avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 461 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... conditii pentru ocuparea functiei de secretar unitate ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

conditii pentru ocuparea functiei de secretar unitate administrativ teritoriala

Buna ziua,
Stiu ca legislatia prevede ca si conditii de ocupare a functiei de secretar sa ai studii juridice sau administrative, cursuri postuniversitare si 5 ani vechime.
Intrebarea mea este daca un functionar public, absolvent al facultatii de management si a cursurilor potuniversitare in cadrul facultatii de stiinte juridice si administrative, cu 10 ani vechime in administratia publica poate ocupa functia de secretar al municipiului?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Kyandra , moderator 11:54, 24 Martie 2010
10 ani ce a fost in administratia publica, arhivar? Pentru un raspuns cat mai complet trebuie date cat mai complete.
de la referent, inspector, sef serviciu
Personal cred ca da in conditia castigarii concursului de ocuparea postului. Dar sa nu uitam ca pe meleagurile noastre mai trebuie si altfel de "cunostinte" dacat cele din domeniul administratiei locale.
Eu cred ca sunteti in eroare: legea 188/1999 prevede pentru ocuparea functiei publice de secretar al unitatii administrativ teritoriale studii superioare juridice sau administrative, si cursuri postuniversitare. In situatia in care la concurs nu se prezinta persoane care sa indeplineasca aceasta conditie de studii, se accepta si alt tip de studii superioare.
Iar daca nu se prezinta persoane cu studii superoare, postul poate fi ocupat, prin concurs, de persoane cu studii medii (doar secretar comuna), cu obligatia de a se repeta organizarea concursului la fiecare 6 luni.
Vechimea in specialitate depinde: pentru secretar oras/municipiu este de 5 ani, pentru secretar comuna este de 2 ani. Si este vorba de vechime in specialitate studiilor, nu vechime in munca.
Am observat din profilul dvs. ca sunteti secretar.
Eu lucrez la departamentul resurse umane si ma confrunt cu urmatoarea situatie. Postul de secretar al unitatii adm.terit. este vacant. Primarul, doreste sa promoveze temporar in functia de secretar (6 luni) un functionar public de conducere, respectiv sef serviciu, care are studii superioare (Facultatea de management), studii postuniversitare (Facultatea de stiinte juridice si administrative) si 5 ani vechime in specialitatea studiilor superioare. Din punctul meu de vedere, acest functionar poate ocupa temporar functia de secretar dar mai vreau si alte pareri. Primarul asteapta de la mine un punct de vedere si vreau sa fiu sigura ca este intemeiat. Dvs. cred ca sunteti in masura sa ma ajutati.
Va multumesc

Alte discuții în legătură

Sunt necesare studiile de masterat pentru a ocupa temporar o functie publica de conducere? duduionescu duduionescu Va rog sa-mi spuneti daca, este nevoie de studii de masterat pentru a ocupa temporar o functie publica de conducere la o institutie publica (e vorba de cazul ... (vezi toată discuția)
Administratie timoftel timoftel Buna ziua , am absolvit facultatea de stiinte administrative cu diploma de licenta in anul 2006 , durata studiilor 4 ani si as vrea sa stiu daca este necesar ... (vezi toată discuția)
concurs sef birou cristina 33 cristina 33 Daca sunt functionar contractul detasat de la MI in cadrul primariei pot participa la concursul de ocupare a functiei de sef birou SPCLEP,acesta fiind un post ... (vezi toată discuția)