avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 765 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... responsabil urbanism
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

responsabil urbanism

Stie cineva, responsabilul cu urbanismul din cadrul unei primarii de comuna, se reinacadreaza ca,, sef de birou" conform Legii 50/1991 republicata , cu modif. ulterioare chiar daca nu are in subordine 5 persoane?
Cel mai recent răspuns: mihaicalinescu2005 , utilizator 11:25, 22 Februarie 2010
Imi fac "mea culpa" si retrag ce am scris anterior, cu scuzele de rigoare: Iata ce am gasit in legea 50/1991, art. 45:

(5) Functia de arhitect-sef, prevazuta la alin. (1), se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judetene si locale si se echivaleaza dupa cum urmeaza:

a) sef de departament sau director general, pentru arhitectul-sef al municipiului Bucuresti, respectiv pentru arhitectul-sef al judetului, arhitectii-sefi ai municipiilor, precum si ai sectoarelor municipiului Bucuresti;

b) sef serviciu, pentru arhitectii-sefi ai oraselor;

c) sef birou, pentru persoanele cu responsabilitate in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariilor de comuna, sefi ai structurilor de specialitate organizate la nivelul acestora, in conditiile prevazute la alin. (2).


Chiar maine o sa-l "echivalez" si eu pe responsabilul meu de urbanism...:) Uf...am cautat toata legea 330/2009, OG 9/2008, OG 10/2008, chiar nu mi-a trecut prin cap ca echivalarea unei functii publice o voi gasi tocmai intr-o lege de constructii:))
Inca o data, imi cer scuze pentru eroarea cauzata.
Ultima modificare: Joi, 18 Februarie 2010
Kyandra, moderator
legea nr.50/1991
"Art.45
ART. 45
(1) În termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale municipale, orăşeneşti şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor organiza, în cadrul aparatului propriu, structuri de specialitate pentru îndeplinirea atribuţiilor aflate în responsabilitatea arhitectului-şef, funcţionar public cu funcţie de conducere, şeful compartimentului/structurii de specialitate, cu atribuţii în domeniul urbanismului, amenajării teritoriului şi autorizării executării lucrărilor de construcţii, şi pentru:
a) avizarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi urbanism, precum şi eliberarea certificatelor de urbanism;
b) *** Abrogată
c) întocmirea şi eliberarea autorizaţiei de construire/desfiinţare;
d) organizarea şi exercitarea controlului propriu privind disciplina în construcţii.
(1^1) Autorităţile administraţiei publice competente pot organiza în cadrul structurilor de specialitate prestarea serviciilor privind obţinerea, contra cost în condiţiile legii, la cererea solicitantului, a avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii.
(2) Consiliul local al comunei poate organiza structuri de specialitate la nivelul aparatului propriu, în condiţiile prevăzute la alin. (1), în baza unei hotărâri adoptate în acest sens.
(3) Structurile de specialitate constituite în cadrul consiliilor judeţene acordă asistenţă tehnică de specialitate, analizează şi avizează cererile depuse pentru emiterea certificatelor de urbanism şi documentaţiile pentru emiterea autorizaţiilor de construire din competenţa de emitere a primarilor comunelor şi oraşelor care nu au constituite încă structuri de specialitate, în condiţiile prevederilor alin. (1) şi (2), precum şi ale art. 4 alin. (1) lit. e), la cererea acestora.
(3^1) Prin excepţie de la prevederile art. 4 alin. (1) lit. e), preşedinţii consiliilor judeţene pot emite autorizaţii de construire pentru lucrări din aria de competenţă a primarilor comunelor şi oraşelor care încă nu au constituite structurile de specialitate potrivit prevederilor alin. (1), pe termen limitat, la solicitarea acestora.
(4) În cazul în care, din cauza lipsei de specialişti, nu se pot constitui structurile de specialitate prevăzute la alin. (1) la nivelul oraşelor sau al municipiilor se vor aplica în mod corespunzător prevederile alin. (3).
(5) Funcţia de arhitect-şef, prevăzută la alin. (1), se înscrie în nomenclatorul funcţiilor de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judeţene şi locale şi se echivalează după cum urmează:
a) şef de departament sau director general, pentru arhitectul-şef al municipiului Bucureşti, respectiv pentru arhitectul-şef al judeţului, arhitecţii-şefi ai municipiilor, precum şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti;
b) şef serviciu, pentru arhitecţii-şefi ai oraşelor;
c) şef birou, pentru persoanele cu responsabilitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi al autorizării executării lucrărilor de construcţii din cadrul primăriilor de comună, şefi ai structurilor de specialitate organizate la nivelul acestora, în condiţiile prevăzute la alin. (2)."
Opinia mea este ca, poate fi desemnat pentru indeplinirea acestor atributii, un functionar public de conducere, si nu unul de executie, care sa fie echivalat cu unul de conducere. :)
Pai era vorba cum se reincadreaza responsabilul cu urbanism si amenajarea teritoriului la comune (asa era denumita echivalarea la comune a functiei publice de conducere de arhitect-sef, conform anexelor cu indemnizatiile de conducere specifice sin OG 9/2008 si 10/2008); ca urmare, ocupantul functiei, deja considerata de lege ca fiind functie de conducere, va fi echivalat ca sef birou (legea 330 nu mai pomeneste de "responsabil cu urbanismul si amenajarea teritoriului", ci doar arhitect-sef pentru orase si municipii).
Totusi eu nu inteleg ceva. Ce presupune aceasta "echivalare" prevazuta de Legea 50/1991?
Textul din art.45 alin.(5) lit."c" are forma pe care o citati inca de la republicarea Lg 50/1991 (MO 933/2004). De ce sa echivalam acum un referent cu atributii de urmanism in sef de birou?
Putem face asta?
Pt a organiza un birou eu stiu ca sunt necesare un nr de 5 posturi (Lg 161/2003, Titlul III ,Art. XVI. alin.(2),lit.a)
Iar seful de birou este functionar public de conducere care trebuie sa indeplineasca cateva conditii de studii, superiare+masterat si de vechime ,2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcþiei publice (Lg.188/1999 art.47,alin.(6) lit.a) ai art.66).
Eu cred ca ne scapa ceva.
Parerea mea, este ca persoana va fi incadrata referent cls. III, gr. prof. X, gradatia Y, iar la stabilirea salariului, se va acorda ca si sume cu caracter tranzitoriu, acel procent de 15 % care se lua pentru indeplinirea acestor atributii.:)

Alte discuții în legătură

Cfp straina straina Cum incadrati in conformitate cu prevederile LG 330/2009 , sporul pentru control financiar preventiv si indemnizatia care se acorda persoanei care lucreaza la ... (vezi toată discuția)
Rencadrare conform legii 330/2009 corelia corelia Va rog sa-mi comunicati opinia dumneavoastra privind aplicarea Legii 330/2009 la reincadrare in cazul functiei publice de arhitect sef al comunei tinand cont ... (vezi toată discuția)
Arhitect sef primarie....poate ma juta si pe mine cineva... mihaita10 mihaita10 Buna ziua, Am terminat Facultatea de Stiinte Juridice in 2000 (5 ani), m-am angajat la Primaria unui orasel infiintat in 2004 cu o populatie de 13500 pe ... (vezi toată discuția)