Accesul cetățenilor la anumite tipuri de beneficii de asistență socială, respectiv la cele din domeniul politicilor familiale, se va simplifica pe viitor, după ce un birou de asistență (helpdesk), ce va conține și un centru telefonic (call-center), va fi înființat în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS). În acest sens, Guvernul a aprobat angajarea unui număr de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, ce vor activa în cadrul call-center-ului ANPIS. Citește articolul
În întreg procesul de rezolvare a unor situații precum obținerea drepturilor de asistență socială, de pensii sau de șomaj, pentru comunicarea pe care o au cetățenii cu autoritățile, de la depunerea cerererilor și până la primirea deciziei finale, se va folosi cu predilecție corespondența electronică, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere la Ministerul Muncii. Pentru a trimite documente către instituții, cei interesați să interacționeze cu acestea nu vor fi nevoiți să folosească semnătura electronică, având posibilitatea de a semna de mână toate actele. Citește articolul
Prin mai multe ordine apărute marți în Monitorul Oficial, Ministerul Muncii a stabilit modelele de documente pe care angajatorii, persoanele fizice autorizate (PFA) și alți profesioniști le pot folosi, începând de azi, pentru a cere subvenționarea indemnizațiilor de șomaj tehnic și ajutoarele individuale. Documentația se transmite lunar, adică în luna curentă pentru banii aferenți lunii anterioare, dar numai pentru zilele de stare de urgență. Citește articolul