buna ziua!
Sunt convinsa ca multe persoane fac achizitii de pe site-ul e-bay.
De aceea va rog frumos sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Administratorul firmei a achizitionat un produs din State in valoare de 300$.
factura pe care mi-a prezentat-o este emisa de e-bay si este mentionat pretul produsului, pret transport , "sales tax" =0.
mentionez de la inceput ca sunt incepator in domeniu, drept dovada am cautat informatii despre inregistrarea acestei facturi si valabilitatea ei, astfel am descoperit ca trebuie DVI + plata TVA.
I-am explicat administratorului cum sta treaba si mi-a spus ca el a ridicat coletul si nu a platit nici un fel de taxa si nici tva, pur si simplu a ridicat coletul fara nici un fel de problema. Plata achititiei a facut-o online cu acel card special cu care se fac cumparaturile pe acest site.
Acum ce fac eu? cum inregistrez factura?
factura emisa de e-bay este pe firma dar am inteles ca achizitia a sosit pe numele administratorului, avand aceeasi adresa.....nu mai inteleg nimic......
cardul cu care s-a achitat este pe firma emis.
in Codul Vamal sint niste exonerari de plata a tva si taxe vamale la importul sosit prin colete ,dar sint valabile pentru persoane fizice
Persoana juridica nu are astfel de facilitate .
In consecinta, dvs trebuie sa inregistrati in contabilitate un import fara DVI, fara plata TVA si fara ca documentul de insotire sa aiba atributele unui document justificativ asa cum prevad normele contabile .
Ar trebui sa faceti un compromis in contabilitate .
Sau sa nu-l faceti .
Pe langa aspectele din Codul Vamal, despre care a relatat Magda, apar si alte aspecte d.p.d.v. contabil. Firma are conturi in valuta? Sau contul din care s-a facut plata este unul de lei, iar schimbul valutar s-a facut automat?
In situatia in care firma nu are decat cont in ron, nu vad cum inreg.plata, ma refer la dif.de curs valutar.