avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 906 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Eliberarea actelor dupa incetarea preavizului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Eliberarea actelor dupa incetarea preavizului

Buna ziua!
In luna februarie am fost disponibilizata si am fost nevoita sa stau in presaviz pana pe data de 26.02.2010. La incetare am primit doar fisa fiscala pe ultimele 12 luni. Care sunt demersurile pentru a-mi depune actele pentru somaj? In cat timp de la incetarea preavizului ar trebui sa-mi primesc actele, dar garantia care a fost retinuta de-a lungul contractului de munca?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:04, 12 Martie 2010
Luati legatura cu angajatorul cat mai repede posibili.
De la fostul loc de munca trebuie sa ridicati urmatoarele acte:
- carnetul d emunca inchis si vizat de ITM;
- decizia de incetare a raporturilor de munca (1 ex in original);
- adeverinta necesara dosarului de somaj cuprinzand veniturile realizate in ultimele 12 luni;
- fisa de lichidare.
- toate drepturile salariale la zi (garantia, salariul pe puna februarie, eventual contravaloarea zilelor de CO neefectuate din anul 2009 si cele proportionale ptr 2010)

Eventual, ptr garantie este bine sa faceti cerere scrisa catre angajator si sa luati nr de inregistrare si data. Daca intampinati probleme cu restul actelor pe care trebuie sa le ridicati (patronul intarzie eliberarea lor), faceti de asemenea cerere la angajator, luati nr de inregistrare si data.

Aveti grija ca, pentru a beneficia de somaj de la data disponibilizarii, trebuie sa depuneti dosarul cu acte la somaj in termen de 30 zile d ela disponibilizare. Daca nu, veti primi somaj incepand cu data la care ati depus dosarul.
Va multumesc frumos pentru raspunsul prompt.
Buna. Cel mai bine ar fi sa faci din prima o cerere catre angajator in care specifici ca doresti eliberarea adeverintei cu venitul pe ultimele 12 luni lucrate (este un formular tipizat, sunt obligati sa-l elibereze, ) iar cartea de munca ori o ridicati de la ei (daca o tin in firma) sau de la Inspectoratul Teritorial de Munca. Mare atentie daca si-a platit darile catre stat, puteti intimpina probleme. Daca imi lasati o adresa de e-mail va pot trimite ce acte sunt necesare pentru dosarul de somaj. Pentru garantie, la fel, faceti cerere scrisa si cereti nr. de inregistrare.
Va multumesc pentru amabilitate. Adresa de e-mail este tanser.amet@yahoo.com.
Acte necesare pentru inregistrarea unei persoane care indeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj:
1. Actul de identitate, in original si copie;
2. Actele de studii si de calificare,in original si copie;
3. Certificatul de nastere,in original si copie;
4. Certificatul de casatorie,in original si copie;
5. Adeverinta medicala , din care sa rezulte ca este apta de munca sau ca are eventuale restrictii medicale
6. Actele eliberate de organele financiare teritoriale,din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decit indemnizatia de somaj
7. Declaratia pe proprie raspundere din care sa rezulte ca nu are loc de munca , nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii mai mici decit indemnizatia de somaj.

In cazul persoanelor provenite din munca se mai cer :
a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator
b) Copie de pe hotarirea definitiva de reintegrare in munca , atunci cind reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata anterior din cauza incetarii definitive a activitatii sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
c) Dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, respectiv adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte desfiintarea postului;
d) Declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de munca , in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, urmind ca agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sa verifice la organele competente veridicitatea .
e) Adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte somaj adresaramona@yahoo.com adresaramona@yahoo.com va rog frumos imi poate spune cineva de ce acte am nevoie sa depun dosarul pentru somaj si unde ?multumesc (vezi toată discuția)
Acte dosar somaj tomamonica tomamonica buna ziua , as dori sa stiu ce acte imi trebuiesc pentru a depune dosarul de somaj , avand dispozitia facuta. multumesc. (vezi toată discuția)
Termin ccc si vreau sa beneficiez de indemnizatie de somaj daniela_laura daniela_laura va rog, vreau un rasp. urgent!: :( termin condediul de crestere a copilului de 2 ani si firma unde am lucrat s-a inchis si as vrea sa stiu ce acte imi sun ... (vezi toată discuția)