Hotararea Guvernului nr. 65/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 83 din 11.02.2009.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 13 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 4/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, precum si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. - (1) Se infiinteaza Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, prin reorganizarea activitatii oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii, denumita in continuare Agentia, institutie publica avand personalitate juridica, in subordinea Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, care realizeaza politica Guvernului in domeniul implementarii proiectelor si programelor pentru intreprinderile mici si mijlocii de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii acestora.
(2) Agentia are sediul in municipiul Bucuresti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4.
(3) Agentia are ca scop implementarea tehnica si financiara a proiectelor si programelor de sprijinire a infiintarii de noi intreprinderi si de sustinere a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local, potrivit strategiilor guvernamentale pentru sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si in Programul de guvernare.
Art. 2. - (1) Finantarea activitatii Agentiei se asigura din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri.
(2) Veniturile proprii ale Agentiei si ale unitatilor din subordine se constituie din:
a) tarife pentru cursurile de perfectionare organizate de Agentie pentru reprezentantii mediului de afaceri;
b) asistenta tehnico-financiara din partea organismelor internationale;
c) sponsorizari si donatii;
d) alte venituri.
Art. 3. - Agentia indeplineste urmatoarele functii:
a) de implementare - prin care se asigura programarea, identificarea, derularea, finantarea, monitorizarea, evaluarea si controlul programelor finantate de la bugetul de stat;
b) de administrare - prin care se asigura administrarea programelor de dezvoltare si a proiectelor destinate intreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local;
c) de reprezentare - prin care se asigura reprezentarea intereselor intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit legii;
d) de autoritate - prin care se asigura controlul oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, in vederea indeplinirii atributiilor si obligatiilor ce le revin in conditiile legii.
Art. 4. - (1) Pentru indeplinirea functiilor prevazute la art. 3, Agentia are urmatoarele atributii:
A. In domeniul programelor finantate de la bugetul de stat:
1. pe baza strategiei Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, implementeaza si monitorizeaza programele de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, precum si de crestere a competitivitatii si a eficientei acestora in conditiile mediului concurential si ale fenomenelor specifice economiei de piata;
2. administreaza, gestioneaza si deruleaza direct programele de incurajare si stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, finantate de la bugetul de stat, la nivel national, regional si local si asigura managementul financiar si/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. sprijina, impreuna cu alte organe ale administratiei publice, elaborarea si implementarea politicilor si programelor de cercetare, inovare si a transferului tehnologic in sectorul intreprinderilor mici si mijlocii;
4. aplica strategia si politicile specifice in domeniul programelor de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, in conformitate cu Programul de guvernare si cu Strategia guvernamentala pentru sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
5. implementeaza schemele privind acordarea ajutorului de stat, facilitand exploatarea mai eficienta a posibilitatilor oferite intreprinderilor mici si mijlocii de a beneficia de acest tip de ajutoare;
6. asigura, prin intermediul centrelor de informare, asistenta si instruire create la nivelul oficiilor teritoriale, servicii de informare, asistenta, consiliere primara si instruire pentru intreprinderile mici si mijlocii;
7. instituie si gestioneaza, prin oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, baza de date privind intreprinderile mici si mijlocii la nivel national, precum si din regiunea in care isi desfasoara activitatea oficiile teritoriale respective si se constituie ca baze de date cuprinzand intreprinderile mici si mijlocii care au efectuat transferul afacerilor conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
8. colaboreaza cu sucursalele/filialele Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si cu alte asemenea organisme, in scopul imbunatatirii accesului intreprinderilor mici si mijlocii la finantare;
9. exercita calitatea de Agentie nationala de executie in implementarea Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri, derulat conform Memorandumului de intelegere incheiat cu Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare Romania (PNUD);
10. faciliteaza accesul intreprinderilor mici si mijlocii la activele apartinand regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, potrivit legii;
11. constata, prin intermediul oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, contraventiile si aplica sanctiunile prevazute de Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
12. asigura implementarea si monitorizarea prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, la nivel local;
13. primeste si rezolva sau, dupa caz, transmite spre solutionare celor in drept, potrivit competentelor, sesizarile persoanelor fizice si juridice, in conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica;
14. administreaza bunurile proprietate publica a statului pe care le detine cu acest titlu si exercita dreptul de proprietate privata asupra bunurilor dobandite in conformitate cu legea.
B. In domeniul gestionarii programelor europene:
1. participa la activitati de informare si promovare a fondurilor europene, precum si la cele de consiliere a potentialilor beneficiari in vederea intocmirii unor proiecte competitive si a absorbtiei rapide a fondurilor comunitare;
2. participa la implementarea programelor si a proiectelor Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica in domeniul Intreprinderilor Mici si Mijlocii;
3. deruleaza si alte programe si proiecte cu finantare externa destinate intreprinderilor mici si mijlocii, prin infiintarea de unitati de implemetare a programelor in conditiile legale in vigoare.
(2) In exercitarea atributiilor sale, Agentia colaboreaza cu ministerele si autoritatile administratiei publice centrale, autoritatile administratiei publice locale, precum si cu organizatii de reprezentare a intereselor intreprinderilor mici si mijlocii, cu persoane juridice sau fizice.
(3) In scopul indeplinirii atributiilor sale, Agentia are dreptul sa solicite informatii, in conditiile legii, de la celelalte organe ale administratiei publice centrale, de la autoritatile administratiei publice locale, de la alte institutii si autoritati publice, precum si de la societatile comerciale la care statul este actionar sau asociat, acestea avand obligatia de a furniza datele solicitate.
(4) Agentia indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate, prin ordinele ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri, precum si cele conferite expres sau care decurg din acorduri internationale la care Romania este parte.
Art. 5. - (1) Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri.
(2) Presedintele conduce activitatea Agentiei si o reprezinta in raporturile cu Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, precum si cu persoane fizice si juridice, romane sau straine.
(3) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii.
(4) Presedintele Agentiei este ordonator secundar de credite.
(5) Presedintele Agentiei este ajutat de un vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat.
(6) Vicepresedintele este numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri.
(7) Atributiile presedintelui si ale vicepresedintelui se stabilesc prin ordin al ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri.
(8) Agentia are un secretar general, inalt functionar public, numit in conformitate cu prevederile legale, care asigura stabilitatea functionarii Agentiei, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale dintre structurile acesteia.
(9) Secretarul general indeplineste atributiile si responsabilitatile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(10) Secretarul general poate indeplini si alte insarcinari prevazute de Regulamentul de organizare si functionare a Agentiei ori incredintate de presedinte.
#PAGEBREAK#
Art. 6. - (1) Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri, se pot organiza servicii, birouri si colective temporare de lucru, in conditiile legii, la propunerea presedintelui.
(2) Organizarea si atributiile compartimentelor din cadrul Agentiei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 7. - (1) In subordinea Agentiei functioneaza oficii teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, organizate ca unitati cu personalitate juridica, finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii ale oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie se constituie din:
a) tarife pentru cursurile de perfectionare organizate de Agentie pentru reprezentantii mediului de afaceri;
b) asistenta tehnico-financiara din partea organismelor internationale;
c) sponsorizari si donatii;
d) alte venituri.
(3) Conducerea fiecarui oficiu teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie se asigura de catre un sef oficiu.
(4) Activitatea oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, ca unitati cu personalitate juridica, se poate desfasura si in spatii inchiriate in conditiile legii.
(5) Oficiile teritoriale prevazute la alin. (1) au numar total de 195 de posturi. Personalul din oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administratiei publice centrale.
(6) Infiintarea de noi oficii teritoriale se face prin ordin al ministrului intreprinderilor mci si mijlocii, comertului si mediului de afaceri, la propunerea presedintelui Agentiei, potrivit prevederilor legale in vigoare, in functie de resursele financiare alocate cu aceasta destinatie prin bugetul anual.
(7) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, se aproba, prin ordin al ministrului intreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri, statul de functii si regulamentul de organizare si functionare ale Agentiei.
Art. 8. - (1) Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu ori, dupa caz, a raporturilor de munca se face prin decizie a presedintelui Agentiei, in conditiile legii.
(2) Numarul maxim de posturi al aparatului propriu al Agentiei este de 31, exclusiv demnitarii si posturile aferente oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului incadrat in Agentie se stabilesc prin fisa postului.
(4) Salarizarea personalului Agentiei se va realiza in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Art. 9. - Agentia va prelua in subordinea sa, de la Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, unitati cu personalitate juridica, cu finantare din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, conform legii.
Art. 10. - (1) Imobilul situat in municipiul Bucuresti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, aflat in patrimoniul public al statului si in administrarea Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, se transmite Agentiei, pe baza de protocol de predare-preluare, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) In vederea indeplinirii atributiilor sale, Agentia are in dotare un numar de 3 autoturisme si un consum de combustibil stabilit potrivit reglementarilor in vigoare. Pentru activitatile specifice desfasurate, fiecare oficiu teritorial are in dotare un autoturism, cu un consum lunar de carburant de 150 litri/autoturism.
Art. 11. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Ordinul ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale nr. 20/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 11 iunie 2007, cu modificarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
---------------
Ministrul intreprinderilor mici si mijlocii,
comertului si mediului de afaceri,
Constantin Nita
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mariana Nedelcu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 11 februarie 2009.
Nr. 65.
________
Nota Avocatnet.ro:
- Anexa Hotararii v-o prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (4)