Un agent economic a fost amendat cu 50.000 de lei după ce a fost prins că incendia toate deșeurile rezultate din activitatea restaurantului propriu într-un „incinerator mobil” improvizat, a anunțat Garda de Mediu recent. Astfel de fapte atrag sancțiuni atât pentru persoanele juridice, cât și pentru cele fizice, care pot primi amenzi între 30.000 și 45.000 de lei pentru abandonarea, îngroparea sau incendierea neautorizată a deșeurilor. Citește articolul
Autorizația de mediu este obligatorie pentru acele activități care, prin natura lor, generează un impact semnificativ asupra mediului. Necesitatea acestei autorizații se stabilește în funcție de specificul activității desfășurate și de codul CAEN (Clasificarea Activităților din Economia Națională) aferent. O verificare atentă a codurilor CAEN, ținând cont de noul nomenclator al acestora, te ajută să determini dacă activitatea ta necesită autorizație sau nu. Citește articolul
Recent, Garda Națională de Mediu (GNM) a publicat raportul său de activitate pentru anul 2024, evidențiind eforturile de control al poluării, protejare a biodiversității și gestionare a deșeurilor. Documentul face referire inclusiv la efectuarea unui număr de 3.647 de inspecții care au vizat implementarea și funcționarea Sistemului de Garanție - Returnare (SGR). Citește articolul
Având în vedere că în zona de retail impactul financiar al unui control efectuat de Administrația Fondului de Mediu (AFM) este semnificativ, ne-am gândit să venim în întâmpinarea agenților economici. Prin intermediul acestui articol, încercăm să oferim câteva detalii nu doar cu privire la obligațiile agenților economici către AFM, dar și cele mai comune responsabilități ce trebuie îndeplinite conform reglementărilor Agenției pentru Protecția Mediului (APM). Citește articolul
O societate poate fi controlată de inspectorii Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) în cazul în care aceasta a achiziționat de pe piață externă (intra și extracomunitară) produse ambalate cu scopul de a le distribui pe piață românească. De asemenea, societatea mai poate fi verificată și dacă achiziționează ambalaje (atât de pe piață internă, cât și de pe cea externă), cum sunt, de exemplu: cutiile de carton, folie de plastic, pungi personalizate ș.a.m.d, pe care le va folosi ulterior pentru distribuirea produselor proprii pe piața din România. Citește articolul