Ordinul ministrului justitiei nr. 1357/2008 pentru stabilirea procedurii de verificare a autenticitatii titlurilor executorii prevazute de Hotararea Guvernului nr. 1.265/2007 privind desemnarea Ministerului Justitiei ca autoritate nationala competenta pentru verificarea autenticitatii titlurilor executorii emise de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene care urmeaza sa fie executate pe teritoriul Romaniei a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 396 din 27.05.2008.
Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.265/2007 privind desemnarea Ministerului Justitiei ca autoritate nationala competenta pentru verificarea autenticitatii titlurilor executorii emise de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene care urmeaza sa fie executate pe teritoriul Romaniei,
in temeiul art. 6 alin. (4) si al art. 8 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul justitiei emite urmatorul ordin:
Art. 1. - (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se desemneaza Directia Afaceri Europene pentru a indeplini atributia de verificare a autenticitatii titlurilor executorii emise de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene care urmeaza sa fie executate pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.265/2007 privind desemnarea Ministerului Justitiei ca autoritate nationala competenta pentru verificarea autenticitatii titlurilor executorii emise de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene care urmeaza sa fie executate pe teritoriul Romaniei.
(2) Directorul Directiei Afaceri Europene desemneaza prin dispozitie scrisa persoana sau, dupa caz, persoanele din cadrul directiei competente sa intocmeasca certificatele de autenticitate si sa tina evidenta lucrarilor, precum si persoanele inlocuitoare pentru perioadele de absenta.
Art. 2. - Pentru intocmirea certificatului de autenticitate este necesar ca titlul:
a) sa faca parte din cele mentionate in Hotararea Guvernului nr. 1.265/2007;
b) sa fi fost transmis Ministerului Justitiei de catre institutia solicitanta, pe cale diplomatica, fie prin intermediul Reprezentantei Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, fie direct, in original sau in copie certificata.
Art. 3. - La primirea solicitarii de atestare a autenticitatii titlului, persoana competenta potrivit art. 1 alin. (2) intocmeste un referat care cuprinde:
a) numarul de ordine din registrul de evidenta, tinut potrivit art. 6;
b) numarul titlului, denumirea institutiei emitente si redarea pe scurt a dispozitivului;
c) rezultatele analizarii indeplinirii conditiilor pentru atestarea autenticitatii titlului, prevazute la art. 2, cu mentionarea, daca este cazul, a eventualelor lamuriri ce s-au cerut in acest sens autoritatii solicitante;
d) propunerea cu privire la solutionarea cererii de atestare a autenticitatii titlului;
e) numele persoanei care a intocmit referatul si data intocmirii.
Art. 4. - (1) Daca referatul contine propunerea de emitere a certificatului de autenticitate, dupa aprobarea referatului de catre ministru sau de catre o alta persoana din conducerea ministerului, desemnata in acest scop, persoana competenta potrivit art. 1 alin. (2) intocmeste certificatul de autenticitate, potrivit modelului din anexa care face parte din prezentul ordin.
(2) Certificatul intocmit potrivit alin. (1) si titlul se transmit institutiei solicitante pe aceeasi cale pe care a fost primita solicitarea.
Art. 5. - Daca titlul nu indeplineste conditiile pentru atestarea autenticitatii, prin referat se propune refuzul de eliberare a certificatului de autenticitate. Dupa aprobarea referatului, titlul se restituie institutiei solicitante de catre persoana competenta potrivit art. 1 alin. (2), insotit de o nota de motivare a refuzului de atestare a autenticitatii, pe aceeasi cale pe care a fost primit.
Art. 6. - Directia Afaceri Europene tine un registru in care se inscriu, in ordinea primirii, pentru fiecare solicitare de atestare a autenticitatii, numarul titlului si denumirea institutiei emitente, precum si numele persoanei care solutioneaza lucrarea.
Art. 7. - (1) Directia Afaceri Europene intocmeste o mapa in care sunt pastrate, in dosare separate, actele intocmite in solutionarea fiecarei cereri, respectiv:
a) solicitarea de atestare a autenticitatii, copia titlului, precum si dovada modului de primire a acestora;
b) referatul intocmit potrivit art. 3;
c) copia certificatului de autenticitate sau a notei de motivare a refuzului eliberarii acestuia, precum si copia adresei de insotire a raspunsului catre institutia solicitanta.
(2) Actele intocmite in solutionarea fiecarei cereri se predau la compartimentul de arhiva al Ministerului Justitiei in al doilea an de la constituire, avand termen de arhivare permanent.
Art. 8. - Dispozitiile prezentului ordin vor fi duse la indeplinire prin grija Directiei Afaceri Europene din cadrul Ministerului Justitiei.
Art. 9. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul justitiei,
Catalin Marian Predoiu
Bucuresti, 21 mai 2008.
Nr. 1.357/C.
______
Nota AvocatNet:
-Va prezentam ca fisier atasat anexa acestui ordin.
Comentarii articol (0)