In temeiul art. 6 coroborat cu art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 4 din Ordonanta Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se constituie Comisia de proceduri fiscale, denumita in continuare Comisia, in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Componenta comisiei este cea prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Comisia isi desfasoara activitatea in mod independent si are urmatoarele atributii:
a) emiterea deciziilor pentru aplicarea unitara la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate, in cazul in care au fost emise puncte de vedere neunitare de catre directiile (generale) din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si/sau organele fiscale in aplicarea Codului de procedura fiscala si a legislatiei care intra in sfera de competenta a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia cazului cand prin lege se prevede altfel;
b) emiterea deciziilor in ceea ce priveste aplicarea legislatiei, in situatia in care sunt aplicabile prevederile art. 45 alin. (2) si (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata;
c) solutionarea conflictelor de competenta pentru care presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are calitatea de organ ierarhic superior, in conformitate cu prevederile art. 37 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) solutionarea problemelor cu care este investita de catre presedintele sau vicepresedintii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 3. — (1) Deciziile Comisiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Deciziile adoptate de Comisie sunt opozabile si obligatorii fata de intreg personalul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala si al organelor sale subordonate, de la data publicarii.
Art. 4. — (1) Presedintele, vicepresedintele si membrii Comisiei au drept de vot. In cazul absentei temeinic justificate a unuia dintre membrii Comisiei, la lucrarile Comisiei va participa inlocuitorul de drept al acestuia.
(2) In cazul in care Comisia este sesizata in legatura cu solutionarea unor probleme legate de activitatea unor organe fiscale, la lucrarile Comisiei vor participa, in calitate de invitati, conducatorii acestora.
Art. 5. — (1) In cadrul Comisiei functioneaza un secretariat format din doua persoane, una din Directia generala juridica, iar cealalta din Directia generala legislatie si proceduri fiscale.
(2) Lucrarile Comisiei, in original, se arhiveaza de catre Directia generala juridica.
Art. 6. — (1) Membrii Comisiei, in functie de atributiile directiilor generale sau ale compartimentelor pe care le coordoneaza, selecteaza problematica rezultata din corespondenta primita care este de competenta Comisiei si pot propune spre dezbatere probleme de natura celor prevazute la art. 2, in vederea adoptarii unor decizii unitare.
(2) Membrii Comisiei asigura elaborarea notei de prezentare si a solutiei propuse pentru problemele pe care le supun spre dezbatere. Inscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare si a solutiilor propuse se supune aprobarii presedintelui Comisiei.
Art. 7. — (1) Comisia se intruneste ori de cate ori este nevoie.
(2) Comisia analizeaza notele de prezentare inscrise pe ordinea de zi si adopta decizii unitare de aplicare a prevederilor legale.
(3) Deciziile unitare se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor acesteia.
(4) La lucrarile Comisiei pot fi invitati in calitate de participanti fara drept de vot specialisti din cadrul Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala sau din cadrul organelor sale subordonate.
Art. 8. — (1) Secretariatul va tine un registru al proceselorverbale pentru sedintele Comisiei, in care se vor consemna:
a) data sedintei;
b) participantii (nominal);
c) ordinea de zi;
d) dezbaterile care au precedat adoptarea deciziei unitare;
e) numarul voturilor pentru sau impotriva solutiei propuse;
f) numarul ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin care se aproba decizia.
(2) Cu cel putin 3 zile inaintea sedintei, secretariatul distribuie membrilor Comisiei si invitatilor nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii, sub semnatura membrilor Comisiei care propun problema spre dezbatere.
(3) Procesul-verbal al sedintei Comisiei se redacteaza de secretariat si va fi semnat de membrii Comisiei, participanti la
dezbateri.
(4) In termen de 3 zile de la data sedintei, secretariatul Comisiei redacteaza proiectul de ordin, pe care il va inainta spre
aprobare presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si decizia unitara, care va contine numai solutiile aprobate de Comisie.
(5) Prin grija secretariatului si a membrilor, ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prevazut la alin. (4) se comunica partilor interesate si se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 9. — Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Daniel Chitoiu
Bucuresti, 12 octombrie 2007.
Nr. 1.995.
Comentarii articol (1)