Avand in vedere ca obiectivul asumat la nivelul Uniunii Europene de asigurare a liberei circulatii a capitalurilor, persoanelor si a serviciilor implica inlaturarea oricaror bariere administrative si tehnice,
luand in considerare necesitatea indeplinirii obligatiei de simplificare a formalitatilor de inregistrare in registrul comertului si facilitare a accesului la serviciile oferite de oficiile registrului comertului, obligatie asumata de autoritatile romane prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeana,
tinand seama de faptul ca legislatia romaneasca in materia societatilor comerciale a fost armonizata cu exigentele impuse de Prima Directiva a Consiliului 68/51/CEE de coordonare, in vederea echivalarii, a garantiilor impuse societatilor in statele membre, in intelesul art. 58 al doilea paragraf din tratat, pentru protejarea intereselor asociatilor sau tertilor, astfel cum a fost modificata prin Directiva 2003/58/CE a Parlamentului European si a Consiliului, fiind reglementata si posibilitatea transmiterii electronice a cererilor de inmatriculare sau inregistrare a mentiunilor in registrul comertului,
vazand ca Oficiul National al Registrului Comertului, in implementarea dispozitiilor legale de transpunere, a realizat "Sistemul de formulare electronice inteligente", care ofera comerciantilor posibilitatea de a utiliza un sistem avansat de formulare electronice interactive, realizat la standarde europene, prin care se pot inmatricula si inregistra mentiuni in registrul comertului,
dat fiind ca rezolvarea cererilor transmise electronic este impiedicata de formalitatile de ordin material de aplicare a timbrului judiciar pe cerere si, respectiv, de anulare a acestuia,
luand in considerare necesitatea eliminarii cat mai urgente a obstacolelor in ceea ce priveste inregistrarea electronica a comerciantilor prin reglementarea unei proceduri alternative prin care oficiile registrului comertului sa incaseze contravaloarea timbrului judiciar,
avand in vedere ca obligatia Romaniei, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, de aliniere a legislatiei romanesti la standardele impuse de acquis-ul comunitar in materia societatilor comerciale presupune atat luarea unor masuri de ordin legislativ pentru armonizare, cat si asigurarea implementarii acestora, neasigurarea accesului comerciantilor la sistemul informatic reprezentand o incalcare a dispozitiilor Primei Directive a Consiliului 68/51/CEE, statul roman fiind pasibil de sanctiuni patrimoniale pentru nerespectarea obligatiilor ce decurg din tratate,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. - Dupa alineatul (4) al articolului 3 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 30 august 1995, aprobata cu modificari prin Legea nr. 106/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) In cazul cererilor de inmatriculare/inregistrare a mentiunilor in registrul comertului, transmise in forma electronica, oficiile registrului comertului vor incasa contravaloarea timbrului judiciar aplicabil. Dispozitiile art. 6 alin. (2) se aplica in mod corespunzator."
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
---------------
p. Ministrul justitiei,
Theodor Catalin Nicolescu,
secretar de stat
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 18 iunie 2008.
Nr. 77.
Comentarii articol (0)