Obiectivul acestui raport il constituie respectarea dreptului la intimitate. Astfel, datele personale ale celor care utilizeaza motoarele de cautare trebuie sterse sau facute confidentiale din moment ce nu mai sunt necesare celor care au apelat functia de cautare.
In prezent, principalele motoare de cautare, Google si Yahoo! retin informatiile pentru o perioada de 18 luni. La fiecare cautare, acestea colecteaza date, ca de exemplu, locatia persoanei prin recunoasterea IP-ului. In calculatorul utilizatorului vor fi stocate acele cookies, ce sunt o modalitate folosita de site-urile web pentru a memora cateva informatii (de tip text) pe calculatoarele celor care le viziteaza.
Acestea expira dupa o anumita perioada. Insa, in acest timp, siteul inregistreaza diverse informatii despre utilizator, de la siteurile vizitate, pana la alte cautari, pentru a-i recomanda reclame. Alte informatii pe care aceste fisiere la pastreaza se refera la sistemul de operare instalat pe computerul persoanei, conturi si parole si browserul de internet folosit.
Google a contrazis aceste ipoteze ale Comisiei Europene, mentionand ca, unicul scop pentru care acest gen de informatii sunt pastrate, se refera la perfectionarea sistemului de cautare si la combaterea fraudei de pe internet.
De altfel, in luna ianuarie, Parlamentului European i s-a solicitat sa ia in considerare protejarea informatiilor personale ramase inregistrate in urma cautarilor efectuate. Insa, la momentul respectiv, s-a considerat ca legislatia europeana ce priveste confidentialitatea se aplica si motoarelor de cautare pe internet si nu s-a luat in calcul faptul ca firmele in proprietatea carora se afla aceste motoare, sunt din afara Europei.
Comentarii articol (0)