In aceasta situatie simulata de vanzari, majoritatea managerilor angajatori se asteapta sa fie tratati ca un client. Un profesionist in vanzari, spre exemplu, va avea cunostinte temeinice despre compania si businessul clientului, si toate materialele de vanzari vor fi ingrijite – nu aratand de parca au stat mult timp in portbagajul unei masini.
Iata cateva sfaturi pentru profesionistii in vanzari care ii va ajuta sa se “vanda” eficient angajatorului in timpul unui interviu.
Sositi devreme
Intrati pe usa cu 15 minute mai devreme, dar nu mai mult de 15 minute. Unii manageri sunt de parere ca daca ajungi la timp inseamna ca ai ajuns tarziu. Daca nu sunteti sigur cum sa ajungeti la sediul angajatorului, duceti-va acolo cu o zi inainte. In timp ce il asteptati pe cel care va va lua interviul, presupuneti ca interviul a inceput deja.
Ascultati cu atentie
Ascultati cu foarte mare atentie, si mai ales incercati sa itnelegeti nevoile companiei. Acest lucru va da un motiv persoanei care tine interviul sa creada ca veti face la fel si cand veti vorbi cu clientii.
De exemplu, un candidat va trebui sa asculte si sa interpreteze descrierea intervievatorului pentru pozitia respectiva, si apoi sa explice de ce experienta sa este potrivita pentru acea pozitiei. Dati exemple specifice si fiti focusat pe intrebari. Fiti clar, concis si concepeti-va raspunsul in 2 – 4 propozitii.
Stabiliti legatura
Stabilirea rapida a unei relatii este foarte importanta. Faptul ca spargeti gheata, fie prin comentarea unui tablou sau facand referire la hobby-urile sau interesele voastre in legatura cu un interes evident al angajatorului, poate fi in avantajul vostru. Totusi, nu intrati pregatiti sa recitati niste replici invatate pe dinafara: fiecare intervievator pe care il intalniti va avea o personalitate diferita.
Puneti intrebari
Inainte de a va prezenta la inteviu, trebuie sa cunoasteti ce vinde compania, carei piete se adreseaza, si activitatea trecuta, prezenta si viitoare a companiei. Punand intrebari in timpul interviului va veti arata interesul pentru compania respectiva si va va oferi si o mai buna intelegere asupra acesteia.
Prezentati un plan de actiune
Pregatiti un plan de afaceri pentru a vinde unul sau doua dintre produsele sau serviciile companiei daca vi s-ar atribui jobul respectiv. Directorii de vanzari sunt de parere ca nu ar cere unul la un interviu, si putine persoane alcatuiesc unul pentru aceasta situatie, dar acest lucru impresioneaza intervievatorii si demonstreaza ca sunteti o persoana capabila si motivata.
Incheiati vanzarea
Cateodata, realizati o vanzare doar intreband. Acelasi lucru se aplica si in cazul unor interviuri.
Daca va e frica sa intrebati de al doilea interviu, va va fi frica si sa intrebati de afacerea unui client.
De asemenea, evitati tehnicile de presiune. De exemplu, nu spuneti celui care va ia interviu ca mai aveti cateva oferte de angajare de la alte companii concurente. Nu veti primi nici o oferta in acest fel.
Comentarii articol (0)