Buna ziua! Locuiesc intr-un complex de 2 blocuri si nu avem asociatie de proprietari iar "intretinerea" este stransa de un vecin care ii tine evidenta pe un carnețel. Avem hidrofor si apa din puț, asadar si multe probleme cu apa (presiune mica/rugina/calcar/filtre peste tot) iar pentru a ne lega la apa stradală este nevoie de asociatie de proprietari pentru a se incheia contractul, ceea ce nu toti vecinii vor (cu asociatie costurile ar fi mai mari, dar macar am avea si noi apa de la rețea). Noi am încetat sa mai platim acea "taxa" de cateva luni din cauza ca acel vecin care strange banii nu ne arata niciodata vreo factura de la curentul comun (curent cu care este alimentat hidroforul si scara blocului) si pentru ca ne dorim sa se infiinteze asociatie sa avem si noi dovezi de plata si sa stim exact cat si unde se duce acea taxa de intretinere. Vecinul revoltat ca nu am mai platit ne cere banii pe un ton foarte impunător spunandu-ne ca o sa ne opreasca apa pe apartament, as vrea sa stiu daca are dreptul sa faca acest lucru in situatia relatata mai sus.
Multumesc pentru eventualele raspunsuri!
Daca sunt de acord mai mult de jumatate plus 1 dintre proprietari puteti sa infiintati o asociatie. Odata infiintata, ceilalti proprietari, chiar daca nu sunt membri, vor fi obligati sa plateasca cheltuielile de functionare si vor fi obligati sa respecte deciziile asociatiei.
Legea 196/2018
Articolul 13
(1) Asociația de proprietari se înființează prin acordul scris a cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu.
(2) În condominiile cu mai multe tronsoane sau scări se pot constitui asociații de proprietari pe fiecare tronson ori scară în parte numai în condițiile în care proprietatea comună aferentă tronsoanelor sau scărilor poate fi delimitată și în condițiile în care există branșamente separate pe fiecare scară sau tronson.
(3) Divizarea unei asociații de proprietari existente în două sau mai multe asociații, pe scări sau tronsoane, se face numai în condițiile în care proprietatea comună aferentă tronsoanelor sau scărilor poate fi delimitată și în condițiile în care există branșamente separate pe fiecare scară sau tronson, la propunerea majorității proprietarilor din scara sau tronsonul respectiv, cu acordul majorității proprietarilor din asociația ce urmează a se diviza.
(4) Dacă este cazul, asociațiile de proprietari înființate pe scări sau tronsoane de clădire își reglementează între ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora, printr-o anexă la acordul de asociere
Articolul 11
(2) Consecințele neluării măsurilor de organizare și funcționare cu privire la administrarea și gestiunea proprietății comune sunt în răspunderea juridică a tuturor proprietarilor sau a reprezentanților acestora, după caz.
Separare
lidia01
cum procedezi cand vrei ca tu sa ramai cu asociatia mama iar scara cealalta sa isi infiinteze asociatia lor de proprietari (vezi toată discuția)