Autorizarea functionarii persoanelor juridice se face in baza unei declaratii-tip pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatie in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip.
Procedura de autorizare a functionarii persoanelor juridice
Procedura de autorizare a functionarii este reglementata de Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice.
Legea nr. 359/2004 stabileste la articolul 15, alineatul 1, ca "in vederea eliberarii de catre biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, a certificatului de inscriere de mentiuni, solicitantul are obligatia sa depuna, o data cu cererea de inregistrare si actele doveditoare, declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau de administratori, din care sa rezulte, dupa caz, ca:
a) persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani;
b) persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip."
Modelul declaratiilor-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii a fost
aprobat prin Ordinul Ministerului Justitiei nr. 2.722/C/2007, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 776 din 15.11.2007, care abroga Ordinul Ministerului Justitiei nr. 455/2006 pentru aprobarea modelului cererii de inregistrare in registrul comertului si al declaratiilor pe propria raspundere privind autorizarea functionarii.
Procedura de autorizare a functionarii pe baza declaratiei-tip pe propria raspundere se desfasoara prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, la care solicitantul are obligatia inregistrarii sediului social sau secundar.
Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligatia solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal o noua declaratie-tip pe propria raspundere corespunzatoare modificarilor intervenite.
In cazul in care autoritatile publice competente constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale de functionare, notifica acest fapt solicitantului, la sediul inregistrat, acordand un termen de remediere a neregularitatilor constatate.
Termenul curge de la data primirii notificarii si poate fi prelungit la cererea expresa a solicitantului, adresata autoritatii publice competente.
Conform Legii 359/2004, autoritatile publice competente sunt:
- directiile de sanatate publica teritoriale din subordinea Ministerului Sanatatii sau ministerele cu retea proprie de sanatate publica;
- Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sau ministerele cu retea sanitara veterinara proprie;
- autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului din subordinea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor;
- inspectoratele teritoriale de munca din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
_____________________
Nota redactiei AvocatNet:
-
Aceasta este o varianta actualizata a articolului "Autorizarea comerciantilor privind protectia muncii", publicat in data de 15.11.2007.
-
Ordinul Ministerului Justitiei nr. 2.722/C/2007 pentru aprobarea modelului cererii de inregistrare in registrul comertului si al declaratiilor pe propria raspundere privind autorizarea functionarii,
publicat in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 776 din 15.11.2007, il vom publica ulterior.
Comentarii articol (1)