avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 547 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate CAS refuza scutirea de la plata taxelelor pentru ...
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

CAS refuza scutirea de la plata taxelelor pentru doctoranzi

CAS refuza acordarea scutirii de la plata taxele pentru CAS aferente pentru doctoranzi. Cadrul legilsativ exista, prin legea 309/2024, care modifica legea nr 95/2006, art. 224, alineatul 1 (privind reforma in domeniul sanatatii) si legea nr 227/2015, art. 154, alin.. 1, litera a) (privind codul fiscal).

Intrebarea mea este: unde se poate face o sesizare/reclamatie impotriva CAS pentru incalcarea unui drept acordat prin lege?

Legea 95/2006:
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la articolul 224 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
„a) copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenții de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenici sau studenți, absolvenții facultăților de medicină, stomatologie, farmacie, dar nu mai mult de 6 luni de la absolvirea facultății, studenții-doctoranzi, precum și persoanele care urmează modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldați sau gradați profesioniști. Prevederea se aplică inclusiv în cazul tinerilor de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, elevi, ucenici sau studenți, respectiv în cazul studenților-doctoranzi, înmatriculați într-o instituție de învățământ liceal/școală profesională sau instituție de învățământ superior, după caz, acreditată, din altă țară;”.

Legea nr 227/2015
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la articolul 154 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: