Sunt titular de Intr.individ., neplatitor de TVA.
Inentionez sa achizitionez auto pe firma de la o pers.fizica, auto pe care il voi folosi pt.deplasarea la/de la locul de desfasurare a activitatii.
1. Contractul de vanzare-cumparare este un act care confera acestei achizitii atributul de cheltuiala deductibila?
2. Care este perioada de amortizare?
3. Ce cheltuieli sunt deductibile si in ce procente? Impozit, rovigneta, asigurare obligatorie, asigurare CASCO, piese, carburant.
Mentionez ca voi folosi auto si in interes personal.
Actul de vanzare cumparare reprezinta documentul juridic al tranzactie si impreuna cu procesul verbal de receptie si de punere in functiune si cu documentul de plata(dispozitie de plata/op/chitanta), reprezinta documentul justificativ pentru inregistrarea in contabilitate a imobilizarii.
Achizitiile de imobilizari, nu reprezinta cheltuieli deductibile la achizitie, ci se amortizeaza pe durata de viata stabilita legal. In cazul autovehiculelor durata stabilita in catalogul emis in acest sens este de 4-6 ani pentru un autovehicul nou.
In cazul autovehiculul nu este utilizat exclusiv in scopul desfasurarii activitatii, cheltuielile aferente acestuia sunt deductibile in proportie de 50%(art.48, alineatul 7, litera l^1 din CF).
Multumesc pt.raspuns!
Mai am o singura nelamurire in legatura cu documentul de plata: eu ii achit persoanei fizice de la care cumpar banii cash, nu cu OP, disp.de plata, iar persoana nu imi poate da chitanta. Stiu ca in actul de V-C se mentioneaza ca s-a platit vanzatorului suma de...
Nu e de ajuns?
La predarea banilor daca platiti cash ii intocmiti dispozitie de plata, care reprezinta dovada platii. Daca ii depuneti in cont atunci chitanta de depunere reprezinta documentul de plata.
Buna seara,
am omis sa spun ca fac plata on-line prin completarea unui formular de plata din contul meu in contul destinatarului, iar pe extrasul de cont apare plata si detaliile platii. Asa platesc facurile la utilitatile pt. sediu, de exemplu, si nu am avut nici un fel de probleme la controlul fiscal.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.