Unele primarii au in subordine SVSU care asigura pe raza lor de competenta interventiile la incendii. In aceste servici avem angajati pompierii, soferi pentru autospecialele din dotare. Cu toate ca aceste servicii fac parte din Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, fiind expusi la aceleasi riscuri in cazul interventiilor acestia nu beneficiaza de nici un spor de pericol asa cum beneficiaza personalul de la ISU.
Mai mult grila de salarizare a acestora -alte functii comune sectorului bugetar-prevede doar functia de pompier fara a specifica studiile necesare si implicit fara posibilitatea de a avansa pe parcursul activitatii .
Acest fapt vine in contradictie cu criteriile de performanta privind structura organizatorica si dotarea servicilor voluntare pentru situatii de urgenta care la art.12 specifica functiile personalului din servicile voluntare de situatii de urgenta.
Ce demersuri ma sfatuti sa fac pentru a modifica acete doua probleme?
Multumesc anticipat pentru orice sfat.
Buna ziua !
ISU nu are competente in stabilirea sporurilor. Normativele de care vorbiti sunt cele privind infiintarea , functionarea si dotarea SVSU, adica O.M.A.I. nr.718/2005 pentru aprobarea Criteriilor de performanta privind structura organizatorica si dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta . Competenta in stabilirea si aprobarea unor sporuri pe aceasta linie apartine Prefecturii( procedura este mai complicata), in organigrama careia intra si aceasta structura a ISU. O spun in cunostinta de cauza.
Personal consider ca sansele sunt aproape zero in obtinerea unor sporuri pe aceasta linie in conditiile actuale.
Cu stima !