Pentru pentru prima inscriere in cadastru si, implicit in cartea funciara, proprietarii trebuie sa contacteze un geodez si sa ii puna la dispozitie o serie de acte cerute de legislatia in vigoare pentru prima inscriere in cadastru.
Proprietarii care isi inscriu apartamentul prima data la cadastru
trebuie sa ii aduca geodezului urmatoarele acte:
-nomenclatura stradala. Actul de nomenclatura stradala se obtine de la primarii. Pentru obtinerea acestuia, proprietarul trebuie sa aduca la primarie urmatoarele acte: o cere tip - pe care o ia de la primarie; act de proprietate (copie xerox); buletinul sau cartea de identitate in copie xerox - pentru persoanele fizice; pentru persoanele juridice C.U.I. in copie xerox;
- certificatul fiscal privind impozitul pentru casa - se obtine fie de la primarie, fie de la ghiseele de sector unde se platesc impozitele;
- copie legalizata pentru actul de proprietate;
- copie dupa buletinul sau
cartea de identitate, daca sunt mai multi proprietari.
Dosarul de inscriere cadastrala se realizeaza de catre geodez. Acest dosar va cuprinde:
a) cererea de solicitare informatii si conventie, conform anexei nr. 1;
b) cererea de receptie si inscriere, conform anexei nr. 2;
c) declaratia pe proprie raspundere cu privire la instrainarea si identificarea imobilului masurat, conform anexei nr. 5;
d) descrierea lucrarilor topografice si geodezice;
e) plan de incadrare in zona sc. 1:2000 - 1:5000, in mod exceptional, pentru imobilele de mari dimensiuni admitandu-se scara 1:10000, dupa caz;
f) plan de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000;
g) extras din planul parcelar avizat pentru conformitate de primar;
h) releveele sc. 1:50 - 1:500, dupa caz, pentru constructiile care fac obiectul unor sarcini, constructiile care au mai multi proprietari sau la solicitarea proprietarului;
i) tabel de miscare parcelara cu indicarea situatiei actuale din titlul de proprietate si a situatiei viitoare, cu atribuirea numarului cadastral pentru fiecare imobil din titlu;
j) masuratori efectuate in reteaua de indesire si ridicare si pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14 si prin tehnologia GPS (Global Positioning System);
k) calculul suprafetelor;
l) descrierile topografice ale punctelor noi din reteaua de indesire si ridicare;
m) dovada platii tarifelor pentru receptie si inscriere in cartea funciara;
n) actul de proprietate;
o) certificatul fiscal.
In cazul apartamentelor situate in cladiri pentru care exista deschisa carte funciara colectiva, partea 1 a documentatiei cuprinde elementele enumerate la lit. a), b), c), e), h), m), n) si o).
Daca nu exista deschisa carte funciara colectiva, documentatia se completeaza cu o foaie colectiva care contine datele din cartea de imobil a asociatiei de locatari cu privire la lista apartamentelor, suprafata blocului, suprafata utila a apartamentelor, descrierea partilor comune, suprafata terenului aferent blocului.
Documentatia se preda pe suport analogic si pe suport digital, in formate standardizate care permit tipizarea - conform modelelor din anexele prezentate si in formate care sa permita accesul si transferul de date.
Documentatia se intocmeste intr-un dosar unic, ce include atat partea tehnica necesara receptiei cadastrale cat si actele juridice necesare inscrierii.
Depunerea documentatiei la oficiile teritoriale/birourile teritoriale se face de catre proprietar sau de persoana autorizata in numele proprietarului
Dupa receptia cadastrala si inscrierea documentatiilor in cartea funciara beneficiarului i se elibereaza incheierea de carte funciara, extrasul de carte funciara pentru informare si planul de amplasament si delimitare a imobilului.
Pentru prima inregistrare a unui imobil in cadastru si cartea funciara
proprietarul plateste o taxa de 120 de lei.
Legislatia in vigoare privind inscrierea in cadastru si cartea funciara:
=Ordin nr. 128/2007 din 22/01/2007 privind aprobarea tarifelor pentru activitatile desfasurate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si unitatile sale subordonate. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 29/01/2007
=Regulament din 13/10/2006 privind continutul si modul de intocmire a documentatiilor cadastrale in vederea inscrierii in cartea funciara. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1048 din 29/12/2006
=Regulament din 13/10/2006 de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara
=Ordin nr. 128/2007 din 22/01/2007 privind aprobarea tarifelor pentru activitatile desfasurate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si unitatile sale subordonate. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 29/01/2007
=Lege nr. 7/1996 (r1) din 13/03/1996 - Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare. Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 201 din 03/03/2006.
NOTA AvocatNet:
Anexate se gasesc: cererea de solicitare informatii si conventie, cererea de receptie si inscriere, declaratia pe proprie raspundere cu privire la instrainarea si identificarea imobilului masurat.
AvocatNet va invita sa comentati: Considerati ca dureaza prea mult timp pana ce proprietarii isi primesc actele de inscriere in cartea funciara?
Comentarii articol (9)