Exista conventie intre doi parteneri,unul are terenul si tot pe numele lui s-a aprobat autorizatia de a construi 3 case. partenerul al doilea a finantat tot.Prin conventie cate o casa ramana celor doi parteneri ,o casa s-a vandut si s-a cheltuit pt. a termina toate ... am 2 intrebari
1. pe numele cui se va intabula casa vanduta cu antrecontract
2. cum se va intabula casa care revina partenerului care a finantat ..conform conventiei.
va multunesc
1. pe numele cui se va intabula casa vanduta cu antrecontract
Pe numele proprietarului terenului, dupa care se va opera transferul catre cumparator.
2. cum se va intabula casa care revina partenerului care a finantat ..conform conventiei.
Casa ii va reveni ca venit din asociere. Din ce spuneti mai sus cei doi au format o asociere in participatiune si ar fi trebuit sa o inregistreze fiscal inainte sa demareze lucrarile.
Alternativa: proprietarul terenului, care va figura initial ca proprietar al tuturor caselor, poate face o dare in plata (adica in loc sa returneze bani da o casa) catre partenerul finantator. Conditia insa e ca suma finantata sa fie cat de cat pe-aproape de valoarea casei.
Da se platesc taxe, orice act translativ de proprietate incheiat la notar fie ca e vanzare cumparare, donatie, dare in plata, etc se taxeaza in mare la fel.
Taxa de timbru, care intra la bugetul de stat, nu face diferenta in functie de natura actului translativ de prop ci se calculeaza la valoare, doar onorariul notarului mai poate varia.
Oricum situatia e mai stufoasa in special daca terenul respectiv nu a fost lotizat. Nimeni nu va dori sa devina doar proprietarul constructiei si sa lase terenul in continuare in proprietatea dvs.
Trebuie sa va intelegeti cat teren va reveni fiecarei din constructii si sa elaborati si documentatia cadastrala, care e la fel de importanta pt intabulare ca si contractul de vanzare cumparare.
_______________
Continutul documentatiilor necesare inscrierii dezlipirii unui imobil
Dezlipirea este operatia tehnica de impartire a unei suprafete de teren inscrisa in cartea funciara in mai multe suprafete egale/inegale.
Toate imobilele rezultate in urma dezlipirii trebuie sa aiba acces la un drum sau sa aiba indeplinita conditia de servitute, daca este cazul.
Documentatia pentru dezlipire contine:
a) cererea de solicitare informatii si conventie, conform anexei nr. 1;
b) cerere de receptie a documentatiei pentru dezlipire, conform anexei nr. 3;
c) declaratie pe propria raspundere cu privire la instrainarea si identificarea imobilului masurat, conform anexei nr.5;
d) extras de carte funciara pentru informare;
e) descrierea lucrarilor topografice si geodezice, intocmita conform anexei nr. 10;
f) planul de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000 cu propunerea de dezlipire conform anexei nr. 16, in doua exemplare;
g) planurile de amplasament si delimitare pentru fiecare imobil care rezulta din dezlipire - conform anexei nr. 11, in doua exemplare;
h) masuratori efectuate in reteaua de indesire si ridicare si pentru ridicarea detaliilor topografice, pentru fiecare imobil ce rezulta din dezmembrare, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14, sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr. 15;
i) calculul suprafetelor;
j) descrierile topografice ale punctelor noi din reteaua de indesire si ridicare;
k) dovada platii tarifelor pentru receptie si inscriere in cartea funciara.
Operatiunea de dezmembrare a unui imobil este considerata finalizata in momentul in care persoana care a verificat documentatia valideaza operatiunea in baza de date grafica si textuala pe baza incheierii de inscriere in cartea funciara.
Continutul documentatiilor necesare inscrierii alipirii a doua sau mai multe imobile cu limite comune
Documentatia pentru alipirea a doua sau mai multe imobile cu limite comune inscrise in cartea funciara, va cuprinde:
a) cerere de solicitare informatii si conventie, conform anexei nr. 1;
b) cerere de receptie a documentatiei pentru alipire, conform anexei nr. 3;
c) extras de carte funciara pentru informare;
d) declaratie pe propria raspundere cu privire la instrainarea si identificarea imobilului masurat, conform anexei nr. 5;
e) descrierea lucrarilor topografice si geodezice, intocmita conform anexei nr. 10;
f) planul de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000 cu propunerea de alipire conform anexei nr. 16, in doua exemplare;
g) plan de amplasament si delimitare pentru imobilul rezultat din alipire - conform anexei nr. 11, in doua exemplare;
h) masuratori efectuate in reteaua de indesire si ridicare si pentru ridicarea detaliilor topografice, pentru fiecare imobil ce rezulta din alipire, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14 sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr. 15.
i) calculul suprafetelor;
j) descrierile topografice ale punctelor noi;
k) dovada platii tarifelor pentru receptie si inscriere in cartea funciara.
Operatiunea de alipire a imobilelor este considerata finalizata in momentul in care persoana care a verificat documentatia valideaza operatiunea in baza de date grafica si textuala pe baza incheierii de inscriere in cartea funciara.
Continutul documentatiilor necesare inscrierii unei constructii definitive pe un teren inscris in cartea funciara
Documentatia pentru inscrierea unei constructii noi sau a unei extinderi de constructii pe un imobil inscris in cartea funciara - constructii definitive cuprinde:
a) cerere de solicitare informatii si conventie, conform anexei nr. 1;
b) cererea de receptie si inscriere, conform anexei nr. 2;
c) descrierea lucrarilor topografice si geodezice, intocmita conform anexei nr. 10;
d) copie dupa planul de amplasament si delimitarea imobilului existent pe care se edifica o constructie definitiva noua sau se extinde o constructie;
e) plan de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000, dupa caz, intocmit pe baza planului de amplasament initial, pe care s-a transpus / extins noua constructie - conform anexei nr. 11, in doua exemplare;
f) masuratori efectuate in reteaua de indesire si ridicare si pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14, sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr. 15;
g) calculul suprafetelor;
h) descrierile topografice ale punctelor noi din reteaua de indesire si ridicare;
i) extrasul de carte funciara pentru informare;
j) dovada platii tarifelor pentru receptie si inscriere in cartea funciara;
k) autorizatie de construire si proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau, dupa caz, certificat de atestare a edificarii/extinderii constructiei, eliberat de primaria localitatii unde este situat imobilul, in conditiile art. 55 alin. (1) din Legea cadastrului si publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata - conform anexei nr. 17.
Multumesc pt.raspuns ,aceste masuratori au fost realizate ,si in antecontract scrie cat teren revine fiecarui case,asa apare pe planul autorizatiei,si servitutea. In servituta sunt toate utilitatile ,care au fost receptionate si preluate de catre APA.E-ongaz .Fiecare casa are contract cu Apa,E-ongaz ,Electrica..contorizate ect
#-cum s-ar pute intabula casa direct pe asociatul nr 2 care a finantat ? numai casa cu care ramana lui ?