Odată cu eliminarea stării de alertă, de miercuri, restricțiile și măsurile speciale aplicate în ultima perioadă în contextul pandemiei de COVID-19 au dispărut și ele. Astfel, ca efect al eliminării stării de alertă, printre altele, de-acum se pot organiza evenimente private, precum nunți, botezuri, mese festive ori altele similare, fără restricții privind numărul celor care participă la eveniment sau legate de ora la care trebuie încheiat acesta. Citește articolul
Începând de duminică și până la sfârșitul acestei luni, manifestările cu peste 1.000 de participanți sunt interzise în țara noastră, din cauza înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19. Totuși, evenimente cu un număr mai mic de participanți vor putea fi organizate, dar doar după ce autoritățile își vor da acordul în acest sens. Iată care sunt criteriile folosite de autorități atunci când decid dacă un eveniment mic poate avea sau nu loc. Citește articolul
De la începutul săptămânii trecute, organizatorii de evenimente speciale au dreptul să ceară Fiscului depășirea plafonului de încasări în numerar aferent serviciilor de organizare de nunți și botezuri. În acest context, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a adoptat un act normativ care include procedura ce trebuie urmată în cazul în care acești contribuabili încasează mai mult de 10.000 de lei de la fiecare client în parte, pe zi. Citește articolul
În prezent, tranzacţiile în numerar între firme şi persoane fizice sunt limitate la 10.000 de lei pe zi, însă anumite categorii de contribuabili vor putea să ceară organului fiscal, de luni începând, depăşirea acestui plafon, potrivit unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul