avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 378 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pasi de urmat pentru dosar somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pasi de urmat pentru dosar somaj

Buna seara


In data de 20.04.2010 expira CIM cu angajatorul si perioada de preaviz.
Am fost disponibilizata din vina angajatorului.
Din acest moment ce trebuie sa fac si ce trebuie sa cer si cui?

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele:
1.Care sunt pasii de urmat pentru depunerea dosarului pentru somaj
2.Ce trebuie sa contina dosarul
3.Cand se depune dosarul si unde
4.De catre cine se depune dosarul
5.De cand se incepe primirea indemnizatiei de somaj
6.Cum se incaseaza aceasta suma
7.Cand primesc cartea de munca vizata de ITM
8.Termenul legal in care trebuie sa primesc actele de la angajator

Multumesc
Dosarul trebuie depus la AJOF in 30 de zile de la data incetarii CIM dar nu mai tirziu de un an, plata se face incepind cu luna urmatoare depunerii dosarului. Nu exista un termen imperativ pentru a va primi actele si cartea de munca insa angajatorul trebuie sa faca acest lucru intr-un termen util
Buna,

De la angajator trebuie sa primiti:
-copie dupa decizia de desfacere,vizata de Itm a contractului de munca cu articol 65 alin 1...articol de somaj(care trebuie dusa la Itm in maxim 5 zile de la data desfacerii contactului de munca)
-adeverinta de venit completata si cu declaratia de pe aprilie si cu plata aferenta contributiilor la somaj inclusiv pe aprilie(declaratia si plata se poate face incepand cu luna mai)
-cartea de munca...daca o ridica firma..(pe baza unei imputerniciri de la Dvs)...nu e obligatoriu


Dvs.trebuie sa va ridicat, daca e cazul ,cartea de munca,de la Itm cu copie dupa buletin si copie dupa decizia de desfacere,pe care aveti trecuta data programarii pentru ridicare carnet de munca...si care dureaza cel putin cateva zile...de la data depunerii deciziei de ssfacere a contractului de munca.

Daca domiciliul Dvs fiscal nu este in localitate unde depune firma declaratiile,adeverinta de venit trebuie vizata de agentia de somaj unde are firma sediu social,si de unde primiti si stagiu de cotizare vizat de ei.

Dosarul se depune la agentia de somaj unde aveti Dvs domiciliul si dosarul trebuie sa cuprinda:
-decizia de desfacere a contractului ce munca cu art de somaj..... copie
-adeverinta de venit de la firma
-cartea de munca in copie si original
-buletin copie si original
-adeverinta medic de familie
-cazier de la finante(de unde aveti domiciliul )....

cam atat cred....daca nu aveti o situatie speciala....
oricum ar trebui sa va interesati si la agentia de somaj unde veti depune dosarul...fiecare au si ceva "lege"a lor....:)de ex la Cluj....cica au ei un model special de adeverinta(mie nu mi s-a parut ca e altfel....:)....si ptr angajatiul de la Cluj sa se refaca adeverinta(si cand a dus-o a zis ca e buna cea veche...cred ca era alta persoana),dar pentru cei de pe Mures e ok...:)......
daca puteti sa mergeti sa depuneti dosarul cu cateva zile inainte de cele 30.....sa aveti timp pentru corectii daca e cazul....

Sper sa va fie de folos:)
.............:)
"Acte necesare pentru inregistrarea unei persoane care indeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj:

1. Actul de identitate, in original si copie;
2. Actele de studii si de calificare,in original si copie;
3. Certificatul de nastere,in original si copie;
4. Certificatul de casatorie,in original si copie;
5. Adeverinta medicala , din care sa rezulte ca este apta de munca sau ca are eventuale restrictii medicale
6. Actele eliberate de organele financiare teritoriale,din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decit indemnizatia de somaj
7. Declaratia pe proprie raspundere din care sa rezulte ca nu are loc de munca , nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii mai mici decit indemnizatia de somaj.


In afara actelor si documentelor enumerate mai sus care trebuiesc prezentate de toate categoriile de solicitanti de indemnizatie de somaj , cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita ,dupa caz, si de:



A. In cazul persoanelor provenite din munca:


a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator
b) Copie de pe hotarirea definitiva de reintegrare in munca , atunci cind reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata anterior din cauza incetarii definitive a activitatii sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
c) Dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, respectiv adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte desfiintarea postului;
d) Declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de munca , in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, urmind ca agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sa verifice la organele competente veridicitatea .
e) Adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;


B. In cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobindesc capacitatea de munca:


a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator;
b) Decizia de revizuire medicala , in original si in copie , emisa de medicul expert al asigurarilor sociale , din care sa rezulte redobindirea capacitatii de munca;
c) Adeverinta de la ultima unitate sau dovada de la organele competente , din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior, respectiv din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului


C. In cazul persoanelor ale caror raporturi de munca sau de serviciu au incetat in perioada de suspendare a acestora.


a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator
b) Dovada din care sa rezulte ca nu mai este posibila reluarea activitatii la angajator
c) Declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca reluarea activitatii nu mai este posibila la angajator, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei
d) Act din care sa rezulte data incetarii motivului pentru care au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu


D. In cazul persoanelor care au incheiat contract de asigurare pentru somaj :


a) Copie a contractului de asigurare pentru somaj , incheiat cu agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza isi au domiciliul sau resedinta ;


E. In cazul absolventilor institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale


a) Actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in copie
b) Declaratie pe propria raspundere a absolventilor ca nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii dreptului


F. In cazul absolventilor scolilor speciale pentru persoane cu handicap in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale


a) Actul de absolvire a scolii speciale pentru persoane cu handicap, in original si in copie;
b) Declaratia absolventilor ca nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii dreptului;


G. In cazul persoanelor care au efectuat stagiul militar:


a) Livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra , in original si copie;
b) Declaratie pe proprie raspundere ca inainte de efectuarea stagiului militar persoana nu a fost incadrata in munca
c) Adeverinta eliberata de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii, in cazul in care persoana s-a inregistrat in vederea medierii pentru incadrare in munca la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditat conform legii. "



Va multumesc mult pentru ajutor si pentru faptul ca existati

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Somajul si angajatorul suciugeorgeta suciugeorgeta Ce documente trebuie sa inmaneze angajatorul salariatullui care intra in somaj? (vezi toată discuția)
Acte somaj adresaramona@yahoo.com adresaramona@yahoo.com va rog frumos imi poate spune cineva de ce acte am nevoie sa depun dosarul pentru somaj si unde ?multumesc (vezi toată discuția)
Acte dosar somaj tomamonica tomamonica buna ziua , as dori sa stiu ce acte imi trebuiesc pentru a depune dosarul de somaj , avand dispozitia facuta. multumesc. (vezi toată discuția)