avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 583 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu prenatal rezident an 1
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu prenatal rezident an 1

Bună seara!
Am și eu o situație și sper că mă poate lămuri cineva, pentru că sunt complet în ceață și nu găsesc nicăieri ceva clar. Poate a mai fost cineva în situația asta.
Sunt medic rezident în anul 1, am dat rezidențiatul anul acesta și ar trebui să încep de pe 1 ianuarie, dar sunt însărcinată în 30 de săptămâni (ținând cont că la începutul lunii sunt câteva libere, cel mai probabil vom fi chemați în spital de pe 8 ianuarie, când eu voi avea deja 33 de săptămâni).
De la spital mi s-a spus că nu mă încadrez să intru în prenatal, deoarece nu am ultimele 6 luni anterioare concediului cotizate la sănătate. Coordonatoarea de rezidențiat spune că se consideră ca stagiu de cotizație și studiile universitare la zi, în România și că ar trebui să se poată.

Întrebările mele sunt următoarele:
1. Pot lua concediu prenatal? (Mi s-a spus că dacă nu soluția ar fi să-mi iau concediu fără plată până nasc, și ulterior să intru direct în ccc)
2. Dacă mă încadrez pentru prenatal, voi fi plătită până nasc? Și dacă da, cât și cum, pentru că eu venituri nu am realizat deloc până acum.
3. Când ar trebui, cel târziu, să depun actele pentru prenatal ?

Mulțumesc anticipat!

Alte discuții în legătură

Indemnizație crestere Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Eu am o situație mai delicata. Sunt angajata pe perioada determinata(pana în 30 noiembrie) și sunt însărcinată în 17 săptămâni. Sarcina ... (vezi toată discuția)
Indemnizatia pentru cresterea copilului in cazul rezidentului de anul 1 PalaghiaMihaela PalaghiaMihaela Buna ziua ! Sunt studenta in anul 6 la medicina si sunt insarcinata , urmeaza sa nasc in Decembrie. Rezidentiatul incepe de la 1 Ianuarie 2018 . Daca il incep ... (vezi toată discuția)