Instructiuni practice pentru parti cu privire la procedura jurisdictionala in fata Tribunalului Functiei Publice a Uniunii Europene
Cuprins
I. ASUPRA PROCEDURII SCRISE
A. Cererea introductiva
1. Depunerea cererii introductive
2. Mentiuni obligatorii si reguli de formulare a cererii introductive
3. Indreptarea neregularitatilor cererii introductive
4. Masuri provizorii/Procedura privind masurile provizorii
B. Memoriul in aparare si alte memorii si acte din cadrul procedurii scrise
C. Asupra utilizarii mijloacelor tehnice de comunicare
D. Asupra cererilor de aplicare a regimului de confidentialitate
E. Asupra cererilor de asistenta judiciara
II. ASUPRA PROCEDURII ORALE
A. Situare
B. Pregatirea sedintei
C. Desfasurarea sedintei
D. Particularitati ale interpretarii simultane
E. Solutionarea amiabila
F. Inchiderea sedintei
III. INTRAREA IN VIGOARE A PREZENTELOR INSTRUCȚIUNI
ANEXA: GHID ADRESAT SOLICITANȚILOR DE ASISTENȚA JUDICIARA ȘI FORMULAR OBLIGATORIU
TRIBUNALUL FUNCTIEI PUBLICE A UNIUNII EUROPENE,
Avand in vedere articolul 120 din Regulamentul de procedura;
Intrucat, in interesul bunei desfasurari a procedurilor aflate pe rolul Tribunalului si pentru a facilita solutionarea litigiilor in cele mai bune conditii si in cele mai scurte termene, este necesar sa se puna la dispozitia avocatilor si agentilor partilor instructiuni practice cu privire la modalitatea de formulare a memoriilor si a actelor lor referitoare la procedura scrisa si pentru a garanta buna desfasurare a sedintei;
Intrucat respectarea acestor instructiuni reduce numarul cererilor de indreptare a neregularitatilor si riscurile de inadmisibilitate legate de nerespectarea conditiilor de forma;
Intrucat procedura in fata Tribunalului se caracterizeaza prin faptul ca este supusa unui regim lingvistic specific unei Comunitati multilingve;
Intrucat este in interesul partilor din procedurile care se desfasoara in fata Tribunalului ca acesta din urma sa ofere raspunsuri concise referitoare la aspectele cu privire la care reprezentantii partilor doresc deseori sa fie mai bine informati si sa le puna la dispozitie instrumente de orientare pentru redactarea corespuzatoare a memoriilor acestora;
Intrucat anumite constrangeri sunt inerente gestionarii electronice a actelor de procedura in interiorul Tribunalului;
Intrucat, in interesul bunei desfasurari a procedurilor aflate pe rolul Tribunalului, este necesar sa se puna la dispozitia persoanelor interesate instructiuni practice cu privire la formularea cererilor de asistenta judiciara, precum si cu privire la desfasurarea procedurii orale,
Decide sa adopte prezentele Instructiuni practice:
I. ASUPRA PROCEDURII SCRISE
A. Cererea introductiva
1. Depunerea cererii introductive
1. Orice cerere introductiva este adresata grefei Tribunalului. Aceasta trebuie sa respecte prevederile articolului 34 din Regulamentul de procedura.
2. Mentiunile care trebuie sa fie continute de cererea introductiva, precum si inscrisurile care trebuie sa fie anexate la aceasta sunt prevazute de articolul 35 alineatele (1), (2), (3) si (5) din Regulamentul de procedura.
3. Articolul 35 alineatul (5) si articolul 39 alineatul (1) al treilea paragraf din Regulamentul de procedura se refera la atestatul care trebuie depus la grefa de avocatul reclamantului si de avocatul care eventual il asista pe agentul paratului. Se aminteste ca principiul reprezentarii obligatorii in fata Tribunalului este impus de articolul 19 din Statutul Curtii de Justitie. Cu exceptia statelor membre si a altor state parti la Acordul SEE (Norvegia, Islanda si Liechtenstein), precum si a institutiilor comunitare care sunt reprezentate de agentii lor, partile trebuie asadar sa fie reprezentate de un avocat care are dreptul sa isi exercite profesia in fata unei instante a unui stat membru sau a unui alt stat parte la Acordul SEE. Pe de alta parte, reprezentarea obligatorie de catre un avocat nu se aplica procedurii de obtinere a beneficiului asistentei judiciare gratuite (a se vedea in aceasta privinta titlul I, capitolul E).
4. In plus, trebuie sa se precizeze ca, desi la depunerea cererii introductive nu este necesar un mandat scris acordat de reclamant avocatului desemnat sa il reprezinte, orice schimbare a numarului sau a identitatii avocatului/avocatilor (de exemplu, inlocuirea unui avocat cu un alt avocat, prezenta unui avocat in plus, retragerea mandatului acordat unuia dintre avocatii care au depus cererea introductiva) trebuie comunicata in scris grefei fara intarziere.
5. Avocatul reclamantului specifica in mod clar pe prima pagina a cererii introductive adresa sa, numerele sale de telefon si de fax, precum si adresa de posta electronica. In cazul alegerii domiciliului in Luxemburg in temeiul articolului 35 alineatul (3) din Regulamentul de procedura, nu este permisa alegerea domiciliului la adresa reclamantului.
6. Semnatura manuscrisa a avocatului figureaza in mod lizibil la sfarsitul cererii introductive. Lipsa semnaturii nu poate fi indreptata. Nu este admisa nicio reproducere, cum ar fi o stampila, o semnatura in facsimil, o fotocopie etc. In cazul in care o parte are mai multi reprezentanti, este suficienta semnatura unuia dintre acestia. Nu este permisa semnatura prin procura a unei persoane, alta decat reprezentantul/reprezentantii reclamantului, chiar in cazul in care semnatarul ar fi un colaborator in cadrul cabinetului de avocatura din care fac parte reprezentantii.
2. Mentiuni obligatorii si reguli de formulare a cererii introductive
7. Limba de procedura este limba care a fost aleasa pentru redactarea cererii introductive, in conformitate cu articolul 29 din Regulamentul de procedura, care face trimitere, in ceea ce priveste regimul lingvistic, la articolul 35 din Regulamentul de procedura al Tribunalului de Prima Instanta.
8. In interesul partilor, cat si al bunei administrari a justitiei, memoriile sunt cat se poate de concise, avand in vedere natura faptelor si complexitatea aspectelor invocate. Asadar, in principiu, o cerere introductiva nu ar trebui sa depaseasca 10 pana la 30 de pagini, in functie de particularitatile litigiului.
9. Concluziile actiunii trebuie sa fie redactate cu precizie, la inceputul sau la sfarsitul cererii introductive, si trebuie numerotate.
10. In cazul in care numarul reclamantilor este mai mare sau egal cu 10, la cererea introductiva se anexeaza o lista care contine toate numele si adresele si care este trimisa la grefa, prin posta electronica, odata cu cererea introductiva, la adresa tfp.greffe@curia.europa.eu, cu indicarea in mod clar a cauzei la care se refera lista.
11. Orice cerere introductiva trebuie sa fie insotita de un rezumat al litigiului, destinat sa faciliteze redactarea comunicarii prevazute de articolul 37 alineatul (2) din Regulamentul de procedura, care va fi pregatita de catre grefa. Acest rezumat, care nu trebuie sa depaseasca doua pagini, trebuie de asemenea trimis prin posta electronica la adresa tfp.greffe@curia.europa.eu, cu indicarea clara a cauzei la care se refera. In principiu, rezumatul va fi disponibil in intregime pe o pagina speciala a site-ului www.curia.europa.eu pentru a permite oricarei persoane interesate sa efectueze cercetari. In acest scop, rezumatul litigiului va trebui sa respecte anumite cerinte de stil care vor fi precizate pe pagina respectiva a site-ului mentionat.
12. Orice cerere intemeiata pe articolul 44 alineatul (4) din Regulamentul de procedura, prin care se solicita omiterea, in cadrul publicatiilor referitoare la cauza, a numelui reclamantului (anonimat), a numelor altor persoane sau a anumitor date, trebuie temeinic motivata si mentionata clar intr-o scrisoare care insoteste cererea introductiva.
13. In cazul in care cererea introductiva este formulata dupa depunerea unei cereri de asistenta judiciara (a se vedea titlul I, capitolul E), care are ca efect suspendarea termenului prevazut pentru introducerea actiunii in conformitate cu articolul 97 alineatul (4) din Regulamentul de procedura, trebuie sa se faca mentiune despre aceasta la inceputul cererii introductive. De asemenea, in cazul in care cererea introductiva este depusa dupa comunicarea ordonantei prin care se solutioneaza cererea de asistenta judiciara, trebuie sa se faca mentiune in cererea introductiva cu privire la data la care ordonanta a fost comunicata reclamantului.
#PAGEBREAK#
14. Orice cerere introductiva trebuie prezentata intr-un mod care sa permita gestionarea electronica a inscrisurilor de catre Tribunal si in special scanarea inscrisurilor si recunoasterea caracterelor. Astfel, trebuie respectate urmatoarele cerinte:
(a) textul este lizibil cu usurinta si apare numai pe o singura fata a foii ("recto", si nu "recto verso");
(b) alineatele textului sunt numerotate in mod continuu;
(c) inscrisurile nu sunt legate sau nu au alte mijloace de prindere fixe, cum ar fi lipici, capse etc.;
(d) textul trebuie sa fie scris cu caractere apartinand unui font obisnuit, cu o distanta intre randuri si cu margini suficiente pentru a asigura lizibilitatea unei versiuni scanate.
15. In plus, paginile cererii introductive si ale anexelor trebuie sa fie numerotate in coltul din dreapta sus, in mod continuu, inclusiv anexele si eventualele pagini separatoare. Numerotarea urmareste sa se garanteze ca, atunci cand inscrisurile sunt scanate de catre Tribunal, toate paginile sunt efectiv copiate.
16. In temeiul articolului 34 alineatul (1) al doilea paragraf din Regulamentul de procedura, cererea introductiva si toate eventualele anexe ale acesteia, ca de altfel si celelalte acte de procedura trebuie depuse impreuna cu cinci copii pe suport de hartie pentru Tribunal si cu atatea copii cate parti sunt in cauza (asadar, in mod normal, sapte copii pe suport de hartie). Pe prima pagina a fiecarui set de copii, avocatul trebuie sa aplice mentiunea semnata sau parafata de acesta, prin care certifica conformitatea copiilor cu originalul. Prin urmare, fara a aduce atingere indicatiilor de la punctul 34 din prezentele instructiuni, nu este permisa trimiterea la grefa a fisierelor electronice ale memoriilor si/sau ale anexelor acestora.
17. In ceea ce priveste anexele, Tribunalul solicita partilor sa efectueze o selectie riguroasa a inscrisurilor pertinente pentru necesitatile litigiului. Avand in vedere constrangerile materiale si lingvistice la care sunt supuse Tribunalul si partile, este preferabila o astfel de selectie. Nu trebuie furnizate, in special, informatiile la care Tribunalul poate avea acces (de exemplu, jurisprudenta instantelor comunitare, citata in memorii). Trebuie respectate urmatoarele cerinte de forma:
(a) anexele trebuie sa fie numerotate, sa contina o trimitere la memoriul la care sunt anexate (de exemplu, "A.1, A.2" etc. pentru cererea introductiva; "B.1, B.2" pentru memoriul in aparare; "C.1, C.2" pentru replica; "D.1, D.2" pentru duplica) si sa fie depuse, atunci cand sunt mai mult de trei, de preferinta cu pagini separatoare;
(b) anexele trebuie sa fie lizibile cu usurinta; nu va fi acceptata o anexa care nu prezinta o calitate de imprimare satisfacatoare;
(c) anexele trebuie redactate in limba de procedura sau trebuie sa fie insotite de o traducere; anexele neconforme cu aceste cerinte nu pot, in principiu, sa fie acceptate [a se vedea articolul 29 din Regulamentul de procedura care face trimitere, in ceea ce priveste regimul lingvistic, la articolul 35 alineatul (3) din Regulamentul de procedura al Tribunalului de Prima Instanta]; in temeiul articolului 8 alineatul (5) din Instructiunile pentru grefier, nu se poate deroga de la aceasta regula decat in cazuri temeinic justificate;
(d) anexele trebuie sa fie precedate de un opis al anexelor, care cuprinde, pentru fiecare dintre acestea, numarul (de exemplu, A.1), indicarea naturii anexei (de exemplu, "scrisoarea din …, adresata de domnul X doamnei Z"), indicarea paginii sau a alineatului din cererea introductiva in care se face referire la aceasta anexa [de exemplu, "p. 7, alineatul (17)"], numarul de pagini si trimiterea la numarul paginii din numerotarea continua la care incepe anexa; in "Model cerere introductiva", disponibil pe site-ul www.curia.europa.eu, figureaza un exemplu de opis al anexelor.
3. Indreptarea neregularitatilor cererii introductive
18. Pentru a da posibilitatea partilor de a remedia neregularitatile de forma continute de o cerere introductiva, este necesara, in anumite cazuri, o indreptare a neregularitatilor. Astfel, in temeiul articolului 36 din Regulamentul de procedura si al articolului 8 alineatul (1) din Instructiunile pentru grefier, grefierul solicita indreptarea neregularitatilor atunci cand lipsesc urmatoarele elemente, ceea ce ar putea determina respingerea actiunii ca inadmisibila:
- indicarea numelui si a domiciliului reclamantului [articolul 35 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul de procedura];
- indicarea calitatii si a adresei avocatului care il reprezinta pe reclamant [articolul 35 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul de procedura];
- indicarea partii impotriva careia este formulata cererea introductiva [articolul 35 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul de procedura];
- depunerea actului a carui anulare se solicita, a reclamatiei la care se refera articolul 90 alineatul (2) din Statutul functionarilor Comunitatilor Europene (denumit in continuare "Statutul functionarilor") si a deciziei prin care se solutioneaza reclamatia, cu aratarea datelor de introducere a reclamatiei si de comunicare a deciziei [articolul 35 alineatul (2) din Regulamentul de procedura]; in situatia nedepunerii acestor inscrisuri, reclamantul are obligatia de a explica in mod clar motivele (de exemplu, faptul ca administratia nu a raspuns la reclamatie in termenul prevazut de Statutul functionarilor);
- depunerea atestatului avocatului [articolul 35 alineatul (5) din Regulamentul de procedura].
19. In temeiul articolului 8 alineatul (1) din Instructiunile pentru grefier, indreptarea cererii poate fi de asemenea solicitata, in functie de circumstantele cauzei, atunci cand cererea introductiva nu este conforma cu prezentele instructiuni practice.
20. Grefierul stabileste un termen pentru ca reclamantul sa indrepte neregularitatea cererii, in conformitate cu articolul 36 din Regulamentul de procedura.
21. In cazurile mentionate la punctul 18 de mai sus, cererea introductiva nu este comunicata inca paratului. Atunci cand indreptarea neregularitatii are loc in termenul acordat, procedura isi urmeaza cursul. In cazul in care nu se indreapta neregularitatile, Tribunalul se pronunta asupra eventualei inadmisibilitati a cererii introductive.
22. In cazurile mentionate la punctul 19 de mai sus, grefierul hotaraste daca este necesara amanarea comunicarii. In cazul in care nu se indreapta neregularitatile sau in cazul in care se contesta decizia sa, in temeiul articolului 8 alineatul (7) din Instructiunile pentru grefier, grefierul sesizeaza presedintele pentru a se decide in aceasta privinta.
4. Masuri provizorii/Procedura privind masurile provizorii
23. Orice cerere de suspendare a executarii actului atacat si cu privire la alte masuri provizorii dispuse in cadrul unei proceduri privind masurile provizorii trebuie depusa cu respectarea conditiilor mentionate de articolul 102 din Regulamentul de procedura.
B. Memoriul in aparare si alte memorii si acte din cadrul procedurii scrise
24. Explicatiile si indrumarile oferite in ceea ce priveste cererea introductiva in capitolul A din prezentul titlu sunt valabile mutatis mutandis pentru celelalte memorii si acte adresate Tribunalului in cadrul procedurii scrise.
25. Mentiunile care trebuie sa figureze in memoriul in aparare sunt prevazute de articolul 39 alineatul (1) din Regulamentul de procedura. Imputernicirea/imputernicirile acordate de institutia/agentia parata agentului sau/agentilor sai si/sau eventual unui avocat, in conformitate cu articolul 19 primul paragraf din Statutul Curtii de Justitie, trebuie depuse odata cu memoriul in aparare, dar separat de eventualele anexe.
26. Numarul de pagini ale unui memoriu in aparare trebuie sa respecte aceeasi limita stabilita pentru cererea introductiva, mai precis, 10 pana la 30 de pagini, in functie de particularitatile litigiului. Celelalte memorii trebuie sa aiba, de regula, mai putin de 15 pagini.
27. Institutiile si agentiile sunt invitate sa anexeze la memoriul in aparare, in mod sistematic, actele de aplicabilitate generala citate in observatiile acestora si care nu fac obiectul unei publicari in Jurnalul Oficial.
28. In plus, pe prima pagina a oricarui memoriu trebuie sa figureze urmatoarele mentiuni:
(a) denumirea memoriului (memoriu in aparare, replica, duplica, cerere de interventie, memoriu in interventie, exceptie de inadmisibilitate, observatii cu privire la …, raspunsuri la intrebari etc.);
(b) numarul de inregistrare a cauzei (F- …/…) daca a fost deja comunicat de grefa;
29. Regulile mentionate la capitolul A din prezentul titlu, aplicabile cazurilor in care se solicita sau poate fi solicitata indreptarea neregularitatii, se aplica mutatis mutandis memoriului in aparare si celorlalte memorii si acte din cadrul procedurii scrise.
C. Asupra utilizarii mijloacelor tehnice de comunicare
30. Orice memoriu si orice act de procedura si, in general, orice corespondenta adresata Tribunalului, inclusiv cererile de prelungire a termenelor, trebuie depuse la grefa in original.
31. In cazul in care, in vederea respectarii termenelor de procedura, copia unui inscris este transmisa Tribunalului prin posta electronica anterior depunerii originalului acestui act [posibilitate oferita de articolul 34 alineatul (6) din Regulamentul de procedura], transmiterea acesteia poate fi facuta:
- fie prin fax adresat grefei (numar de fax: + 352 4303-4453);
- fie prin posta electronica (adresa de posta electronica: tfp.greffe@curia.europa.eu).
Pe prima pagina a fiecarui act de procedura a carui depunere in original a fost precedata de o transmitere prin posta electronica trebuie sa se precizeze "transmitere prealabila prin fax/e mail la …" pentru ca inscrisurile corespunzatoare sa poata fi identificate cu usurinta.
32. In conformitate cu dispozitia sus mentionata din Regulamentul de procedura, in cazul in care un act de procedura contine anexe, copia transmisa Tribunalului prin fax sau prin posta electronica poate sa cuprinda numai actul propriu zis si opisul anexelor.
#PAGEBREAK#
33. In caz de transmitere prin posta electronica, se accepta numai copia scanata a originalului semnat. Un simplu fisier electronic sau un fisier care cuprinde o semnatura electronica sau o semnatura in facsimil generata prin intermediul computerului nu indeplineste conditiile articolului 34 alineatul (6) din Regulamentul de procedura.
34. Depunerea unui memoriu sau a unui act de procedura prin fax sau prin posta electronica se considera ca respecta termenele procedurale numai daca originalul semnat parvine grefei in interiorul termenului de 10 zile de la depunere, prevazut de articolul 34 alineatul (6) din Regulamentul de procedura. Se aminteste ca termenul invariabil pentru considerente de distanta de 10 zile, prevazut de articolul 100 alineatul (3) din Regulamentul de procedura, nu se aplica in privinta acestui termen. In schimb, in conformitate cu articolul 100 alineatul (2) din Regulamentul de procedura, in cazul in care termenul de 10 zile prevazut la articolul 34 alineatul (6) din Regulamentul de procedura expira intr-o sambata, intr-o duminica sau intr-o zi de sarbatoare legala (lista zilelor de sarbatoare legala este anexata la Regulamentul de procedura al Curtii de Justitie), acesta se prelungeste pana la sfarsitul zilei lucratoare care urmeaza.
35. Originalul semnat al oricarui act de procedura trebuie sa fie expediat fara intarziere, imediat dupa transmiterea copiei, fara a i se aduce corecturi sau modificari, nici chiar minore, cu exceptia corectarii erorilor materiale, care trebuie totusi enumerate pe o foaie separata, expediata odata cu originalul. Cu exceptia acestei din urma situatii, in cazul in care exista diferente intre originalul semnat si copia depusa anterior, pentru aprecierea respectarii termenelor procedurale, se ia in considerare numai data depunerii originalului semnat.
D. Asupra cererilor de aplicare a regimului de confidentialitate
36. Fara a aduce atingere prevederilor articolului 44 alineatele (2) si (3) din Regulamentul de procedura, Tribunalul ia in considerare doar inscrisurile pe care reprezentantii partilor le au putut consulta si asupra carora si au putut exprima punctul de vedere [articolul 44 alineatul (1) din Regulamentul de procedura].
37. Cu toate acestea, o parte poate solicita ca anumite pasaje din dosar care prezinta un caracter secret sau confidential:
- sa nu fie accesibile uneia dintre partile dintr o cauza conexata [articolul 46 alineatul (3) din Regulamentul de procedura];
- sa fie excluse de la comunicare catre un intervenient [articolul 110 alineatul (2) din Regulamentul de procedura].
38. Orice cerere de aplicare a regimului de confidentialitate in temeiul articolului 46 alineatul (3) sau al articolului 110 alineatul (2) din Regulamentul de procedura trebuie sa fie formulata prin inscris separat.
39. O astfel de cerere de aplicare a regimului de confidentialitate trebuie sa fie precisa si sa se limiteze la ceea ce este strict necesar. Cererea nu poate in niciun caz sa aiba ca obiect memoriul in integralitatea sa si nu poate avea ca obiect, decat in mod exceptional, anexa la un memoriu in integralitatea sa.
40. O cerere de aplicare a regimului de confidentialitate trebuie sa indice in mod precis elementele sau pasajele in cauza si sa contina o scurta motivare a caracterului secret sau confidential pentru fiecare dintre aceste elemente sau pasaje.
41. La cererea de aplicare a regimului de confidentialitate trebuie anexata o versiune neconfidentiala a memoriului sau a inscrisului in cauza, in care elementele sau pasajele la care se refera cererea au fost eliminate.
E. Asupra cererilor de asistenta judiciara
42. Pentru formularea unei cereri de asistenta judiciara este obligatorie utilizarea formularului anexat la prezentele instructiuni practice. Cererea de asistenta judiciara formulata altfel decat prin utilizarea formularului nu va fi luata in considerare; aceasta cerere va determina transmiterea unui raspuns din partea grefierului in care se va aminti caracterul obligatoriu al utilizarii formularului care va fi anexat raspunsului respectiv.
43. Formularul poate fi descarcat de pe site-ul www.curia.europa.eu. De asemenea, formularul poate fi solicitat de la grefa Tribunalului prin mesaj electronic, prin posta sau prin telefon (a se vedea coordonatele indicate in continuare).
44) Formularul completat in mod corespunzator si semnat, insotit de inscrisurile justificative, trebuie trimis la urmatoarea adresa postala: Greffe du Tribunal de la fonction publique, L-2925 Luxemburg (numar de telefon: + 352 4303-1; numar de fax: + 352 4303-4453; adresa de posta electronica: tfp.greffe@curia.europa.eu).
II. ASUPRA PROCEDURII ORALE
A. Situare
45. Ședintele publice ale Tribunalului au loc:
- atunci cand limba de procedura a cauzei este franceza, in sala de sedinta "Allegro" la sediul Tribunalului, Luxemburg, Avenue J. F. Kennedy, nr. 35 A, etajul 1,
- atunci cand limba de procedura a cauzei este o alta limba decat franceza, in sala de sedinta "Dalsgaard" din cladirea "Erasmus" a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, rue du Fort Niedergrünewald, Luxemburg.
46. Citatia pentru sedinta indica intotdeauna locul unde se desfasoara aceasta. Sala "Dalsgaard" dispune de instalatii tehnice de interpretare simultana catre toate limbile oficiale ale Comunitatilor Europene, in timp ce sala "Dalsgaard" nu dispune de acestea, sedintele desfasurandu se aici numai in limba franceza. Daca, intr-un astfel de caz, prezenta interpretilor pentru intreaga durata a sedintei sau pentru anumite necesitati este considerata totusi ca fiind indispensabila pentru motive speciale (de exemplu, daca Tribunalul a dispus infatisarea personala a unei parti care nu se poate exprima in franceza), trebuie adresata Tribunalului o cerere motivata in acest sens inca de la momentul primirii citatiei pentru sedinta, astfel incat sa poata fi organizata cat mai rapid posibil o eventuala schimbare a salii sau prezenta interpretilor.
47. Pe site-ul Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene www.curia.europa.eu este disponibil un plan al cladirilor. Este posibila parcarea in jurul celor doua cladiri, dar stationarea este cu plata; cladirea "Erasmus" dispune totodata de o parcare subterana, care este accesibila vizitatorilor.
48. Din motive de securitate, accesul in cladiri este supravegheat. Partile si reprezentantii acestora trebuie sa prezinte cartea de identitate, pasaportul, legitimatia de serviciu sau orice alt document de legitimare.
B. Pregatirea sedintei
49. Reprezentantii partilor sunt citati la sedinta prin grija grefierului, cu cateva saptamani inaintea desfasurarii acesteia. Cererile de amanare a datei sedintei nu sunt admise decat pentru imprejurari cu totul exceptionale. Astfel de cereri trebuie sa fie temeinic motivate, insotite de acte justificative adecvate si transmise Tribunalului in cel mai scurt termen.
50. Partile primesc, odata cu citatia, raportul pregatitor de sedinta, intocmit de judecatorul raportor. In cuprinsul acestui raport sunt mentionate in general: obiectul litigiului, concluziile partilor, aspectele asupra carora partile sunt invitate sa isi concentreze pledoariile, aspectele de fapt si de drept care trebuie sa fie aprofundate etc., precum si indicatii cu privire la durata pledoariilor introductive ale reprezentantilor partilor; de asemenea, Tribunalul isi poate exprima intentia de a examina posibilitatea solutionarii amiabile a litigiului cu ocazia sedintei.
51. In cazul in care reprezentantul unei parti intentioneaza sa nu asiste la sedinta, acesta este rugat sa informeze Tribunalul in cel mai scurt termen. In acest caz, sedinta se desfasoara in absenta acestuia. In acelasi mod se procedeaza atunci cand Tribunalul constata absenta unei parti de la sedinta, fara a fi fost informat in mod corespunzator cu privire la aceasta.
52. De asemenea, in cazul in care reprezentantul unei parti intentioneaza sa fie reprezentat de o persoana calificata care nu a fost mandatata initial de catre clientul sau, acesta este rugat sa informeze Tribunalul in cel mai scurt termen in aceasta privinta si sa se asigure ca inainte de sedinta vor fi depuse un mandat corespunzator pentru aceasta persoana, precum si, daca este cazul, un certificat de inscriere in barou a avocatului sau a consilierului care il inlocuieste.
C. Desfasurarea sedintei
53. Reprezentantii partilor au obligatia de a pleda in roba. Tribunalul are intotdeauna la dispozitie cateva robe de rezerva, in caz de nevoie; cererile in aceasta privinta trebuie adresate aprodului de sedinta.
54. Cu cateva minute inainte de inceperea sedintei, reprezentantii partilor sunt introdusi de catre aprod in sala de deliberare situata in spatele salii de sedinta, pentru a fi primiti de judecatorii completului de judecata, in vederea organizarii desfasurarii sedintei.
#PAGEBREAK#
55. Cei prezenti trebuie sa se ridice atunci cand membrii Tribunalului intra in sala. Ulterior, sedinta incepe cu apelul cauzei de catre grefier.
56. Intrucat judecatorii cunosc observatiile scrise, reprezentantii partilor sunt rugati sa nu reia in cadrul pledoariilor continutul memoriilor comunicate reciproc, ci sa se concentreze asupra aspectelor evocate in raportul pregatitor de sedinta si sa raspunda intrebarilor judecatorilor. Aceeasi cerinta se aplica, daca este cazul, si partilor daca Tribunalul le acorda cuvantul. Intrucat scopul sedintei este acela de a clarifica aspectele de drept si de fapt necesare pentru solutionarea cauzei, desfasurarea sedintei trebuie sa tinda spre un dialog intre judecatori si parti si reprezentantii acestora.
57. In orice caz, reprezentantii partilor au posibilitatea de a prezenta o pledoarie introductiva in privinta careia raportul pregatitor de sedinta ofera indicatii asupra duratei (de regula, intre 15 minute pentru fiecare parte, in cauzele solutionate de o camera de trei judecatori sau de un judecator unic, si 30 de minute, in cauzele solutionate de o camera de 5 judecatori sau in sedinta plenara). Aceasta durata nu include timpul utilizat pentru a se raspunde intrebarilor judecatorilor sau pentru a se raspunde pledoariei partii adverse.
58. Intrucat salile de sedinta sunt echipate cu un sistem de amplificare automat, fiecare persoana care ia cuvantul este rugata sa apese pe butonul microfonului inainte de a incepe sa vorbeasca. De asemenea, reprezentantii partilor sunt rugati, atunci cand citeaza o hotarare a unei instante, sa indice toate datele de referinta, inclusiv numele partilor, si sa precizeze, daca e cazul, pagina din publicatia in care se gaseste pasajul respectiv.
59. Se aminteste ca depunerea de inscrisuri la Tribunal trebuie sa aiba loc in cadrul procedurii scrise. Numai in imprejurari cu totul exceptionale, Tribunalul poate accepta inscrisuri prezentate in sedinta. Aceeasi regula se aplica oricarei propuneri de probe formulate in sedinta.
D. Particularitatile interpretarii simultane
60. Pentru cauzele in care este necesara o interpretare simultana, se aminteste reprezentantilor partilor ca in general este preferabila vorbirea libera, pe baza unor note, decat citirea unui text. Totodata, o serie de fraze scurte este preferabila unei dezvoltari lungi si complicate.
61. Cu toate acestea, in cazul in care pledoaria este pregatita in scris, este recomandabil ca, la redactarea textului, sa se tina cont de faptul ca acesta trebuie sa fie prezentat oral si trebuie, in consecinta, sa se apropie cat mai mult posibil de o expunere orala. In acest caz, pentru a facilita interpretarea, reprezentantii partilor sunt invitati sa puna la dispozitia serviciului de interpretare, in prealabil, eventualul text sau suport scris al pledoariilor lor, astfel incat interpretii sa il poata include in studiul prealabil al dosarului (Directia de interpretare, numar de fax: + 352 4303-3697, e-mail: interpret@curia.europa.eu). Evident, acest text nu va fi transmis celorlalte parti sau judecatorilor din completul de judecata.
E. Solutionarea amiabila
62. La cererea reprezentantilor partilor sau din oficiu, Tribunalul poate dispune suspendarea sedintei pentru o scurta perioada, atunci cand reprezentantii partilor doresc sa discute cu clientii lor sau cu reprezentantii partii adverse o propunere de solutionare amiabila, eventual, in prezenta unuia sau a mai multor judecatori. In cazul in care se solicita o discutie secreta, poate fi pusa la dispozitie o sala speciala. Orice cerere in acest sens trebuie adresata grefierului sau aprodului de sedinta.
F. Inchiderea sedintei
63. Presedintele completului de judecata declara sedinta inchisa. Ulterior, partile primesc un scurt proces verbal al acesteia. Totodata, partile sunt informate ulterior, in scris, cu privire la masurile care vor fi luate in continuarea procedurii, in special cu privire la data pronuntarii hotararii.
III. INTRAREA IN VIGOARE A PREZENTELOR INSTRUCȚIUNI
64. Prezentele Instructiuni practice abroga "Ghidul pentru parti si reprezentantii acestora pentru sedinta de audiere a pledoariilor la Tribunalul Functiei Publice a Uniunii Europene". Instructiunile practice se publica in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si intra in vigoare in prima zi a celei de a doua luni dupa publicarea lor.
65. Pentru a sprijini partile in demersurile lor, grefa Tribunalului va pune la dispozitia acestora diferite "Liste de verificare" si "Modele" care vor fi disponibile pe site-ul www.curia.europa.eu.
Intocmite la Luxemburg, la 25 ianuarie 2008.
Grefier
W. Hakenberg
Presedintele
P.J. Mahoney
--------------------------------------------------
ANEXA
INSTRUCtIUNI PRACTICE PENTRU PARtI CU PRIVIRE LA PROCEDURA JURISDICtIONALA IN FAtA
TRIBUNALUL FUNCȚIEI PUBLICE A UNIUNII EUROPENE
+++++ TIFF +++++
CERERE DE ASISTENȚA JUDICIARA
GHID ADRESAT SOLICITANȚILOR ȘI FORMULAR OBLIGATORIU
I. GHID ADRESAT SOLICITANȚILOR DE ASISTENȚA JUDICIARA [1]
A. Cadrul juridic
1. Competenta Tribunalului
Admisibilitatea actiunilor in fata Tribunalului
Solicitantului asistentei judiciare i se atrage atentia asupra urmatoarelor prevederi:
- articolul 236 din Tratatul CE si articolul 152 din Tratatul CECA, precum si articolul 1 din Anexa I la Statutul Curtii de Justitie, referitoare la competenta Tribunalului;
- articolele 90 si 91 din Statutul functionarilor, care precizeaza anumite conditii de admisibilitate a actiunilor la Tribunal.
2. Cadrul juridic in materie de asistenta judiciara
Prevederile referitoare la asistenta judiciara sunt cuprinse in Regulamentul de procedura.
Din aceste prevederi rezulta in special urmatoarele:
a. Conditii de acordare a asistentei judiciare
- Orice persoana fizica are dreptul sa beneficieze de asistenta judiciara in cazul in care, datorita starii sale materiale, este in imposibilitate totala sau partiala de a face fata cheltuielilor legate de asistenta si de reprezentarea in fata Tribunalului [articolul 95 alineatul (2) primul paragraf din Regulamentul de procedura].
- Starea materiala se evalueaza tinand seama de elemente obiective precum veniturile, patrimoniul detinut si situatia familiala [articolul 95 alineatul (2) al doilea paragraf din Regulamentul de procedura].
- Cererea de acordare a asistentei judiciare trebuie sa fie insotita de toate informatiile si inscrisurile justificative care permit evaluarea starii materiale a solicitantului, cum ar fi un certificat emis de o autoritate nationala competenta care atesta aceasta stare materiala [articolul 96 alineatul (2) primul paragraf din Regulamentul de procedura al Tribunalului Functiei Publice].
- Asistenta judiciara poate fi solicitata inainte sau dupa introducerea actiunii. Aceasta cerere nu implica asistarea de catre avocat [articolul 96 alineatul (1) din Regulamentul de procedura].
- In cazul in care cererea este formulata anterior introducerii actiunii, solicitantul trebuie sa expuna pe scurt obiectul actiunii pe care isi propune sa o initieze, situatia de fapt din speta si argumentatia in sustinerea actiunii. Cererea trebuie sa fie insotita de inscrisuri justificative in acest sens [articolul 96 alineatul (2) al doilea paragraf din Regulamentul de procedura].
- Cererea de acordare a asistentei judiciare se respinge in cazul in care actiunea in legatura cu care se solicita asistenta judiciara pare in mod vadit inadmisibila sau in mod vadit nefondata [articolul 95 alineatul (3) din Regulamentul de procedura].
- Presedintele poate sa revoce beneficiul asistentei judiciare, din oficiu sau la cerere, dupa ascultarea persoanei in cauza, daca imprejurarile care au determinat admiterea cererii se schimba pe parcursul judecatii [articolul 97 alineatul (5) din Regulamentul de procedura].
#PAGEBREAK#
- Tribunalul poate impune, in conformitate cu articolul 120 din Regulamentul de procedura, utilizarea unui formular pentru depunerea unei cereri de asistenta judiciara [articolul 96 alineatul (3) din Regulamentul de procedura]. Tribunalul a pus in aplicare aceasta posibilitate in Instructiunile practice pentru parti.
b. Procedura
- Daca persoana in cauza nu a propus ea insasi un avocat sau daca propunerea facuta de aceasta nu este incuviintata de Tribunal, grefierul transmite ordonanta de admitere a cererii de acordare a asistentei judiciare si o copie a cererii catre autoritatea competenta din statul respectiv, mentionata de anexa II din Regulamentul aditional la Regulamentul de procedura al Curtii de Justitie. Avocatul insarcinat sa reprezinte solicitantul este desemnat pe baza propunerilor transmise de aceasta autoritate [articolul 97 alineatul (3) al doilea paragraf din Regulamentul de procedura].
- Introducerea unei cereri de acordare a asistentei judiciare suspenda termenul prevazut pentru introducerea actiunii pana la data notificarii ordonantei prin care se solutioneaza aceasta cerere sau, in cazul in care, in aceasta ordonanta, nu a fost desemnat un avocat care sa reprezinte persoana interesata, pana la comunicarea ordonantei prin care se desemneaza avocatul insarcinat sa reprezinte solicitantul [articolul 97 alineatul (4) din Regulamentul de procedura].
c. Asistenta judiciara partiala
Ordonanta prin care se admite cererea de acordare a asistentei judiciare poate stabili o suma de bani care urmeaza sa fie platita avocatului insarcinat sa reprezinte persoana in cauza sau poate fixa un plafon al cheltuielilor si onorariilor avocatului care, in principiu, nu poate fi depasit. Ordonanta poate stabili ca persoana in cauza sa contribuie la cheltuielile mentionate de articolul 95 alineatul (1) din Regulamentul de procedura, tinand seama de starea materiala a acesteia [articolul 97 alineatul (3) al treilea paragraf din Regulamentul de procedura].
d. Suportarea cheltuielilor de judecata
- In cazul in care, in temeiul deciziei prin care se finalizeaza judecata, beneficiarul asistentei judiciare trebuie sa suporte propriile cheltuieli de judecata, presedintele stabileste, prin ordonanta motivata, care nu este supusa niciunei cai de atac, cuantumul cheltuielilor si onorariilor avocatului care raman in sarcina casieriei Tribunalului [articolul 98 alineatul (2) din Regulamentul de procedura].
- In cazul in care, prin decizia prin care se finalizeaza judecata, Tribunalul a obligat o alta parte sa suporte cheltuielile de judecata ale beneficiarului asistentei judiciare, aceasta este obligata sa ramburseze casieriei Tribunalului sumele avansate cu titlu de asistenta judiciara [articolul 98 alineatul (3) din Regulamentul de procedura].
- In cazul in care beneficiarul asistentei judiciare cade in pretentii, Tribunalul poate, in masura impusa de echitate, pronuntandu se asupra cheltuielilor in cadrul deciziei prin care se finalizeaza judecata, sa dispuna ca una sau mai multe parti sa suporte propriile cheltuieli de judecata sau ca acestea sa fie, in tot sau in parte, suportate de casieria Tribunalului cu titlu de asistenta judiciara [articolul 98 alineatul (4) din Regulamentul de procedura].
B. Modalitati de formulare a cererii de asistenta judiciara
In conformitate cu punctul 42 din Instructiunile practice pentru parti, utilizarea prezentului formular este obligatorie pentru formularea unei cereri de asistenta judiciara. O cerere de asistenta judiciara depusa intr-o alta modalitate decat prin utilizarea formularului nu va fi luata in considerare.
Cererea de asistenta judiciara poate fi depusa prin fax sau prin posta electronica. Cu toate acestea, o cerere depusa in acest mod nu este luata in considerare decat in momentul in care originalul semnat parvine Tribunalului.
In cazul transmiterii prin posta electronica, se accepta doar copia scanata a originalului semnat.
Originalul cererii de asistenta judiciara trebuie semnat de catre solicitant sau de catre avocatul sau. In caz contrar, cererea nu va fi luata in considerare, iar inscrisul va fi restituit.
In cazul in care cererea de asistenta judiciara este formulata de avocatul solicitantului anterior depunerii cererii introductive, aceasta cerere trebuie insotita de inscrisuri care certifica faptul ca avocatul are dreptul sa isi exercite profesia in fata unei instante a unui stat membru sau a unui alt stat parte la Acordul SEE.
C. Efectele depunerii in conditii legale a unei cereri de asistenta judiciara inainte de introducerea actiunii
Depunerea, in conditii legale, inainte de introducerea actiunii, a unei cereri de acordare a asistentei judiciare suspenda termenul prevazut pentru introducerea acelei actiuni pana la data notificarii ordonantei prin care se solutioneaza aceasta cerere sau a ordonantei prin care se desemneaza un avocat pentru reprezentarea solicitantului. Prin urmare, termenul de introducere a actiunii nu curge pe durata examinarii, de catre Tribunal, a cererii de acordare a asistentei judiciare.
In cazul in care originalul cererii de asistenta judiciara parvine grefei Tribunalului in termen de 10 zile de la depunerea cererii prin fax sau prin posta electronica, data acestei depuneri prin fax sau prin posta electronica este luata in considerare pentru suspendarea termenului de introducere a actiunii.
In cazul in care originalul parvine Tribunalului ulterior acestui termen de 10 zile, se ia in considerare data depunerii originalului cererii de asistenta judiciara, si nu data depunerii cererii prin fax sau prin posta electronica.
D. Continutul cererii de asistenta judiciara si inscrisurile justificative
1. Situatia materiala a solicitantului
Cererea trebuie sa fie insotita de toate informatiile si inscrisurile justificative care sa permita evaluarea starii materiale a solicitantului, cum ar fi un certificat al unei autoritati nationale competente care atesta starea materiala a solicitantului.
De exemplu, aceste inscrisuri pot fi:
- adeverinte emise de biroul de ajutor social sau de somaj;
- declaratii de venit sau avize de impunere;
- adeverinte de salariu;
- extrase de cont bancar.
Declaratiile solemne completate si semnate de catre solicitantul insusi nu sunt suficiente pentru dovedirea imposibilitatii totale sau partiale de a face fata cheltuielilor procesului.
Datele indicate in formularul privind starea materiala a solicitantului si inscrisurile justificative depuse in sprijinul acestor date urmaresc sa furnizeze o imagine completa a starii materiale a acestuia.
Solicitantului i se atrage atentia asupra faptului ca nu trebuie sa se limiteze la furnizarea catre Tribunal a informatiilor cu privire la veniturile sale, ci trebuie sa ii furnizeze si informatii care sa permita evaluarea patrimoniului pe care il detine.
O cerere care nu justifica in mod satisfacator din punct de vedere juridic imposibilitatea solicitantului de a face fata cheltuielilor de judecata va fi respinsa.
Solicitantul este obligat sa comunice Tribunalului in cel mai scurt termen orice schimbare a starii sale materiale care ar putea justifica aplicarea articolului 97 alineatul (5) din Regulamentul de procedura, potrivit caruia presedintele poate sa revoce beneficiul asistentei judiciare, din oficiu sau la cerere, dupa ascultarea persoanei in cauza, daca imprejurarile care au determinat admiterea cererii se schimba pe parcursul judecatii.
2. Obiectul actiunii avute in vedere, situatia de fapt din speta si argumentatia in sustinerea actiunii
In cazul in care cererea este formulata anterior introducerii actiunii, solicitantul trebuie sa expuna pe scurt obiectul acelei actiuni, situatia de fapt din speta si argumentatia pe care intelege sa o prezinte in sustinerea actiunii. In acest scop, este prevazuta o rubrica in cadrul prezentului formular.
Cererea trebuie sa fie insotita de copii ale tuturor inscrisurilor justificative relevante pentru aprecierea admisibilitatii si temeiniciei viitoarei actiuni. De exemplu, poate fi vorba:
- daca este cazul, de actul a carui anulare o urmareste solicitantul;
- daca este cazul, de reclamatia la care se refera articolul 90 alineatul (2) din Statutul functionarilor si de decizia prin care se solutioneaza reclamatia, cu aratarea datelor de introducere a reclamatiei si de comunicare a deciziei;
- daca este cazul, de cererea la care se refera articolul 90 alineatul (1) din Statutul functionarilor si de decizia prin care se solutioneaza cererea, cu aratarea datelor de introducere a cererii si de comunicare a deciziei;
- de corespondenta intretinuta cu viitorul parat.
3. Alte precizari utile
Niciun original nu se restituie. Prin urmare, reclamantului i se recomanda sa depuna fotocopii ale inscrisurilor justificative.
O cerere nu poate fi completata prin depunerea ulterioara a unor addendumuri. Asemenea addendumuri vor fi restituite in cazul in care sunt depuse fara a fi fost solicitate de catre Tribunal. Prin urmare, este esential a furniza toate informatiile necesare in formular si a atasa copia tuturor inscrisurilor de natura sa dovedeasca aceste informatii. Cu toate acestea, in cazuri exceptionale, inscrisurile justificative prin care se urmareste a se dovedi imposibilitatea totala sau partiala a solicitantului de a face fata cheltuielilor procesului pot fi acceptate ulterior, sub conditia furnizarii unei justificari a depunerii cu intarziere a acestora. #PAGEBREAK#
Daca spatiul disponibil in rubrica unui formular este insuficient, rubrica respectiva poate fi completata pe o foaie separata anexata la cerere.
E. Adresa
Formularul poate fi descarcat de pe site-ul www.curia.europa.eu De asemenea, poate fi solicitat de la grefa Tribunalului prin posta electronica, prin posta sau prin telefon (a se vedea coordonatele indicate in continuare).
Formularul completat si semnat in mod corespunzator, insotit de inscrisurile justificative, trebuie trimis la adresa urmatoare:
Greffe du Tribunal de la fonction publique
L-2925 Luxembourg
Tel.: (352) 4303-1
Fax: (352) 4303 4453
Adresa electronica: tfp.greffe@curia.europa.eu
II. FORMULAR DE CERERE DE ASISTENTA JUDICIARA
CERERE DE ASISTENȚA JUDICIARA
TRIBUNALUL FUNCTIEI PUBLICE A UNIUNII EUROPENE
SOLICITANT
Doamna
Domnul
Numele (la nastere): …
Eventual, numele dupa casatorie: …
Prenumele: …
Data nasterii (zz/ll/aaaa): …/…/…
Locul nasterii: …
Adresa: …
Codul postal: …
Localitatea: …
Statul: …
Telefon (facultativ): …
Fax (facultativ): …
E-mail (facultativ): …
Profesia sau situatia actuala: …
ACȚIUNEA PE CARE INTENȚIONAȚI SA O INTRODUCEȚI
In cazul in care cererea de asistenta judiciara este depusa anterior introducerii unei actiuni, precizati numele partii impotriva careia intentionati sa introduceti actiunea:
+++++ TIFF +++++
Descrieti obiectul actiunii pe care intentionati sa o introduceti, situatia de fapt din speta si argumentatia in sustinerea acestei actiuni:
+++++ TIFF +++++
STAREA MATERIALA A SOLICITANTULUI
A. RESURSE
Veniturile care vor fi luate in considerare sunt acelea pe care le-ati declarat autoritatilor nationale pentru perioada cuprinsa intre 1 ianuarie si 31 decembrie a anului anterior (sau pentru perioada pentru care sunteti obligati din punct de vedere juridic sa va declarati veniturile) (tabelul nr. 1).
Daca starea dumneavoastra materiala s-a schimbat in mod semnificativ fata de anul precedent, este necesar sa precizati si veniturile dumneavoastra din perioada cuprinsa intre data de 1 ianuarie a anului in curs (sau inceputul perioadei de impozitare in curs) si data formularii cererii (tabelul nr. 2).
1. Tabelul nr. 1: resurse pentru perioada de referinta
Resursele dv.
Resursele sotului (sotiei) sau ale concubinului (concubinei) dv.
Resursele altei persoane care locuieste in mod obisnuit cu solicitantul (copil sau persoana aflata in intretinere). Precizati: …
a.
Niciun venit
***
b.
Salarii, indemnizatii nete impozabile (care figureaza in fisele dumneavoastra de plata)
c.
Venituri care nu provin din salarii (venituri agricole, industriale sau comerciale ori necomerciale)
d.
Alocatii familiale
e.
Alocatii de somaj
f.
Indemnizatii zilnice (boala, maternitate, boala profesionala, accident de munca)
g.
Pensii, pensii pentru limita de varsta, rente, pensii anticipate
h.
Pensii alimentare (cuantumul efectiv care v-a fost platit)
i.
Alte resurse (de exemplu, chirii pe care le-ati incasat, venituri din capital, venituri din valori mobiliare …)
*** Daca aceasta casuta este bifata, explicati mai jos cum va asigurati mijloacele de existenta:
+++++ TIFF +++++
2. Tablelul nr. 2: resurse pentru perioada de impozitare in curs
Resursele dv.
Resursele sotului (sotiei) sau ale concubinului (concubinei) dv.
Resursele altei persoane care locuieste in mod obisnuit cu solicitantul (copil sau persoana aflata in intretinere). Precizati: …
a.
Niciun venit
***
b.
Salarii, indemnizatii nete impozabile (care figureaza in fisele dumneavoastra de plata)
c.
Venituri care nu provin din salarii (venituri agricole, industriale sau comerciale ori necomerciale)
d.
Alocatii familiale
e.
Alocatii de somaj
f.
Indemnizatii zilnice (boala, maternitate, boala profesionala, accident de munca)
g.
Pensii, pensii pentru limita de varsta, rente, pensii anticipate
h.
Pensii alimentare (cuantumul efectiv care v-a fost platit)
i.
Alte resurse (de exemplu, chirii pe care le ati incasat, venituri din capital, venituri din valori mobiliare …)
*** Daca aceasta casuta este bifata, explicati mai jos cum va asigurati mijloacele de existenta:
B. PATRIMONIUL DEȚINUT
Indicati natura si valoarea bunurilor mobiliare (actiuni, obligatii, capitaluri etc.) si adresa si valoarea bunurilor imobile (case, terenuri etc.), chiar neproducatoare de venituri, de care dispuneti:
+++++ TIFF +++++
C. OBLIGAȚII FINANCIARE
Completati tabelul urmator referitor la persoanele aflate in intretinerea dumneavoastra sau care locuiesc in mod obisnuit cu dumneavoastra (de exemplu, copiii):
Nume si prenume | Legatura de rudenie (de exemplu: fiu, nepot, mama) | Data nasterii (zz/ll/aaaa) |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
… | … | …/…/… |
Indicati cuantumul pensiilor alimentare pe care le platiti unor terti:
Indicati cuantumul chiriei achitate pentru resedinta dumneavoastra principala sau valoarea rambursarilor virate institutiilor bancare in temeiul imprumuturilor contractate in vederea achizitionarii resedintei dumneavoastra principale:
D. DIVERSE
In rubrica urmatoare, aveti posibilitatea sa aduceti precizari suplimentare referitoare la starea dumneavoastra materiala, fie cu privire la resurse, fie cu privire la obligatiile care va revin (de exemplu, rambursari ale altor imprumuturi decat cele contractate pentru achizitionarea resedintei dumneavoastra principale etc.):
#PAGEBREAK#
+++++ TIFF +++++
PROPUNEREA UNUI AVOCAT
Prin completarea rubricii urmatoare, aveti posibilitatea sa propuneti Tribunalului numele unui avocat care sa va reprezinte:
In cazul in care nu completati rubrica urmatoare, Tribunalul va aplica articolul 97 alineatul (3) al doilea paragraf din Regulamentul de procedura, potrivit caruia avocatul insarcinat sa reprezinte solicitantul este desemnat pe baza propunerilor transmise de autoritatea competenta din statul respectiv, mentionata de anexa II din Regulamentul aditional la Regulamentul de procedura al Curtii de Justitie.
Avocat: …
Adresa: …
Codul postal: …
Localitatea: …
Statul: …
Telefon: …
Fax (facultativ): …
E-mail (facultativ): …
ATESTARE PE ONOARE
Eu, subsemnatul, certific pe onoare ca informatiile inscrise in aceasta cerere de asistenta judiciara sunt exacte si complete:
Data: …/…/…
Semnatura solicitantului sau a avocatului sau:
+++++ TIFF +++++
LISTA INSCRISURILOR JUSTIFICATIVE
Inscrisurile justificative care permit evaluarea starii materiale a solicitantului:
…
…
…
…
…
…
…
…
…
+++++ TIFF +++++
In cazul in care actiunea nu a fost inca introdusa, inscrisurile justificative relevante pentru aprecierea admisibilitatii si temeiniciei actiunii pe care isi propune sa o initieze solicitantul:
…
…
…
…
+++++ TIFF +++++
[1] Prezentul ghid este parte integranta din formularul de cerere de asistenta judiciara. Informatiile pe care le contine provin din Regulamentul de procedura al Tribunalului si din Instructiunile practice pentru parti.
--------------------------------------------------
Comentarii articol (0)