buna ziua,
as dori sa stiu cum se poate trece o masina pe firma, fiind cumparata de la o persoana fizica, care bineinteles nu poate da factura. apoi, cum poate fi trecuta suma data pe masina la cheltuieli,pe ce baza....este destul in ambele cazuri prezenta contractului de vanzare cumparare care sa ateste faptul ca bunul a fost cumparat de firma X, la suma Y de la o anumita persoana fizica.
Masina se poate cumpara pe firma de la o persoana fizica foarte usor , numai ca exista singurul impediment al lipsei TVA-ului deductibil! Inregistrarea in contabilitate se face pe baza contractului de vanzare cumparare incheiat cu acea persoana fizica!B-)
Deci sa inteleg ca e de ajuns contractul. Ok. Cat priveste TVA ul chiar daca nu este deductibil, este integrat in suma care va fi platita pe masina sau se adauga la suma acesteia?? Pentru a plati impozit pe profit mai mic, la cheltuieli se poate baga toata suma platita pe masina.
de la 01 mai 2009 tva nu mai este deductibil pentru auto , decit pentru auto >3.5 to si >9 locuri .
De avut in vedere ca la contractul de v/c sa aveti certificat fiscal care sa ateste ca vinzatorul are toate creantele fiscale la bugetul local stinse.
Altfel, contractul de vc este nul.
In ce priveste impozitul pe profit, masina e mijloc fix , ca urmare se amortizeaza si doar aceste sume se trec lunar pe cheltuieli
In general, un autoturism nou se amortizeaza in 5 ani, dar acum, avand un auto folosit, puteti , functie de gradul de uzura sa scurtati durata de amortizare.
In legatura cu certificatul acesta fiscal cine il elibereaza si mai exact la ce se refera aceste creante fiscale ale vanzatorului care trebuie sa fie stinse.
In legatura cu amortizarea, sa inteleg ca suma pe care o platesc eu pe masina ar trebui impartita la un numar de luni si suma care imi da pe luna sa fie pusa la cheltuieli nu?
Certificatul fiscal este eliberat la cererea vanzatorului de catre comp. impozite si taxe locale .
Creanta fiscala inseamna impozitul pe masina care trebuie achitat de vanzator, in calitatea sa de proprietar al auto respectiv . Acest impozit are ca termen de plata 31.03 2010 pentru anul 2010, si trebuie sa fie achitat cel putin pina la data vanzarii autoturismului .
Suma pe care o platiti pe masina este valoarea de intrare a masinii in contabilitatea firmei.
Daca , sa presupunem, masina a costat 5000 lei, si presupunem ca are un grad de uzura de 30% , atunci masina se va amortiza intregral in 3,5 ani ( 5 ani x30%=1.5, 5 ani-1.5=3.5 ani =42 luni )
5000lei : 42 luni =119,05 lei/luna
Acesta este suma care se include lunar pe cheltuieli.