Spitalele din România vor fi sancționate cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru nerespectarea obligației de a colecta medicamentele expirate și neutilizate de la populație, potrivit unei hotărâre de guvern (HG) publicate recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul
Legislația referitoare la Sistemul Garanție-Returnare (SGR) a fost modificată printr-o hotărâre de Guvern care vizează amânarea contribuțiilor pentru neîndeplinirea obiectivelor de returnare în 2025 și permiterea comercializării stocurilor de produse în ambalaje non-SGR și în prima parte a acestui an, în condițiile în care fostul termen era 31 decembrie 2024. Documentul stabilește noi reguli pentru administratorul sistemului, precum utilizarea exclusivă a veniturilor pentru eficientizarea acestuia și obligativitatea publicării lunare a datelor privind cantitățile de ambalaje colectate și reciclate. Măsura impune utilizarea Bursei Române de Mărfuri pentru vânzarea a cel puțin jumătate din materialele care urmează a fi reciclate. Citește articolul
Sfârșitul lui 2024 marchează finalul primului an (și un pic) de funcționare a Sistemului de garanție-returnare (SGR), care e operațional din 30 noiembrie 2023. Măsura a însemnat, însă, pe lângă valențele sale ecologice, un efort financiar și logistic pentru companii, dar și alergătură și stres pentru consumatori. Iată, în continuare, câteva aspecte utile pentru persoanele fizice. Citește articolul
Chiar și în situația în care automatele de colectare a deșeurilor sunt disponibile non-stop, restricțiile impuse de legislația referitoare la liniștea publică limitează predarea acestora în anumite intervale orare. Citește articolul
Consumatorii vor putea returna ambalaje de plastic fără dop sau capac atașat și după 3 iulie, a anunțat RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR). Citește articolul
Ministrul mediului a recomandat clienților cărora comercianții le refuză plata contravalorii garanției pentru ambalajele care fac parte din Sustemul de garantare - returnare (SGR) să se adreseze Gărzii Naționale de Mediu, instituție care a primit instrucțiuni să sancționeze drastic astfel de contravenții. Amenzile pot ajunge la 50.000 lei. Citește articolul
Pe măsură ce dezvoltarea Sistemului garanție-returnare (SGR) se consolidează, apar diverse sincope în derularea sa. Majoritatea problemelor se dovedesc a fi de natură tehnică sau logistică, astfel încat se poate ajunge în situația ca automatele de colectare să refuze primirea ambalajelor SGR. Citește articolul
Ralierea României la tendințele și standardele europene referitoare la reducerea poluării, în general, și la reciclare, în special, se manifestă, până la apariția unor rezultate raportate la scopul principal, prin creșterea presiunii puse, atât fiscal, cât și birocratic, pe o categorie importantă de agenți economici: producătorii și importatorii. Citește articolul
Sistemul de garanție - returnare (SGR) a fost conceput pentru a încuraja colectarea ambalajelor, astfel încât acestea să nu sfârșească drept deșeuri poluante. SGR, însă, nu este o soluție adresată tuturor tipurilor de recipienți și ambalaje, marea majoritate a acestora fiind exceptate, cel puțin pentru moment, din acest nou concept de colectare. Citește articolul