Ordinul nr. 2250/2007privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 834 din 05.12.2007
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 88 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Procedura se aplica si cererilor de restituire aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
Art. 3. - Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de restituire a taxei pe valoarea adaugata", cod MEF 14.13.02.02/r, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 6. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Daniel Chitoiu
Bucuresti, 21 noiembrie 2007.
Nr. 2.250.
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea
adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata"
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare
1. Restituirea taxei pe valoarea adaugata se efectueaza in termen de 45 de zile de la data depunerii cererii, potrivit art. 70 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatiile in care pentru solutionarea cererii de restituire sunt necesare informatii suplimentare, termenul de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii si data primirii informatiilor respective, potrivit art. 70 alin. (2) din acelasi act normativ.
2. Cererea de restituire se depune de catre persoanele care au dreptul sa solicite restituirea, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
3. Cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, impreuna cu documentatia prevazuta de dispozitiile legale in vigoare, se depun la organul fiscal competent, direct la registratura sau la posta, prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent este:
a) pentru cererile de restituire ale ambasadelor, misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, ale personalului acestora, precum si ale cetatenilor straini cu statut diplomatic sau consular in Romania - directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala solicitantul isi are sediul sau isi desfasoara activitatea;
b) pentru celelalte cereri de restituire - administratia finantelor publice in a carei evidenta fiscala este inregistrat solicitantul sau, dupa caz, organul fiscal desemnat potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
4. De la registratura, cererea insotita de documentatia mentionata mai sus se repartizeaza compartimentului cu atributii in domeniul solutionarii cererilor de restituire a TVA (Serviciul administrare TVA si accize, Serviciul ambasade si reprezentante sau Serviciul de analiza de risc, dupa caz), denumit in continuare compartiment de specialitate, care inregistreaza cererile intr-o evidenta speciala, organizata potrivit anexei nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.
5. Compartimentul de specialitate analizeaza cererea si documentatia depusa de solicitant, verificand respectarea conditiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru restituirea TVA si intocmeste Referatul pentru analiza documentara, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta procedura.
6. Pe baza constatarilor cuprinse in Referatul pentru analiza documentara, compartimentul de specialitate intocmeste proiectul Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin.
Proiectul deciziei se intocmeste in doua exemplare, se verifica si se vizeaza de seful compartimentului de specialitate si se inainteaza, impreuna cu documentatia si cu Referatul pentru analiza documentara, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale. Deciziile de restituire a taxei pe valoarea adaugata emise sunt decizii sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 90 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7. Decizia de restituire a taxei pe valoarea adaugata aprobata se transmite compartimentului de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii, in conformitate cu prevederile art. 116 si 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
8. Compartimentul de colectare, in baza datelor din evidenta analitica pe platitor, precum si a Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata, intocmeste Nota de compensare si/sau Nota de restituire a TVA, conform formularelor aprobate.
Nota de compensare si/sau Nota de restituire TVA se intocmesc/intocmeste in 3 exemplare, se semneaza de seful compartimentului de colectare si se aproba de directorul executiv adjunct coordonator/seful administratiei adjunct coordonator, dupa caz.
Nota de compensare si/sau Nota de restituire a TVA aprobate/aprobata se transmit/transmite, pe baza de borderou, compartimentului de trezorerie in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii.
9. Dupa efectuarea compensarii si/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare doua exemplare ale Notei de compensare si/sau ale Notei de restituire a TVA, acestea purtand viza unitatii de Trezorerie a Statului.
10. Compartimentul de colectare transmite compartimentului de specialitate Decizia de restituire a taxei pe valoarea adaugata si ambele exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului si un exemplar in vederea arhivarii.
11. Dupa operarea datelor privind solutionarea cererii de restituire in evidenta speciala, compartimentul de specialitate transmite dosarul solicitarii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
Dosarul solicitarii cuprinde:
- cererea solicitantului;
- Referatul pentru analiza documentara;
- Decizia de restituire a taxei pe valoarea adaugata;
- Nota de compensare si/sau Nota de restituire a TVA.
12. Dupa primirea Notei de compensare si/sau a Notei de restituire a TVA de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate il instiinteaza pe solicitant despre modul de solutionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata, a Notei de compensare si/sau a Notei de restituire a TVA.
____________________
Nota AvocatNet:
- Anexa 2 la Ordin v-o prezentam ca fisier atasat.
- Anexele 1 si 2 la Procedura vi le prezentam ca fisiere atasate.
Comentarii articol (0)