avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Adeverinta de la angajator
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Adeverinta de la angajator

Doresc sa obtin o adeverinta de la angajator cum ca, pe o anumita perioada, am fost trimisa la specializare la alta unitate care mi-a platit, in toata perioada, salariu si acordul global. In cartea de munca nu se specifica nimic despre aceasta specializare, a fost ca o detasare. Angajatorul, de fapt firma care a preluat arhiva, imi comunica ca nu gaseste dosarul meu personal. Fara adeverinta nu pot solicita unitatii la care am facut specializarea dovada cu veniturile realizate, am nevoie la recalcularea pensiei. Ce pot face? Eu am inscrisuri cu corespondenta dintre cele 2 unitati referitoare la aceasta specializare si la cine plateste, dar ce pot face cu ele, ca nu le recunoaste nimeni daca nu gasesc inscrisuri in arhiva?
Ultima modificare: Luni, 2 Septembrie 2024
MihaelaDAM, utilizator
Cel mai recent răspuns: MihaelaDAM , utilizator 20:33, 2 Septembrie 2024
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
printre inscrisuri nu aveti si actele de detasare?
Am, dar sunt acte de acum 38-40 de ani, sunt semnate, stampilate, intro stare buna, au stat la mapa atatia ani, nici nu mai stiam de existenta lor, dar nu stiu ce valoare au, cine le recunoaste.
Cei care au arhiva angajatorului initial, si care mi-au spus ca nu au gasit niciun inscris referitor la activitatea mea, nici nu au vrut sa auda cand le-am pomenit de aceste acte, le-am trimis copii dupa cartea de munca ca dovada ca am lucrat acolo, am vrut sa le trimit copii si dupa toate actele doveditoare, dar nu au acceptat. Practic de la dansii am cerut o adeverinta care sa ateste ca am urmat o specializare la alta unitate si ca aceasta a suportat costul specializarii (care presupunea si un acord global). Aceasta adeverinta as fi folosit-o 1) la casa de pensii si 2) la a doua unitate care urma sa-mi elibereze o adeverinta cu veniturile realizate. Din cartea de munca se intelege ca am lucrat si am fost platita de acelasi angajator, de specializare nu se pomeneste nimic. Si unitatea unde am fost la specializare s-a desfiintat si arhiva este la un privat, probabil ca si atitudinea acestuia va fi identica cu a celorlalti.
Ce pot sa fac cu actele pe care le am?

Cornel Vasile a scris:

printre inscrisuri nu aveti si actele de detasare?

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu exista termen de valabilitate pentru astfel de acte .. mergeti la cei care detin arhiva, daca refuza, sesizati ITM-ul.
Multumesc pentru raspuns. O sa incerc asa.

~ final discuție ~