aecobob a scris:
Va rog sa ma lamuriti ce presupune, practic, functia de vicepresedinte la o asociatie de proprietari in afara de specificatia de la Art.21(3) : "Presedintele, in situatii deosebite, poate numi temporar dintre membrii comitetului executiv un vicepresedinte caruia ii poate delega atributiile sale."
Art.21(3) arata doar modalitatea cum poate fi cineva vicepresedinte. Vicepresedintele este un membru al comitetului numit de presedinte care-i delega atributiunile de presedinte.
Asta inseamna ca atat timp cat presedintele nu-si poate indeplini atributiunile, vicepresedintele indeplineste toate atributiunile presedintelui. Ca sa aflati aceste atribuitiuni cititi in lege si in norme tot ce se spune despre presedinte.
De aici trebuie sa trag concluzia ca trebuie sa am specimen de semnatura in banca si sa semnez in locul presedintelui cand nu este disponibil? Sa-mi dea stampila lui pe perioada indisponibilitatii lui ? Daca nu doresc sa ma implic in aceste probleme fiind vicepresedinte "doar cu numele pentru ca asa prevede legea" este normal ?
Da, trebuie sa aveti specimen de semnatura in banca atat timp cat indepliniti functia de vicepresedinte iar in lipsa presedintelui sunt necesare operatiuni prin banca. Solutia este ca atat presedintele cat si vicepresedintele sa aiba drept de prima semnatura in banca, in asociatiile unde presedintele pleaca mai des si-si delega atributiunile mai des catre vicepresedinte.
De semnat nu semnati in locul presedintelui ci puneti semnatura si stampila pe numele dumneavoastra. Sigur ca va da stampila daca vreti sa mearga lucrurile normal in asociatie.
Daca nu doriti sa va implicati, spuneti-i presedintelui atunci cand vrea sa va numeasca vicepresedinte ca nu vreti si presedintele va desemna alt membru din comitet ca vicepresedinte. Legea nu prevede ca cineva sa ocupe o functie "doar cu numele".
Deasemenea functia de secretar(fiind o asociatie mare) este prevazuta in lege? Sau se poate asimila cu alta functie ?
Intr-o asociatie mare pentru buna gestionare este bine ca membrii comitetului executiv sa-si asume sarcini concrete pentru care pot fi si remunerati, asa cum prevede legea.
Asa ca un membru al comitetului, care se pricepe, caruia-i place munca de secretariat, poate fi secretar cu toate atribuitinile pe care le-ati enumerat dumneavoastra, sigur, cu conditia sa accepta, asa cum spuneam si de vicepresedinte.
Alti membri ai comitetului pot raspunde de cate o scara, ori de cate un bloc, in asociatiile mai mari pentru a ajuta la administrare. Altii pot face parte dintr-o comisie tehnica, altii dintr-o comisie economica..., dupa necesitati.
Un membru al comitetului poate sa se ocupe de problemele juridice ale asociatiei daca se pricepe sau are calificare...
Apoi membrii comitetului pot prelua toate atributiunile administratorului atunci cand asociatia nu are administrator, indiferent de motive. Asa ca unul poate prelua casieria, altul contabilitatea, altul partea tehnica, altul sa se ocupe de listele de plata, de furnizori...
Asadar, comitetul executiv poate sa se organizeze si sa-si faca o organigrama functionala si eficienta in care sa fie cuprinsi membrii comitetului cu atributiuni concrete, pe langa cele general prevazute in legislatie, iar intr-o asociatie mare secretarul chiar are mult de lucru.