avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1467 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie de crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie de crestere a copilului

sunt insarcinata in 7 luni, nu am lucrat deloc, in schimb sunt studenta in primul an la cursuri de zi, inainte de aceasta facultate am mai terminat inca una tot cursuri de zi, dandu-mi licenta anul trecut. pot beneficia de indemnizatia de crestere a copilului?
daca da, unde ar trebui sa merg sa imi depun dosarul?
va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:14, 27 Martie 2010
Nu puteti beneficia de indemnizatie fiindca nu indepliniti conditiile prevazute de lege!B-)
1. Puteti beneficia de indemnizatie pentru CCC pana la 2 ani daca va incadrarti in prevederile OUG 148/2005:
Art.1 (2) În calculul celor 12 luni prevăzute la alin. (1) se includ şi perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:

d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii în condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

l) se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licenţă sau de diplomă, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în şomaj, potrivit legii.
m) urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, organizat potrivit legii, frecventate fără întrerupere. Sunt exceptate de la această obligaţie persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale.

2. De la data nasterii copilului dati inapoi 12 luni si vedeti daca va incadrati intr-una din situatiile de mai sus.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură