Bună ziua,am și eu probleme cu angajatorul. Nu vrea să-mi de-a tipsul online care este legal și impozitat de către stat. Treaba este in felul următor: Am lucrat timp de o luna jumătate la un restaurant că șofer livrator. Acolo sunt unele comenzi care conține și în tips online,acel tips se distribuie la angajați odată pe lună. Pe data de 11 noiembrie am prezentat demisia deoarece nu îmi m-ai convenea la ei . Când a venit ziua să plătească tipsul online către angajați ,eu nu am primit nimic. Ei nu au vrut să îmi de-a motivând faptul că mi-au făcut referat că nu am vrut să mă duc la servici pe data de 12 în altă locație. Ideea este că ei nu aveau dreptul să-mi facă pentru data de 12 noiembrie deoarece eu nu m-ai lucram la ei. Îmi dădusem demisia pe data de 11 noiembrie. Ce as putea făcea ca sa pot recupera acei bani din tipsul online care sunt munciți de mine și tot odată sun bani legali deoarece este impozitat de către stat. Mulțumesc
Neplata drepturilor salariale poate face obiectul unei : - unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social
In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata drepturilor salariale, neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimnetare, neacordarea repausului saptamanal etc.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
- unei actiuni in instanta la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca.
Singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator este instanta de judecata. Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu sau locul de munca , in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va plateasca salariile. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.
- unei proceduri de mediere.
Medierea conflictelor de munca poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala (dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri).
- unei proceduri de conciliere, cu ajutorul unui consultant extern specializat în legislația muncii, în condiții de neutralitate, imparțialitate, confidențialitate și având liberul consimțământ al părților.
Consultantul extern specializat în legislația muncii poate fi un avocat, un expert în legislația muncii sau, după caz, un mediator specializat în legislația muncii, care, prin rolul său activ, va stărui ca părțile să acționeze responsabil pentru stingerea conflictului, cu respectarea drepturilor salariaților recunoscute de lege sau stabilite prin contractele de muncă. Onorariul consultantului extern va fi suportat de către părți conform înțelegerii acestora.
Părțile au dreptul să își aleagă în mod liber consultantul extern.
Oricare dintre părți se poate adresa consultantului extern în vederea deschiderii procedurii de conciliere a conflictului individual de muncă. Acesta va transmite celeilalte părți invitația scrisă, prin mijloacele de comunicare prevăzute în contractul individual de muncă.