buna ziua! imi poate spune cineva pe ce perioda (ani ) un medic are dreptul la suspendarea contractului de munca?sunt medic acum un an mi-am suspendat contractul de munca , seful de sectie mi-a zis ca pot pe 3 ani, dar deja dupa un an ma someaza sa revin pe post caci altfel raman fara.sunt plecata din tara si as vrea sa procedez legal, sa ramana in continuare contractul suspendat pana la finalizarea celor 3 ani.multumsc anticipat!
D/na doctor,
Dvs v/ati suspendat contractul de munca propabil pe baza art. 52, lit g, .....litera care pe 6 octombrie 2009, odata cu modificarea codului muncii, s-a abrogat.
ART. 51
Contractul individual de muncă poate fi suspendat din iniţiativa salariatului, în următoarele situaţii:
a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani;
b) concediu pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
c) concediu paternal;
d) concediu pentru formare profesională;
e) exercitarea unor funcţii elective în cadrul organismelor profesionale constituite la nivel central sau local, pe toată durata mandatului;
f) participarea la grevă.
#M4
g) *** Abrogată
(2) Contractul individual de muncă poate fi suspendat în situaţia absenţelor nemotivate ale salariatului, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, contractul individual de muncă, precum şi prin regulamentul intern.
#B
ART. 54
Contractul individual de muncă poate fi suspendat, prin acordul părţilor, în cazul concediilor fără plată pentru studii sau pentru interese personale.
Aici tine de decizia angajatorului.Daca va someaza sa va intoarceti nu aveti ce face, ori va intoarceti, ori solicitati incetarea raporturilor de munca.
ART. 55
Contractul individual de muncă poate înceta astfel:
a) de drept; b) ca urmare a acordului părţilor, la data convenită de acestea;