Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatoarea problema: la societatea la care lucrez sunt sef compartiment financiar contabil. La inventarierea patrimoniului am fost numita presedintele comisiei centrale. Din punctul de vedere al dvs. exista o problema referitor la acest aspect? Cum pot proceda la refuzul acestei atributii? Ce se poate intampla in urma refuzului de a semna decizia de inventariere?
Va multumesc si astept raspuns.
(5) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii
depozitelor supuse inventarierii, contabilii care țin evidența
gestiunii respective și nici auditorii interni sau statutari.
Prin proceduri interne, entitățile pot stabili ca la efectuarea
operațiunilor de inventariere să participe și contabilii care țin
evidența gestiunii respective, fără ca aceștia să facă parte din
comisie.
(7) În condițiile în care entitățile nu au niciun salariat care să
poată efectua operațiunea de inventariere, aceasta se
efectuează de către administratori.
omfp 2861/2009
La refuzul unei sarcini atribuite in virtutea raporturilor de subordonae dintre dv. si angajator puteti proceda doar in scris si motivat.
Motivele vi le-a prezentat @JolieCont.
Dv. trebuie sa-l faceti pe patron sa inteleaga ca legea va interzice sa participati, pornind de la incompatibilitatea dintre cel ce efectueaza invetarul si cel care verifica inventarul, respectiv contabilul, care trebuie sa si transpuna in contabilitate rezultatul inventarului.
Multumesc frumos pentru exemplificare, dar ar mai fi ceva: (3)"Comisiile de inventariere sunt coordonate, acolo unde este cazul, de catre o comisie centrala, numita prin decizie scrisa, emisa de persoanele prevazute la pct 5. Comisia centrala de inventariere are sarcina sa organizeze, sa instruiasca, sa supravegheze si sa contoleze modul de efectuare a operatiunilor de inventariere. Comisia centrala de inventariere raspunde de efectuarea tuturor lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor legale."
Conform celor scrise mai sus eu inteleg ca legiuitorul a lasat sa se inteleaga ca acesta comisie centrala supravegeaza, organizeaza si raspunde de inventariere, iar interdictia este doar pentru comisiile care se subordoneaza comisiilor centrale.
Dumneavoastra cum interpretati si textul si cazul in speta? "Cand este cazul" pentru instituirea unei comisii centrale, la ce caz se refera?
Poate un angajat sa fie depasit de atributii si sa duca mai mult decat poate?
Presedintele comisiei centrale de inventariere NU participa la inventare.
Numeste comisiile de inventariere , le pune la dispozitie materialul cum se face inventarierea, si urmareste modul de efectuare al acestora precum si analizeaza rezultatele.
Nu am spus ca participa la inventariere, ci doar ca organizeaza, instruieste si raspunde pentru desfasurarea inventarului, iar interdictia este ca "nu poate sa faca parte din comisiile de inventariere". Intrebarea a fost ca interdictia vizeaza si comisia centrala sau numai comisiilor subordonate.
Deci sa inteleg ca nu exista conflict de interese intre presedinte comisie centrala si sef compartiment financiar contabil? Eu sunt de parere ca da. Va rog cine poate sa ma "lumineze", procedam conform prevederilor legale sau nu? Ar trebui cu siguranta sa separam atributiile ( presedinte comisie centrala si contabil sef) ca sa nu existe conflicte de interese? A mai auzit cineva de acest aspect?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.