avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Evaluare secretar comuna
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Evaluare secretar comuna

Buna ziua,

Va deranjez si eu cu o intrebare:

- evaluare performantelor individuale ale secretarului unei comune se face de primar, la propunerea consiliului local, conform art. 107, alin. 2 din HG nr. 611/2008.

Deci practic, consiliul local il desemneaza pe primar in calitate de evaluator al performantelor individuale ale secretarului (acesta urmand ulterior sedintei consiliului local sa faca evaluarea secretarului) sau de fapt consiliul local propune acorda calificativului X secretarului, iar acesta este aprobat de primar???

In cazul in care primarul nu este de acord cu calificativul propus de catre consiliul local cum se procedeaza?

In asteparea raspunsului dvs., va multumesc anticipat.


Cel mai recent răspuns: Darie Tudor , utilizator 18:28, 25 Aprilie 2010
Buna ziua !
Dumneavoastra trebuie sa stiti ca, in conformitate cu legea, intre consiliul local si primar nu exista raporturi de subordonare. Avand in vedere aparatul de specialitate al primarului, in care intra si secretarul, ca functie de conducere, tinand cont de prevederile legale si tehnicile de interpretare a legii, consider ca evaluarea performantelor secretarului comunei se face de catre primar, consiliul local facand numai propunerea acestei evaluari.
Cu stima !
sunt de acord cu cele afirmate de dl. Zaharia, cu precizarea ca secretarul uat nu face parte din aparatul de specialitate al primarului.

Lg.215/2001 - Art. 77. - Primarul, viceprimarul, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi aparatul de specialitate al primarului constituie o structură funcţională cu activitate permanentă, denumită primăria comunei, oraşului sau municipiului, care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale.


PROIECT DE HOTÃRÂRE
privind mandatarea Primarului_______________, de a realiza şi întocmi Raportul de Evaluare al performanţelor profesionale individuale ale Secretarului ___________, pentru activitatea desfăşurată în anul 2009



Consiliul local ________________, întrunit în ședință ordinară, azi_2010,
Având in vedere :
- Prevederile ari 107 (2) lit. „d" din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici;
- Prevederile art. 116 (1) şi (4) din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale, republicată, ulterior modificată şi completată;
Prevederile art. 47 şi art. 117 lit. „a" din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale, republicată, ulterior modificată şi completată;
- Referatul nr. ____din___2010, al Resurse Umane-Salarizare, din cadrul Primăriei ______________;
- Expunerea de motive a Primarului ________ ;
- Raportul comisiei de specialitate pentru administrație publică locală, juridic și disciplină, nr.____din___2010;
- Prevederile art.36 (9) din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale, republicată,
In temeiul art.45 alin. (1) si art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale, republicată,

HOTÃRêTE



Art.unic. - Se mandatează Primarul ________, de a realiza şi întocmi Raportul de Evaluare al performanţelor profesionale individuale ale Secretarului __________, pentru activitatea desfaşurată în anul 2009.

PRESEDINTE DE SEDINTA CONTRASEMNEAZA
________ SECRETARUL U.A.T.



Consiliul local ___________
Nr.___
Din_______2010



INITIAT
PRIMAR,
__________

Cam asa se face. :)
Nu sunt de acord cu acest punct de vedere. In HG 611/2008 nu se spune ca primarul face evaluarea secretarului in baza hotararii consiliului local ci "se face de primar, la propunerea consiliului local". In proiectul de hotarare postat de dl. Mihai nu vad "propunerea" ci doar mandatarea primarului. Practic prin adoptarea unei astfel de hotarari consiliul local nu influenteaza cu nimic notarea/calificativul. Poate daca ar exista un al doilea articol sau o anexa in care sa se exprime si punctul de vedere al consiliului local ar fi in regula.
Consiliul local propune primarului sa evalueze activitatea secretarului, nu propune calificativele ce se vor acorda.E de la sine inteles ca in acest sens, primarul va fi mandatat sa duca la indeplinire hotararea consiliului local. E destul de ambigua prevederea din H.G. 611/2008, insa, avand in vedere ca trebuie aplicate niste criterii, io cred ca e relativ oki, chiar si daca doreste, primarul tot nu poate face o evaluare incorecta, pentru ca, in instanta, va trebuie sa probeze cu documente, pentru calificativul pe care l-a acordat.:)

Alte discuții în legătură

Denumirea institutiei provincia provincia Cum este corect: Primaria comunei ......... sau Comuna .....: Avem aceste discutii si multe probleme ca nu sunt luate in considerare - de catre dl. contabil ... (vezi toată discuția)
Contestarea dispozitiei primarului visinoiu75 visinoiu75 Am lucrat ca functionar public intr-o primarie pe urbanism si investitii, iar dupa alegeri am devenit viceprimar. Pe langa atributiile delegate de primar si pe ... (vezi toată discuția)
Primaria este in subordinea mai? ionu roman ionu roman este Primaria- Institutia Primariei o unitate a Ministerului Administratiei si Internelor?...nu pot sa imi clarific acest aspect...va multumesc (vezi toată discuția)