Ceea ce surprinde insa este lipsa de coerenta a autorilor. Nu numai ca legatura dintre principiile clasice ale lui Sun Tzu si marketing sunt slab evidentiate dar chiar din cuprins ne putem da seama ca o parte dintre cele 12 principii esentiale anuntate pe coperta nu prea se leaga cu ceea ce inseamna marketingul.
Sigur, in fiecare dintre capitole se pot gasi urme de strategii de marketing insa pentru cei ce activeaza in domeniul asta informatiile sunt inutile iar continutul este mult prea diluat. Inca de la inceput autorii anunta ca vor pune accent pe “idei simple” dar care nu sunt suficient constientizate si, intr-adevar, exista pe acolo idei ce pot parea interesante. Din pacate, aceste idei nu sunt suficient dezvoltate si se pierd in marea de banalitati si truisme.
Poate ca Sun Tzu - Strategii de marketing s-a vrut a fi o carte pentru novici, pentru cei ce vor sa isi faca o idee in legatura cu marketingul. Insa nici macar asta nu le-a reusit autorilor fiindca, pe parcursul celor 250 de pagini reusesc de mult prea multe ori sa isi piarda focusul si derapeaza de multe ori abatandu-se de la subiect si dand sfaturi cum ar fi: incearca sa obtii rezultate extraordinare, lupta si descopera sau facand afirmatii “profunde” precum munca in echipa aduce castiguri.
Concluzie
O carte slaba, diluata, bine marketata, care probabil s-a vandut si se va mai vinde si in continuare destul de bine insa care, din punctul meu de vedere, nu merita nici macar jumatate de ora. Recomand, in schimb, cu caldura The Art of War a lui Sun Tzu, un veritabil manual de business si marketing.

Pentru mai multe recenzii, accesati BookBlog.ro - ghidul cartilor care conteaza.
Comentarii articol (0)