Ministerul Muncii a elaborat un proiect de Hotarare de Guvern prin care se stabileste amanarea, pana la 30 noiembrie 2009, a termenului limita de predare a carnetelor de munca de catre persoanele fizice si juridice pentru activitatea de preluare a datelor. Totodata, termenul de predare pentru activitatea de scanare a carnetelor de munca va fi 30 noiembrie 2010.
Proiectul Ministerului Muncii, lansat joi in dezbatere publica, modifica, astfel, Hotararea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001.
Conform prevederilor in vigoare, termenul de predare pentru preluarea datelor, stabilit prin HG nr. 36/2008, este 30 noiembrie 2008. Nerespectarea termenului ar atrage amenzi cuprinse intre 300 si 600 lei, in cazul persoanelor fizice, si intre 1.500 la 5.000 lei, in cazul persoanelor juridice.
Ministerul Muncii justifica propunerea de amanare a termenului prin faptul ca "exista inca un numar relativ insemnat de carnete de munca care nu au fost predate de catre detinatori, la casele teritoriale de pensii, in special persoane fizice, inclusiv cele care locuiesc in strainatate."
Persoanele cu domiciliu in strainatate vor putea trimite carnetele, prin posta
Conform proiectulului Ministerulul Muncii de modificare a HG nr. 1.768/2005, "in situatia fostilor asigurati ai sistemului public de pensii, care nu au domiciliul sau resedinta in Romania, carnetele de munca, transmise prin posta, vor fi insotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte adresa de domiciliu sau de resedinta, din strainatate."
Daca acestia opteaza pentru prezentarea carnetului de munca prin intermediul unei persoane, carnetul de munca va fi
insotit de copia actului de identitate al persoanei desemnate de catre titular.
Carnetele de munca vor fi returnate
Prin Hotararea nr. 1768/2005, Guvernul a stabilit preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale aferente, elemente care, conform legii, sunt utilizate la calculul pensiilor. Totodata, se va crea o arhiva electronica prin scanarea carnetelor de munca.
Astfel, persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit prevederilor legale, carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitie casei teritoriale de pensii pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul.
In situatia fostilor asigurati ai sistemului public de pensii, care nu au domiciliul sau resedinta in Romania, carnetul de munca poate fi prezentat pentru prelucrare casei teritoriale de pensii in a careia raza au fost asigurati ultima data sau, dupa caz, din raza de domiciliu a persoanei desemnate de catre titular.
Dupa incheierea operatiunilor de inregistrare a datelor, carnetele de munca, in original, se predau detinatorilor de la care au fost preluate.
____________
Pentru mai multe informatii, puteti consulta Expunerea de motive si Proiectul de Hotarare de Guvern.
Comentarii articol (5)