Societatile comerciale vor putea transmite electronic cereri de inmatriculare sau de inregistrare a mentiunilor in registrul comertului, fara sa mai fie obligate la formalitatea aplicarii unui timbru judiciar, respectiv a anularii acestuia, conform unei ordonante de urgenta adoptate ieri de Guvern.
Guvernul a adoptat, in sedinta de miercuri, o Ordonanta de urgenta pentru completarea Ordonantei Guvernului nr.32/1995 privind timbrul judiciar. Actul normativ faciliteaza transmiterea electronica a cererilor de inmatriculare/inregistrare a mentiunilor in registrul comertului prin
Sistemul de Formulare Electronice Inteligente (SFEI) al Oficiului National al Registrului Comertului.
Astfel, Executivul a stabilit ca, in cazul cererilor electronice de inmatriculare/inregistrare a mentiunilor in Registrul Comertului, operatiunea de aplicare a timbrului judiciar pe cereri sa se inlocuiasca cu incasarea contravalorii acestuia de catre Oficiile Registrului Comertului.
Ordonanta de urgenta va intra in vigoare dupa publicarea acesteia in Monitorul Oficial.
Solutie gasita dupa aproape 2 ani
Inmatricularea sau inregistrarea mentiunilor in Registrul comertului prin mijloace electronice a fost introdusa inca de acum doi ani, prin Legea nr. 441/2006 pentru modificarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale si a Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului. Prevederile au ramas
inaplicabile, insa, din cauza formalitatilor privind timbrul judiciar, care presupuneau aplicarea acestuia, pe cereri.
"Oficiul National al Registrului Comertului a facut eforturi pentru operationalizarea sistemului de inregistrare on-line inca din martie 2006, dar complexitatea proiectului (achizitionarea sistemului, realizarea proiectului, testarea acestuia la nivelul oficiilor registrului comertului din teritoriu, remedierea deficientelor constatate) a impiedicat functionarea efectiva a sistemului odata cu intrarea in vigoare a Legii nr.441/2006", se arata in comunicatul Guvernului.
7 formulare in SFEI
Inregistrarea in SFEI se face pe baza unei semnaturi electronice calificate care se poate obtine de la unul din furnizorii de servicii de certificare din Romania.
In prezent, pot fi depuse prin SFEI, urmatoarele formulare :
- Cerere verificare disponibilitate si rezervare denumire firma;
- Cerere inregistrare si autorizare Persoana Fizica Autorizata/Intreprindere individuala/Intreprindere familiala;
- Cerere-comanda eliberare acte;
- Cerere de depunere situatii financiare;
- Cerere-comanda eliberare informatii;
- Cerere completare dosar/observatii;
- Cerere actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.2.
SFEI poate fi accesat la adresa http://e-forms.onrc.ro/
Comentarii articol (0)