulie, el nu se impoziteaza la fel daca eu acord tichete luna august luna completa + 3 tichete aferente lunii iulie.
ContabilGB
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
In luna iulie ati incalcat legea 165/2018, art.12.
In luna august reglati ce ati incalcat si ii dati tichetele cuvenite, intocmiti o nota sau un referat in care explicati ce ati inregistrat.
In cazul tichetelor de masa, angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea/transferul valorii nominale a tichetelor de masa, dupa caz.
Asadar, nu exista reglare in lege ... In cazul tichetelor de masa, in situatia in care salariatul utilizeaza intr-o luna un numar de tichete de masa mai mare decat numarul de zile lucrate, stabilite potrivit legii , iar angajatorul nu a incasat de la salariat contravaloarea tichetelor utilizate si necuvenite, angajatorul acorda acestuia pentru luna urmatoare un numar de tichete de masa egal cu numarul de zile lucratoare, diminuat cu numarul de tichete acordate pentru luna anterioara si necuvenite.