- tiparirea formularelor s-a facut in urma unei licitatii castigate de Imprimeria Nationala;
- s-au tiparit si livrat in teritoriu, la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, un numar de 4.063.026 bonuri de energie termica si 2.949.945 bonuri de gaze naturale, respectiv 7.012.971 bonuri in total; aceste bonuri sunt utilizate de persoanele cu venituri reduse pentru plata energiei termice si gazelor naturale in sezonul rece.
Elementele de siguranta sunt deosebite:
- hartie offset fara inalbitori optici cu filigran personalizat si fibre de melanj fluorescent, produsa in exclusivitate mondiala pentru Imprimeria Nationala;
- gramaj 95 g/m2, cu o abatere de ± 4%;
- modelul filigranului este continuu;
- hartia contine in masa sa fibre fluorescente vizibile in spectru ultraviolet, dispuse aleatoriu, pe toata suprafata hartiei, respectiv fibre de rasini sintetice, de dimensiuni de 2-3 mm, in 2 culori, imbibate cu cerneala fluorescenta vizibila in spectru ultraviolet;
- culorile de fond in care se tiparesc bonurile valorice sunt: albastru pentru gaze naturale, maro pentru energia termica;
- dimensiunea unui bon valoric este de 21 cm x 11 cm;
- se vor utiliza cerneluri de securitate;
- pe fundalul bonurilor valorice se vor executa diverse guilloche (curbe matematice aparent intamplatoare, dar executate dupa modele matematice bine precizate).
Formulare de prescriptie medicala
- s-a inregistrat o crestere deosebita a volumului vanzarilor fata de perioada anterioara adoptarii masurii de securizare. Conform unei situatii primite de la Serviciul Administrativ al C.N.A.S., in primele 6 luni ale anului 2003 s-au vandut 10.483.366 formulare, finisate fie in carnete a 50 de seturi a 3 file, fie in carnete de 33 de seturi a 3 file. Daca avem in vedere faptul ca de la 01.01.2004 se produc numai carnete de 50 de seturi a 3 file, pentru o comparatie unitara, rezulta ca in aceasta perioada s-au vandut 209.666 carnete de formulare finisate in 50 de seturi a 3 file fiecare.
- in primele 6 luni ale anului 2004 s-au vandut 444.065 carnete de formulare, respectiv 22.203.250 formulare a 3 file fiecare. Se inregistreaza asadar o crestere cu 111,80% fata de perioada anterioara a anului anterior, deci mai mult decat dublu, de la 10,5 milioane la 22,2 milioane formulare.
- consideram ca o crestere era normala prin faptul ca s-au achizitionat cantitati mai mari de formulare fata de perioada anterioara pentru crearea unui anumit stoc de siguranta la medici, dar cresterea este prea mare ca sa aiba doar aceasta explicatie.
Astfel, daca in primele 6 luni ale anului 2003 se vindeau in medie 35.000 de carnete de formulare pe luna, in perioada similara a anului 2004 s-au vandut 74.000 de carnete in medie pe luna.
- tendinta s-a mentinut si la 9 luni din anul 2004, respectiv la data de 31.08.2004, unde situatia se prezinta astfel:
- s-au vandut 676.600 carnete formulare de prescriptie medicala, ceea ce inseamna o medie de 75.177 pe luna; in fapt, in primele 9 luni ale acestui an s-au vandut 33.830.000 seturi de formulare, fata de 21 milioane in tot anul 2003;
- in plus de aceste formulare, normale, au aparut si formularele pentru medicamentele compensate in proportie de 90%; din aceste formulare s-au vandut pana la data de 30.09.2004 peste 93.000 carnete, respectiv peste 4.650.000 de formulare;
- deci, in total, in primele 9 luni ale acestui an, s-au vandut in Romania 38,5 milioane seturi de formulare de prescriptie medicala (si cu contributie personala si compensate 90%), fata de 21 milioane in tot anul 2003, ceea ce inseamna ca securizarea realizata de Imprimeria Nationala si-a atins scopul.
Formulare pentru comercializarea materialului lemnos
- s-au modificat formularele pentru comercializarea materialului lemnos, modificandu-se continutul in conformitate cu propunerile Imprimeriei Nationale;
- s-a trecut si la o securizare superioara, aplicandu-se pe prima pagina a formularelor folie holografica securizata;
Imprimeria Nationala a preluat sistemul de colectare a comenzilor si livrare a formularelor pentru comercializarea materialului lemnos prin centrele sale de distributie judetene: bon vanzare material lemnos, factura fiscala pentru comercializarea materialelor lemnoase, registru unic de evidenta a materialului lemnos;
- un alt formular, avizul de insotire, va purta viza pe comanda a organelor teritoriale ale Garzii de Mediu si se va achizitiona de la aceleasi centre;
Imprimeria Nationala a semnat protocoale comune cu Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si respectiv Garda de Mediu prin care a stabilit documentele ce trebuie solicitate la comanda formularelor de catre diversii utilizatori, incepand de la ocoalele silvice pana la societati comerciale si targuri si oboare;
- s-au livrat pana in acest moment in tara 35.000 de carnete de bonuri de vanzare, 37.000 de carnete de avize de insotire si 4.200 de registre unice; in urmatoarele 10 zile se vor mai livra 28.000 de carnete de bonuri de vanzare, 30.000 de carnete de avize de insotire si 2.000 de registre unice.
Bonuri valorice pentru acordarea unor ajutoare financiare in vederea stimularii achizitiei de calculatoare
S-au tiparit 27.000 bonuri valorice, in conformitate cu prevederile H.G. nr.1294/13.08.2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr.269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, urmare comenzii primite de la Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Elementele de siguranta sunt deosebite:
- hartie offset fara inalbitori optici cu filigran personalizat si fibre de melanj fluorescent, produsa in exclusivitate mondiala pentru Imprimeria Nationala;
- gramaj 95 g/m2, cu o abatere de ± 4%;
- modelul filigranului este continuu;
- hartia contine in masa sa fibre fluorescente vizibile in spectru ultraviolet, dispuse aleatoriu, pe toata suprafata hartiei, respectiv fibre de rasini sintetice, de dimensiuni de 2-3 mm, in 2 culori, imbibate cu cerneala fluorescenta vizibila in spectru ultraviolet;
- dimensiunea unui bon valoric este de 21 cm x 11 cm;
- se vor utiliza cerneluri de securitate;
- pe fundalul bonurilor valorice se vor executa diverse guilloche (curbe matematice aparent intamplatoare, dar executate dupa modele matematice bine precizate).
Bilete si abonamente de spectacole
Desi in calitate de producator, Imprimeria Nationala nu are competenta si nici nu poate controla si urmari respectarea legislatiei in domeniul utilizarii formularelor cu regim special, incepand cu anul 2003 a fost demarata o ampla actiune, constand in seminarii tematice, campanii de presa, colaborari cu organele Politiei si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care s-a urmarit mediatizarea obligativitatii utilizarii biletelor de spectacole in calitate de formulare cu regim special.
In conformitate cu prevederile capitolului 7 din Ordonanta Guvernului nr.36/30.01.2002 privind impozitele si taxele locale, publicata in "Monitorul Oficial" al Romaniei, Partea I, nr.92/2002, contribuabilii care organizeaza manifestari artistice, competitii sportive, activitati artistice si distractive de videoteca si discoteca, denumite generic spectacole, datoreaza impozit pe spectacole, calculat in cote procentuale asupra incasarilor din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor sau in suma fixa pe metru patrat.
In categoria spectacolelor, potrivit art.35 din actul normativ mentionat intra si manifestarile artistice de teatru, de opera, de opereta, de filarmonica, cinematografice, muzicale, de circ, precum si pentru competitiile sportive interne si internationale, dar si manifestarile artistice de genul: festivaluri, concursuri, cenacluri, serate, recitaluri sau alte asemenea manifestari artistice ori distractive care au un caracter ocazional.
Potrivit art.1, alin.(2) din Normele metodologice privind tiparirea, inregistrarea, vizarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor la spectacole, aprobate prin H.G. nr.846/2002, publicata in "Monitorul Oficial" al Romaniei, Partea I, nr.638/2002, "organizatorii de spectacole au obligatia sa elibereze bilete de intrare sau abonamente, dupa caz. In conformitate cu art.2, alin.(1) din Normele metodologice privind tiparirea, inregistrarea, vizarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor la spectacole, aprobate prin H.G. nr.846/2002, "autoritatile administratiei publice locale vor selecta o tipografie, pe baza de licitatie publica, din randul celor abilitate de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.", urmand ca fiecare organizator de spectacole sa incheie contract pentru executarea biletelor si abonamentelor. Si pana la aparitia Ordonantei Guvernului nr.36/30.01.2002 privind impozitele si taxele locale, situatia biletelor de spectacole era legiferata in mod expres. Potrivit art.6 din Anexa 2 (Norme privind tiparirea, inregistrarea, vizarea, gestionarea si utilizarea biletelor de intrare si a abonamentelor la spectacole) la H.G. nr.718/1998, "tiparirea, procurarea, gestionarea, arhivarea si pastrarea biletelor de intrare si a abonamentelor la spectacole se fac potrivit dispozitiilor H.G. nr.831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora".
Comentarii articol (0)